تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیماسال

معرفی منطقه ییلاقی دشت النزه ، منطقه ای رویایی از شاندرمن

منطقه ییلاقی دشت النزه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با منطقه ییلاقی دشت النزه را که یکی از جاهای دیدنی گیلان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

ییلاق دشت النزه

در هنگام سفر به گیلان و ماسال از جاهای دیدنی آن بخش شاندرمن و ییلاقات این شهر می باشد. یکی از معروف ترین ییلاق های زیبا و دوست داشتنی آن ییلاق دشت النزه است که مکانی بسیار خوش آب و هوا می باشد و دارای طبیعتی بکر است که در دل کوه های سرسبز شاندرمن قرار گرفته است.

چشمه های بسیاری در دشت النزه وجود دارد به طوریکه بیشترین چشمه های استان گیلان در این ییلاق قرار گرفته است. دشت النزه دشتی بزرگ و سرسبز می باشد و دورتادور آن توسط کوه ها احاطه شده است. در فاصله بسیار کمی از ییلاق النزه آبشار زیبایی به نام واشیار قرار گرفته است که زیبایی منطقه را دو چندان کرده است. ارتفاع این آبشار بیش از 15 متر می باشد.

ییلاق دشت النزه

برای دسترسی و رسیدن به ییلاق دشت النزه می بایست از جنگل ها و مسیر های کوهستانی که زیبایی خاص خودشان را دارند عبور کنید و همچنین در مسیر رسیدن به این ییلاق منظره های شگفت انگیز فراوانی مانند رودخانه وجود دارد که شما می توانید از طول مسیر لذت دوچندانی ببرید.

ییلاق دشت النزه

در طول مسیر به این ییلاق باید از ییلاق های استه سر ،جاده 200 ، بستون گاو ، برزف ، خشت خوار ،چای خاله ،سبل خوار ،سنیفه عبور کنید و در نهایت به ییلاق زیبا دشت النزه می رسید. برای اقامت در دشت بهترین فصل بهار و تابستان می باشد زیرا اب و هوای بسیار معتدل و ملایمی دارد.

زمانی که به دشت النزه می رسید خانه هایی چوبی و بسیار زیبا که دارای سقف هایی شیروانی هستند را در طبیعتی بکر مشاهده خواهید کرد. این نکته لازم به ذکر است که بدانید ساکنین این منطقه بومی هستند و به صورت سنتی در این منطقه زندگی می کنند و برای روشنایی از فانوس و جهت گرمایش از بخاری هیزمی استفاده می کنند. یکی از جاذبه های گردشگری  این دشت وجود گله های گوسفند و اسب های وحشی و اهلی و گاو و گاومیش و … می باشد که به بیشتر شدن زیبایی این دشت کمک کرده است.

ییلاق دشت النزه

بقعه متبرکه امام زاده ابراهیم دشت النزه

دشت النزه به غیر از طبیعت سرسبز و بکرش دارای امام زاده نیز می باشد. بقعه امام زاده ابراهیم حال و هوای مذهبی را نیز برای گردشگران این منطقه فراهم کرده است. این بقعه متبرکه از دیدنی های مذهبی ماسال به شمار می رود.

برای رسیدن به این امام زاده چیزی در حدود 5 دقیقه در دشت باید پیاده روی کنید. یکی از دیدنی های دیگر این منطقه وجود درختی کهنسال با قدمتی در حدود 200 سال است که در کنار بقعه امام زاده وجود دارد. وجود این درخت کهنسال باعث شده است که بومی های منطقه معتقد باشند که این درخت می تواند برای آن ها مشکل گشا باشد و به همین جهت پارچه های سبز و نخ و شمشاد را از این درخت آویزان کنند تا شاید حاجتشان برآورده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا