تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

راهنمای دریافت اقامت سریع و دائم یونان + شرایط

یونان مقصدی جذاب برای بسیاری از افرادی است که به دنبال نقل مکان یا سرمایه گذاری در یک کشور اروپایی هستند. یونان با تاریخ غنی، فرهنگ و آب و هوای مدیترانه ای خود، فرصت های متعددی را برای افراد و خانواده هایی که به دنبال سکونت هستند، ارائه می دهد. با این حال، اخذ اقامت دائم یونان، بدون در دست داشتن مدارک و اطلاعات لازم، می تواند فرآیندی پیچیده و زمان بر به خصوص برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا باشد. در این مطلب، راهنمایی را در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از آن، به راحتی می توانید اقامت سریع یونان را دریافت کرده و به عنوان یک شهروند یونان و عضو اتحادیه اروپا در جهان شناخته شوید.

راهنمای دریافت اقامت سریع و دائم یونان

من به عنوان یک شهروند ایرانی، چگونه می توانم اقامت سریع یونان را دریافت کنم؟

به عنوان یک شهروند ایرانی، اخذ اقامت دائم یونان می تواند پلی به سوی آرزوهای شما باشد. گزینه‌ های متعددی وجود دارد که می ‌تواند به شما امکان اقامت سریع و دائم یونان را ارائه دهد.

اولین قدم: واجد شرایط بودن

اولین قدم این است که به عنوان یک ایرانی که قصد دارد به یونان مهاجرت کند، بایستی واجد شرایط بودن خود را برای دریافت اقامت دائم یونان، نشان دهید. یکی از رایج ترین راه ها برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد اخذ اقامت سریع یونان را دارند، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. این روش به حداقل سرمایه گذاری 250000 یورویی نیاز دارد که می توان از آن برای خرید ملک یا سرمایه گذاری در یک پروژه املاک و مستغلات استفاده کرد.

قدم دوم: امتحان کردن روش های مختلف

گزینه دیگر بعد از خرید ملک در یونان، درخواست برای ویزای طلایی یونان است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در یونان سرمایه گذاری می کنند، اقامت دائم اعطا می کند. برای واجد شرایط بودن دریافت ویزای طلایی یونان، باید حداقل 250000 یورو در املاک و مستغلات یا 400000 یورو در صورت انتخاب برنامه اوراق قرضه دولتی، سرمایه گذاری کنید. همچنین باید مدرکی دال بر تمکن مالی خود نیز ارائه داده و به هیچ عنوان دارای سابقه کیفری نباشید.

قدم سوم: اگر خانواده شما دارای اقامت یونان است …

اگر همسر یا یکی از اعضای نزدیک خانواده شما، مقیم یا شهروند دائم یونان باشد، با ارائه مدارکی که نشان می دهد شما با این شخص ارتباط خونی دارید، می توانید اقامت دائم یونان را اخذ کنید.

هنگامی که واجد شرایط بودن خود را مشخص کرده و روش مناسب اخذ اقامت سریع یونان را انتخاب کردید، فرآیند درخواست با ارسال اسناد مختلف و بررسی سو پیشینه شما آغاز می شود. از آنجایی که این مرحله برای هر فرد، با توجه به مدارک و روش اخذ اقامت میزان زمان متفاوتی را از آن خود می کند که معمولا بین 3 تا 6 ماه و برای برخی پرونده ها بیشتر از حتی یک سال است، اگر برای اقامت خود عجله دارید، می توانید از مشاوره اقامت یونان کمک گرفته و تمامی مراحل را به او بسپارید. کمک از مشاوران مجرب در این زمینه، روند مهاجرت شما را به مراتب سریع تر و بهتر از زمانی که خود اقدام به انجام این کار می کنید، می کند.

اقامت سریع یونان

در حال حاضر، من چه شرایطی را باید رعایت کنم تا بتوانم اقامت سریع یونان را دریافت کنم؟

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، قدم اول برای دریافت ویزای سریع یونان، واجد شرایط بودن آن است. حال این شرایط چیست و شما باید چه مدارک و مواردی را برای دریافت اقامت دائم یونان مد نظر خود قرار دهید را در این بخش با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

ارائه پاسپورت و سابقه پاک کیفری

اول از همه، متقاضیان باید پاسپورت معتبر و سابقه کیفری پاکی داشته باشند. این یک شرط اساسی برای هر درخواست اقامت در یونان است و عدم رعایت این شرط منجر به رد درخواست شما می شود.

ثبات مالی

شرط مهم دیگر ثبات مالی است. متقاضیان باید بتوانند توانایی خود را برای حمایت از خود و وابستگان خود در حین اقامت در یونان نشان دهند. برای انجام این کار کافیست به ارائه مدرکی دال بر درآمد یا دارایی ‌ها، مانند صورت ‌حساب بانکی یا اسناد مالکیت ملک بپردازید.

بیمه

در بسیاری از موارد، متقاضیان باید مدرکی مبنی بر پوشش مراقبت های بهداشتی (بیمه) نیز ارائه دهند. این مدرک می تواند به صورت بیمه درمانی خصوصی یا ثبت نام در سیستم مراقبت های بهداشتی ملی یونان ارائه شود.

تامین هزینه سرمایه گذاری

برای برنامه های اقامت مرتبط با سرمایه گذاری، مانند ویزای طلایی، متقاضیان باید حداقل مقدار پول را در املاک یا اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری کنند. مقدار خاص مورد نیاز بسته به برنامه متفاوت است، اما به طور کلی از 250000 یورو تا 400000 یورو متغیر می باشد.

ارائه صحیح مدارک

علاوه بر این شرایط، متقاضیان باید بررسی سوابق را نیز انجام دهند و اشکال مختلفی از اسناد، مانند شناسنامه و گواهی ازدواج را در صورت لزوم ارائه دهند.

توجه به این نکته مهم است که برنامه های اقامت و الزامات مربوط به آنها می توانند در طول زمان تغییر کند؛ بنابراین همیشه ایده خوبی است که با یک مشاوره اقامت یونان یا سایر متخصصان واجد شرایط مشورت کنید تا مطمئن شوید که به روزترین اطلاعات را در اختیار دارید.

به چه مدارکی برای دریافت اقامت دائم یونان نیاز دارم؟

مدارک خاص مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم یونان بسته به برنامه ای که برای آن درخواست می کنید و شرایط فردی شما، متفاوت است. با این حال، اسناد رایجی که شما در هر نوع روش دریافت اقامت به آن نیاز دارید عبارت اند از:

  • پاسپورت معتبر. پاسپورت معتبر برای اثبات هویت و ملیت شما ضروری است و برای تمام درخواست های اقامت در یونان لازم می باشد.
  • انواع مختلفی از اسناد مربوط به وضعیت مالی. این اسناد می توانند شامل صورتحساب های بانکی، گواهی درآمد، اظهارنامه مالیاتی و اسناد مالکیت ملک باشند.
  • برای برنامه های اقامت مرتبط با سرمایه گذاری، مانند برنامه ویزای طلایی، باید شواهدی مبنی بر سرمایه گذاری خود ارائه دهید، مانند قراردادهای خرید املاک و مستغلات یا رسیدهای اوراق قرضه دولتی.

سایر اسنادی که ممکن است مورد نیاز باشد شامل اسناد پوشش مراقبت های بهداشتی، بررسی سوابق کیفری و هر گونه فرم های اضافی یا مواد درخواستی است که توسط مقامات مربوطه یونان مشخص می شود.

توجه به این نکته مهم است که شرایط اقامت و مدارک مرتبط با آن نیز می تواند در طول زمان دستخوش تغییرات باشد. پس همیشه قبل از انجام مراحل اقامت، ابتدا از جدیدترین منابع به بررسی مدارک لازم بپردازید و سپس مراحل را آغاز کنید.

سخن پایانی

اقامت سریع یونان برای ایرانیان از طریق چندین روش مختلف اخذ می شود؛ البته در صورتی که تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز آن را رعایت و تامین کنید. با توجه به نکاتی که در این مطلب خدمت شما ارائه دادیم، با خیالی آسوده اقامت دائم یونان را از آن خود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا