تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهاناصفهانایرانگردی

پارک ساحلی زرین شهر اصفهان

اصفهان یکی از تاریخی‌ترین و دیدنی‌ترین استان‌های کشور ما است که در میانه فلات ایران واقع شده است. بیشتر اوقات وقتی صحبت از اصفهان به میان می‌آید، گردشگران خاطرات جاذبه‌های تاریخی آن را در ذهن تداعی می‌کنند. اما در کنار جاذبه‌های تاریخی جاذبه‌های طبیعی اصفهان نیز زیاد هستند. همین جاذبه‌های طبیعی اخیرا نظر بسیاری از طبیعت گردان و اکو توریست‌ها را به این شهر جلب کرده‌اند. یکی از مهم‌‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر، پارک ساحلی زرین شهر اصفهان است. این پارک در حاشیه زاینده رود یکی از مناطق تفریحی پر بازدید استان اصفهان به شمار می‌آید. در ادامه با ما در مجله دوباره سفر همراه باشید تا به معرفی پارک ساحلی در زرین شهر بپردازیم.

پارک ساحلی زرین شهر کجاست؟

اولین سوالی که در ذهن بسیاری از بازدید کنندگان پارک ساحلی به وجود می‌آید این است که پارک ساحلی زرین شهر اصفهان در کجا واقع شده است. در حاشیه شمالی زاینده رود و در قسمت جنوب زرین شهر اصفهان پارکی چشم نواز و سرسبز با فضایی مفرح واقع شده است که مکانی ایده ‌آل برای گشت و گذار به شمار می‌آید.

پارک ساحلی زرین شهر اصفهان

با وجود این که پارک‌های زیادی در شهر زرین شهر اصفهان وجود دارند اما این پارک از آنجایی که در کنار زاینده رود قرار دارد و از ساحل برخوردار است، بسیار پر طرفدار است. در گذشته‌های دور این پارک در مرکز و قلب زرین شهر اصفهان واقع بود؛ اما با گسترش شهر موقعیت آن تغییر کرد. هم اکنون در قسمت جنوبی زرین شهر اصفهان می‌توان پارک را دید.

آدرس: استان اصفهان، زرین شهر، به سمت میدان مرکزی شهر، بعد از چهارراه سعدی

معرفی پارک ساحلی زرین شهر

پارک ساحلی زرین شهر اصفهان در شهر ییلاقی و جذاب واقع شده است که بسیار مهاجر پذیر است. در ۲۴ سال پیش این پارک ساخته شد و هم اکنون نیز چندین درخت بسیار کهن دارد. این پارک از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار شده است. در ابتدا میزان مساحت این پارک ۲۰۰ هزار متر مربع بود اما بعداً با قرار گیری پارک در طرح توسعه گسترش پیدا کرد. در واقع می‌توانیم بگوییم که پارک ساحلی زرین شهر در استان اصفهان پارکی مملوء از طبیعت زیبای حاشیه زاینده رود است که حتی با خشک شدن آب این رودخانه باز هم به حیات خود ادامه داده است.

پارک ساحلی زرین شهر اصفهان

امروز ۳۰ هزار متر مربع از مساحت این پارک به قایق رانی و پرورش ماهی اختصاص داده شده است؛ تا جایی که پرورش ماهی در پارک ساحلی زرین شهر یکی از اصلی‌ترین مشاغل مردم این شهر است. لازم به ذکر است که زاینده رود اصفهان از وسط این پارک عبور می‌کند و گردشگران برای بازدید از دو سمت پارک می‌توانند از پل استفاده کنند.

جاذبه‌های گردشگری پارک ساحلی زرین شهر

در پارک ساحلی زرین شهر اصفهان یک دریاچه مصنوعی واقع شده است که مهم‌ترین قسمت این پارک به شمار می‌آید. در این دریاچه گردشگران می‌توانند قایق رانی کنند و در کرانه‌های آن به تماشای غروب آفتاب بپردازند. در قسمت دیگری از این پارک پر طرفدار سینمای چند بعدی اصفهان قرار دارد که می‌تواند تا چند ساعت اوقات فراغت شما را مملوء از هیجان کند. در ضمن پیست اسکوتر برقی نیز برای خانوارها در نظر گرفته شده است.

پارک ساحلی زرین شهر اصفهان

این پارک دارای بخشی برای کودکان است که در آن انواع وسایل بازی مخصوص کودکان قرار دارند. در ضمن برخی از مواقع مثل عید نمایشگاه‌هایی از قبیل نمایشگاه صنایع دستی در این پارک برگزار می‌شوند که پذیرای قدم‌های شما گردشگران عزیز هستند. لازم به ذکر است که اصلی‌ترین اقلام این فروشگاه‌ها ماهی و برنج لنجان است. همه روزه افراد زیادی از ساکنین اصفهان یا سایر شهرها از این پارک دیدن می‌کنند و فارغ از مشکلات روزمره خود در کنار عزیزان خود خوش می‌گذرانند.

امکانات گردشگری پارک ساحلی زرین شهر

مهمان نوازی اصفهانی‌ها باعث شده است که امکانات گردشگری زیادی در این پارک برای گردشگران فراهم گردد. در حقیقت تمامی امکاناتی که ممکن است شما در مسافرت به آن‌ها نیاز داشته باشید در این پارک دیده می‌شوند. فروشگاه‌های بزرگ فروش خوار و بار و خوراکی، رستوران، کافه و سایر امکانات مثل سرویس بهداشتی در این پارک وجود دارند.

کمی پس از احداث این پارک نیمکت‌ها، آلاچیق‌ها و منقل‌هایی در پارک قرار داده شدند تا مسافرانی که مجبور به اقامت در این پارک هستند بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. جالب است بدانید سالن‌های مختلفی در اطراف این پارک وجود دارند که خود اصفهانی‌ها یا حتی گردشگران می‌توانند برای برگزاری مراسمات مختلف خود از آن‌ها استفاده کنند.

بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی زرین شهر اصفهان

شهرهای مرکزی کشور ما به خصوص شهر اصفهان در اکثر روزهای سال آب و هوای گرم و خشک دارد برای این که سفر دلچسبی داشته باشید، باید بهترین زمان بازدید از اصفهان و پارک ساحلی زرین شهر را بدانید. اما بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی زرین شهر اصفهان چه زمانی است؟ فصل بهار و اوایل فصل تابستان بهترین زمانی است که شما می‌توانید به اصفهان سفر کنید. چرا که در این فصول تجمع گردشگران در اصفهان کم است و هوا نیز تقریباً خنک است.

پارک ساحلی زرین شهر اصفهان

فصل پاییز هم می‌تواند فصلی مناسب برای سفر به اصفهان باشد؛ اما در این فصل درختان نمای زیبای خود را از دست می‌دهند و پارک جلوه قشنگی ندارد. اگر می‌خواهید در کنار زیبایی‌های این پارک اوقات فراغت خود را به سر ببرید، پس همان فصل بهار و اوایل فصل تابستان بهترین زمان بازدید از این پارک به شمار می‌آیند.

مسیر دسترسی به پارک ساحلی زرین شهر

زرین شهر اصفهان شهری کوچک است که در فاصله ۳۸ کیلومتری از اصفهان واقع شده است. شما می‌توانید پس از رسیدن به اصفهان، با طی کردن مسیری یک ساعته خود را به این شهر برسانید. برای رسیدن به پارک ساحلی زرین شهر اصفهان ابتدا باید زرین شهر را انتخاب کنید و مسیر رسیدن به آن را پیش بگیرید. در قسمت اعظمی از مسیر اصفهان تا زرین شهر زمین‌های زراعی وجود دارند که خود می‌توانند جاذبه‌ای طبیعی و زیبا باشند. پس از این که به زرین شهر رسیدید، باید به مرکز شهر بروید و از آنجا به سمت جنوب حرکت کنید. به محض این که تابلوی چهار راه سعدی را مشاهده کردید، وارد بلوار شاهمرادی شوید. در این بلوار کم کم می‌توانید درختان تنومند پارک ساحلی را ببینید.

قیمت بلیط پارک زرین شهر اصفهان

خوشبختانه ورود به این پارک برای عموم افراد رایگان است. اگر بخواهید از وسایل بازی و امکانات مختلفی همچون سینمای چند بعدی این پارک استفاده کنید، باید بلیط‌های مربوطه را با هزینه‌های مختلف خریداری نمایید. اما هزینه ورود به این پارک رایگان است.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد پارک ساحلی زرین شهر اصفهان صحبت شد. این پارک یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر اصفهان به شمار می‌آید که از امکانات زیادی برخوردار شده است. در این پارک درختان تنومند و فضایی سرسبز باعث شده‌اند که محیطی پر از آرامش برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران ایجاد شود. شما می‌توانید در ۲۴ ساعت شبانه روز از این پارک استفاده کنید و اوقاتی مفرح را سپری نمایید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا