تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیلاهیجان

تالاب سوستان گیلان کوه ، تصویری از بهشت

تالاب سوستان گیلان کوه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با تالاب سوستان را که یکی از دیدنی های گیلان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

تالاب سوستان
تصویر از سایت کجارو

تالاب سوستان بهشتی کوچک است در گوشه ای از استان سرسبز گیلان که با زیبایی و سرسبزی گردشگران را به سوی خود می کشاند. این تالاب زیبا در  نزدیکی روستای سوستان که یکی از روستاهای دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است قرار دارد که  تا شهر لاهیجان  5 کیلو متر فاصله دارد.

تالاب سوستان دارای آب شیرین است که در فصول بارندگی پاییز و زمستان پر آب بوده  و در تابستان مقداری از آب آن کاسته می شود.این تالاب در میان نیزاری زیبا قرار دارد و در داخل آن انبوهی از گیاهان مردابی ودر اطراف آن جنگلی زیبا قرار دارد که این تالاب محل زندگی و استراحتگاه پرندگان مهاجر است.

تالاب سوستان
تصویر از سایت تاپ تراول

در سطح آب این تالاب نیلوفرهای آبی فراوانی رشد کرده و به زیبایی این تالاب جلوه ای دو چندان بخشیده که روح هر بیننده ای را نوازش می کند.انعکاس نور در آیینه تالاب انسان را به یک ژرف نگری عمیق دعوت می کندو وزیدن نسیم در میان نیزار آرامشی دوچندان به انسان می بخشد.

صدها گونه پرنده که در اطراف این تالاب پرواز می کنند گویی شما را به نوعی از رهایی روح ترغیب می کنند.بوی نم چوب باران خورده که از کلبه های چوبی اطراف تالاب به مشام می رسد هوش از سر هر مسافری می برد.

تالاب سوستان گیلان کوه

تالاب سوستان
تصویر از سایت تاپ تراول

این تالاب دارای مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی آسانی نیز دارد و همین مزیت باعث شده گردشگران زیادی از این منطقه دیدن کنند و از این زیبایی لذت ببرند.

برای رسیدن به این تالاب چندین راه وجود داردکه یکی از کوتاهترین آنها از میدان دانشگاه آزاد لاهیجان در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است ومسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مسیر مناسبی است.هنگام رسیدن به تالاب مناظر اطراف آنقدر زیبا هستند که به شما یادآوری می کنندکه این تالاب واقعا ارزش تماشا دارد.

بهترین آدرس تالاب عبارت است از:

گیلان-میدان دانشگاه آزاد-به سمت روستای سوستان-انتهای خیابان شقایق جاده کناری-معدن شن ودر نهایت تالاب زیبای سوستان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا