تور

اجاره خودرو در دبی
جهانگردیسریلانکاکلمبو

جاهای دیدنی کلمبو ، سریلانکا

جاهای دیدنی کلمبو ، سریلانکا

در این سری از مقالات جهانگردی قصد آشنایی با جاهای دیدنی کلمبو  را که از دیدنی های سریلانکا است را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشدگری دوباره سفر همراه باشید.

کلمبو به عنوان پایتخت کشور سریلانکا به سرزمین چای و فیل مشهور است. سریلانکا خود کشوری کمتر شناخته شده در جنوب شرق قاره آسیاست و دارای جاذبه های گردشگری و طبیعت های فوق العاده است.جذابیت کلمبو به این است که معماری کشورهای مختلف مثل پرتغال، هلند و انگلیس که زمانی کلمبو مستعمره شان بوده، در این شهر به چشم می خورند و این مساله باعث شده که لایه لایه های تاریخ در این شهر به خوبی دیده شوند. با ما همراه باشید تا به شما گوشه ای از زیبایی های کلمبو را نشان دهیم و چند تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کلمبو و بهترین جاهای دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم.

مسجد سرخ

مسجد سرخ کلمبو

مسجدی در شهر کلمبو با معماری زیبا جزو جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود. این مسجد علاوه بر معماری شگفت انگیز دارای قدمت زیادی است و تاریخچه ساخت مسجد سرخ کلمبو به سال ۱۹۰۸ بر می گردد که توسط هندی های مسلمان ساخته شده است. ساخت بنای اصلی این مسجد فقط یک سال طول کشید در واقع این سبک ترکیبی از معماری بومی هندو اسلامی و نئو کلاسیک است.

معبد Sri Kailawasanathan Swami Devasthanam Kovil

معبد

یکی از زیباترین و بهترین معبدهای کلمبو بشمار می رود . معبد مقدسی که فرهنگ هندو را به صورت بارزی نمایش می دهد . در سفر خد به کلمبو از دیدنی این معبد غافل نشوید.

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا کلمبو

 رزرو بلیط هواپیمالیدوما تریپ جاهای دیدنی کلمبو در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی کلمبو آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید. کلمبو به عنوان پایتخت کشور سریلانکا به سرزمین چای و فیل مشهور است. سریلانکا خود کشوری کمتر شناخته شده در جنوب شرق قاره آسیاست و دارای جاذبه های گردشگری و طبیعت های فوق العاده است.جذابیت کلمبو به این است که معماری کشورهای مختلف مثل پرتغال، هلند و انگلیس که زمانی کلمبو مستعمره شان بوده، در این شهر به چشم می خورند و این مساله باعث شده که لایه لایه های تاریخ در این شهر به خوبی دیده شوند. با ما همراه باشید تا به شما گوشه ای از زیبایی های کلمبو را نشان دهیم و چند تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کلمبو و بهترین جاهای دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم. مسجد سرخ (Red Masjid) مسجدی در شهر کلمبو با معماری زیبا جزو جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود. این مسجد علاوه بر معماری شگفت انگیز دارای قدمت زیادی است و تاریخچه ساخت مسجد سرخ کلمبو به سال ۱۹۰۸ بر می گردد که توسط هندی های مسلمان ساخته شده است. ساخت بنای اصلی این مسجد فقط یک سال طول کشید در واقع این سبک ترکیبی از معماری بومی هندو اسلامی و نئو کلاسیک است.جاهای دیدنی کلمبو لیدوما | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش بلیط رسپینا معبد Sri Kailawasanathan Swami Devasthanam Kovil یکی از زیباترین و بهترین معبدهای کلمبو بشمار می رود . معبد مقدسی که فرهنگ هندو را به صورت بارزی نمایش میدهد . در سفر خد به کلمبو از دیدنی این معبد غافل نشوید.جاهای دیدنی کلمبو معبد کلانیا راجا ماها

معبد کلانیا کلمبو با نام کامل معبد کلانیا راجا ماها ویهارا کلمبو معبدی بودایی در فاصله حدودا 10 کیلومتری از کلمبو می باشد که قدمتی 2000 ساله دارد؛ مجموعه معبد کلانیا کلمبو شامل آثار هنری و نقاشی و همچنین مجسمه های بودایی است که به زیبایی تهیه شده اند و به طرز شگفت آوری جذاب می باشند.

شهر تاریخی پولوناروا کلمبو

شهر تاریخی پولوناروا کلمبو

شهر تاریخی پولوناروا کلمبو از جذاب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کلمبو محسوب می گردد، چرا که قدمتی بسیار زیاد دارد و زمانی پایتخت شهر کلمبو نیز بوده است. در شهر تاریخی پولوناروا کلمبو آثار تاریخی بسیار ارزشمندی از گذشته بجای مانده است که هر بازدیدکننده ای را به شوق می آورد.

پارک ویهارامادوی کلمبو

پارک ویهارامادوی کلمبو

پارک ویهارامادوی (Viharamadevi) کلمبو قدیمی ترین و بزرگترین پارک در کلمبو می باشد که در منطقه 7 کلمبو و نزدیک موزه ملی و ساختمان شهرداری واقع شده است. پارک ویهارامادوی کلمبو بعنوان باغ دارچین نیز شناخته می شود؛ هرچند در گذشته این پارک توسط انگلیسی ها پارک ویکتوریا نامیده شد. پارک ویهارامادوی کلمبو دارای بخشهای ویژه ای برای بچه ها شامل یک باغ وحش شامل بچه های حیوانات و یک مسیر قطار کوچک می باشد.

معبد بودایی گانگارامایا (Gangaramaya Temple)

معبد بودایی گانگارامایا

یکی از مهمترین معابد شهر کلمبو معبد بودایی گانگارامایا نام دارد و دارای معماری منحصر به فردی است که بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می نماید. معبد بودایی گانگارامایا در دریاچه بیره با ترکیبی از معماری مدرن و سنتی ساخته شده و در طول چندین سال ماهیت خود حفظ نموده است.

معبد بودایی گانگارامایا شامل یک معبد اصلی، سالن گردهمایی راهب ها، محل اقامت راهب ها، موزه، کتابخانه، سالن های آموزشی و مجموعه ای از هدایای گران قیمت اهدا شده به این معبد است، همچنین چندین مجسمه رنگی، عتیقه جات و اشیای گران قیمتی در این معبد وجود دارند. در معبد گانگارامایا نه تنها با مجسمه های سنتی بودایی کشور سریلانکا آشنا می شوید، بلکه می توانید مجسمه های سرزمین های دیگر را نیز تماشا نموده و لذت ببرید.

موزه ملی کلمبو

موزه ملی کلمبو

این موزه بزرگ ‌ترین موزه کشور سریلانکا است که در ساختمان عمارت استعماری بریتانیا قرار دارد و از قرن نوزدهم میلادی به جای مانده است؛ در این موزه می‌توانید از عتیقه ‌جات، مجسمه‌ها، نسخه‌های خطی، نقاشی‌ها، لباس شاهانه سلطنتی، سفال، مبلمان آنتیک، کنده ‌کاری، ماسک و ظروف باستانی دیدن کنید.

تالار یادبود استقلال کلمبو

تالار یادبود استقلال کلمبو

پس از تاریخ 4 فوریه سال 1948، با توجه به استقلال سیلان سابق در سریلانکا سالن یادبود استقلال، به عنوان نمادی برای دوران تحول و توسعه سریع کلمبو ساخته شد و به یکی از مهم ترین شهرهای آسیا تبدیل شد. این بنای یادبود در جایگاه مراسم رسمی ‌ساخته و افراشته شده است. این بنا از بتن و ستون ساخته شده است و ساختار معماری سنتی سریلانکا را بازتاب می دهد و شبیه سالن مخاطب کانجیان می باشد. تزئینات سنگی، نقاشی ها و ردیف های سنگی به این مکان شکوه می بخشد.

ساحل مونت لاوینیا

ساحل مونت لاوینیا

ساحل مونت لاوینیا در نزدیکی کلمبو قرار دارد و در حاشیه آن رستوران و کافه‌های متعددی جای گرفته‌اند. در روزهای پایانی هفته، این ساحل با جمعیت زیادی از مردم محلی شلوغ می‌شود؛ اما در دیگر روزها، این منطقه ساحلی آرام و ساکت است. با توجه به فصل و شرایط جوی، در آب‌های این ساحل امکان شنا نیز وجود دارد.

بازار پتاه کلمبو

بازار پتاه کلمبو

بازار پتاه در شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا قرار دارد. این بازار در هوای آزاد برگزار می‌شود و با دستفروش‌هایی که از مواد غذایی گرفته تا لباس را به فروش می‌رسانند، شبیه به جمعه بازارهای ایرانی است. هرچند فروشگاه‌هایی نیز در بازار وجود دارند؛ اما شهرت این مکان در میان گردشگران خارجی به دلیل دستفروش‌هایی است که با گاری‌های خود فروشندگی می‌کنند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، بازدید از بازار پتاه برای شما تجربه‌ای محلی‌تر از کشور سریلانکا خواهد بود.

دریاچه گردی در کلمبو

دریاچه گردی در کلمبو

کلمبو، شهر دریاچه ها است. در کنار این دریاچه می‌توانید ماجراجویی کرده و یک پیک نیک عالی را تجربه کنید. دریاچه‌ی بیرا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است که در آن می‌توانید از قایق‌سواری لذت ببرید. این دریاچه به معبد مشهور Gangaramaya بسیار نزدیک است و چشم‌اندازهای زیبایی از این معبد دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا