تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهیمعرفی هتلیزد

بهترین هتل های یزد

بهترین هتل های یزد

مرکز استان یزد شهر زیبای یزد است. این شهر، دومین شهر تاریخی جهان با جاذبه های گردشگری ناب است. یزد گنجینه ای از هنر و معماری ایرانی را در  دل خود دارد و به شهر باد گیرها معروف است بنا ها و فضاهای تاریخی، بازارها و اماکن منحصر به فردی وجود دارد، که باعث شده است هر ساله هزاران نفر از اقصی نقاط ایران و جهان برای بازدید و گشت و گذار از این شهر اقدام کنند. به همین دلیل جهت اسکان توریست ها، گردشگران و مسافران اقامتگاه ها و هتل های فراوانی با بهترین امکانات رفاهی و استانداردهای بین المللی وجود دارد که در ذیل به معرفی 3 مورد از بهترین هتل ها ی یزد می پردازیم .

هتل صفائیه

هتل صفائیه یزد

هتل 5 ستاره صفائیه یزد یکی از مجلل ترین و بهترین هتل های یزد است در منطقه ای خوش آب و هوا و در باغی بزرگ و سرسبز واقع شده است.

این اقامتگاه باشکوه در دو بخش تعبیه شده است که یک بخش از آن که به نام هتل باغ است برگرفته از معماری سنتی و قدیمی است که سالیان سال است پذیرای گردشگران ومسافران این مرز و بوم است.  در این قسمت ویلاها و واحد های شیک اقامتی با به روز ترین امکانات رفاهی قرار دارند. این بخش با فاصله ی 150 متری از بخش سنتی واقع شده است که فاصله ی این دو مجموعه با فضای سبز پوشیده شده است.

بخش دیگر از هتل که به نام هتل جدید نام گذاری شده است با معماری مدرن خود چشم هر ببینند را به خود خیره می کند این بخش از 5 طبقه و 195 باب اتاق و واحد اقامتی تشکیل شده است .معماری هتل صفاییه که یکی از زیباترین معماری های هتل های یزد است شاهکاری است منحصر به فرد که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن امروزی می باشد هر دو بخش دارای کافی شاپ می باشد ولی رستوران مجلل این هتل در بخش جدید واقع شده است که میهمانان هر دو بخش می توانند از آن استفاده می کنند .

 

هتل باغ مشیر الممالک

هتل باغ مشیر الممالک

هتل زیبا و 4 ستاره، باغ مشیر الممالک که قدمت بنای آن مربوط به دوران قاجاریه است اولین هتل باغ ایرانی است که با معماری سنتی وقدیمی آن در حاشیه بافت قدیم شهر یزد واقع شده است .

 هتل باغ مشیر الممالک یزد را که می توان از آن به عنوان یکی  قدیمی ترین هتل های یزد یاد کرد این عمارت با شکوه و مجلل متعلق به وزیر دارایی مظفر الدین شاه قاجار، میرزا فتح الله مشیر الممالک بوده است که در سال 1382 بعد از مرمت و بازسازی به عنوان اولین هتل باغ ایران افتتاح گردید و فعالیت خود را آغاز کرد (همچنین این هتل جزو آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.)

علاوه بر معماری سنتی و باشکوه هتل مشیر الممالک ، وجود باغ زیبا، درختان کهنسال و سر به فلک کشیده و قدیمی آن به همراه نهرهای جاری و باصفا و فواره های زیبا و خاطره انگیز آن، توجه گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط ایران و جهان را به خود معطوف کرده است.

ساختمان هتل که در 2 طبقه بنا شده است دارای 100 باب اتاق و واحد های اقامتی است و این اتاق ها و سوئیت ها در ساختمان هتل و باغ پراکنده شده است. تمامی این اتاق ها و واحد ها علاوه بر حفظ معماری سنتی ( سقف های گنبدی شکل ) مجهز به تمام امکانات به روز و بر طبق آخرین استانداردهای بین المللی می باشد.

هتل زیبا و با شکوه باغ مشیر الممالک با کادری مجرب، آموزش دیده و میهمان نواز تمامی فصول سال پذیرای گردشگران و میهمانان این خطه است. این هتل زیبا و مجلل با 3 رستوران و یک کافی شاپ آماده پذیرای از گردشگران و میهمانان می باشد که رستوران اصلی هتل در مرکز محوطه اصلی هتل واقع شده است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد هتل باغ مشیر الممالک نزدیکی و دسترسی آسان آن به دیگر جاذبه های شهر از قبیل میدان امیر چخماق، موزه آب، باغ دولت آباد، بازار خان، آتشکده زرتشتیان و … است.

هتل داد یزد

هتل داد یزد

یکی دیگر از زیبا ترین هتل های یزد بی شک هتل سنتی داد می باشد بنای این هتل باشکوه و مجلل یک بنای تاریخی و قدیمی است که قدمتی 90 ساله دارد و در سال 1307 هجری شمسی در قلب بافت تاریخی شهر 3000 ساله یزد ساخته شده است .

یکی از مزیت های منحصر به فرد این عمارت نزدیکی و دسترسی آسان این هتل به مراکز تاریخی و جاذبه ها ی گردشگری شهر یزد از جمله آتشکده زرتشتیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، میدان امیر چخماق و محله فهادان قراردارد.

این عمارت سنتی که هنر دست معماران قدیمی ایران است در 2 طبقه و 88 باب اتاق و واحد اقامتی احداث شده است که میهمانان هتل داد می توانند اقامتی دلچسب و بی نظیری را در این واحد ها برای خود و همراهان خود تجربه کنند.

 این بنای تاریخی که در ایام قدیم یک بنگاه باربری بوده است متعلق به مرحوم حاج عبدالخالق داد است که بعدها توسط نوادگان حاج عبدالقادر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در سال 1386 با اضافه کردن امکانات مدرن و به روز به این بنای تاریخی به عنوان هتلی زیبا و مجلل مشغول به کار شد.

یکی از امکانات بی نظیر هتل داد استخر سرپوشیده آن است که می توان با استفاده از این امکانات آبی، انرژی مضاعفی در قلب شهر کویری یزد کسب کنید. همچنین صرف غذا در رستوران هتل که تلفیقی از معماری سنتی و به روز می باشد خالی از لطف نیست.

کافی شاپ هتل داد در فضای باز و در پشت بام هتل واقع شده است و می توانید با زیر نظر داشتن چهره شهر یزد و دیدن ستاره های آبی در دل کویر مشغول به صرف چای، قهوه و … خود کنید.

هتل داد یزد تنها هتل 4 ستاره موجود در شهر تاریخی یزد است که برنده جایزه studious 2009 آلمان برای مشتری مداری می باشد.

در این مطلب سعی شده است  به طور خلاصه به معرفی 3 تا از بهترین، لوکس ترین، باشکوه ترین و به روز ترین هتل های یزد بپردازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا