تور

اجاره خودرو در دبی
ترکیهرپورتاژ آگهی

گردش در منطقه سلطان احمد استانبول

گردش در منطقه سلطان احمد استانبول

استانبول یکی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه و شاید قلب تپنده آن باشد. شهری پر جنب‌وجوش و دیدنی که حضور در آن برای هرکسی تجربه خاصی همراه دارد. یکی از ویژگی‌های بازر استانبول وسعت بسیار زیادش است. این شهر آن‌قدر بزرگ است که هیچکس باورش نمی‌شود؛ ده‌ها محله بسیار بزرگ که هرکدامشان به اندازه یک شهر هستند.

اگر دوست‌ دارید با تور استانبول به این شهر بروید، پیشنهاد می‌کنم اولین محله‌ای که برای تماشایش پا پیش بگذارید، جایی جز محله سلطان احمد نباشد. یکی از بهترین و بزرگ‌ترین محله‌های دنیا که پر از جاذبه‌های گردشگری ناب و درجه یک است. با ما همراه باشید تا بهتر از قبل این محله و شهرهای آن را بشناسیم.

منطقه سلطان احمد

اگر استانبول قلب ترکیه باشد، منطقه سلطان احمد قلب استانبول است. منطقه‌ای وسیع و دیدنی که در گذشته اهمیتش کم‌تر از یک کشور نبوده؛ زیرا همه پادشاه‌های عثمانی در کاخ‌های آن حضور داشتند. این محله تقریبا پر است از جاذبه‌های گردشگری دست اول که هیچ نمونه دیگری ندارد. اصلا این‌قدر کاخ‌وموزه در منطقه ساخته شده که خیلی از آن‌ها به‌چشم نمی‌آیند.

این محله پر است از دیدنی‌هایی که مطمئنم با تماشایشان ذوق‌زده خواهید شد. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری منطقه سلطان احمد را معرفی می‌کنم.

مسجد آبی

یکی از جاذبه‌های گردشگری ناب و دیدنی که با حضور در آن تجربه جدیدی به‌دست خواهید آورد، مسجد آبی یا سلطان احمد است. این مسجد سر لج‌ولجبازی پادشاه‌های عثمانی ساخته شد؛ اما یکی از بهترین نتیجه‌هایی به‌حساب می‌آید که برای لجبازی رخ داده است. مسجد آبی گنبدهای آبشاری دارد که به‌صورت هرمی و شیب‌دار روی یک‌دیگر سوار هستند. وقتی از داخل مسجد بالای سرتان را نگاه می‌کنید، نمایی آبی تشکیل شده از فضای بسیار خوبی را خواهید دید که در کم‌تر جایی مشاهده می‌کنید.

ایاصوفیه

بعد از ایاصوفیه، مسجد آبی ساخته می‌شود. ایاصوفیه مسجدی قدیمی از دوران عثمانی است. جایی‌که اگر روی دیوارهای آن نگاه کنید آثاری از اسلام را خواهید دید. نکته بسیار جالب این مسجد این است که آن را برای سال‌ها به‌عنوان موزه می‌شناختند و هیچ استفاده شخصی و دیدنی از آن نمی‌کردند. ایاصوفیه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در محله سلطان احمد انتخاب کنید.

کاخ توپکای

کاخ توپکای

همان‌طورکه گفته شده این محله از گذشته‌های دور محل زندگی و مرکز اصلی حکومت عثمانی‌ها بوده است. کاخ اصلی و جایی‌که آن‌ها زندگی می‌کردند، همین کاخ بزرگ و دیدنی است که در محله سلطان احمد استانبول ساخته شده و دسترسی به آن از تور استانبول بسیار راحت خواهد بود.

مراکز خرید محله سلطان احمد

طبق نظر بسیاری از مسافران استانبول بازارهای این محله جای خوبی برای خرید سوغات استانبول است.

بازار آراستا

یکی از بازارهای قدیمی دیدنی و جذاب محله سلطان احمد، بازار آراستا قدیمی است که بیشتر صنایع‌دستی مثل سفالینه‌ها، فرش و… در آن فروخته می‌شود. ویژگی بارز این بازار یکی این‌که پشت مسجد آبی است و دیگری اینکه قیمت اجناسش بسیار ارزان‌تر از بازار بزرگ استانبول هستند.

گالری قیصریه

همیشه پای فرهنگ که درمیان باشد، فرهنگ دوست‌ها سروگوششان می‌جنبد. اگر اهل کتاب هستید، سروکارتان با کتاب، خصوصا کتاب‌های تاریخی خوب است؛ پیشنهاد می‌کنم سری به گالری قیصریه بزنید که یکی از کتاب‌فروشی‌های استانبول است. این‌جا جای خوبی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ ترکیه محسوب می‌شود.

پاساژ هیستوریا

گزینه‌های جدید همیشه پیشنهاد خوبی هستند. برای این‌که تجربه بهتری از بازارگردی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم سراغ بازار هیستوریا بروید. اینجا اولین پاساژ استانبول است که اجناس جدید بیشتری نسبت‌ به دیگر بازارهای این شهر دارد.

پاساژ هیستوریا

رستوران‌های منطقه سلطان احمد

نمی‌شود در استانبول بگردید و غذا نخورید. کوچه‌پس‌کوچه این شهر بوی غذاهای بومی و بین‌المللی که رستوران‌هایش تدارک می‌بینند، می‌پیچد؛ پس اگر فکر می‌کنید که می‌توانید چنین لذتی را از دست بدهید، در تور استانبول سراغ رستوران‌های این شهر نروید.

کوفته سلطان احمد

همیشه گزینه‌های خوبی برای انتخاب وجود دارد که هم از نظر قیمتی شرایط خوبی داشته باشند و هم از نظر طعم و مزه. یکی از این رستوران‌ها کوفته پزی سلطان احمد به‌شمار می‌رود. رستورانی قدیمی و دیدنی که غذای مشهور استانبول طبخ همیشگی آن‌جا است. بهترین کوفته‌های عمرتان را می‌توانید در رستوران سلطان احمد بخورید.

رستوران دوی

دوی‌دوی کلمه‌ای ترکی است که در معنی سیر بودن استفاده می‌شود. یکی از رستوران‌های محله سلطان احمد که غذاهای خوش‌طعم و با قیمت بسیار مناسبی هم دارد، رستوران دوی است. در این‌جا می‌توانید پیتزاهای استانبولی یا کباب سفارش دهید و نگرانی از بابت طعم و مزه‌اش نداشته باشید.

رستوران سیزنز

اگر تمکن مالی خوبی دارید، پیشنهاد می‌کنم یکی از خاص‌ترین رستوران‌های استانبول را تجربه کنید. رستوران سیزنز گزینه بسیار جالبی برای شما است که طعم غذا و کیفیتش بیشتر از هر چیز دیگری برایتان اهمیت دارد. این رستوران غذاهای ترکی را سرو و در همه آن‌ها از محصولات ارگانیک استفاده می‌کند؛ محصولاتی که در باغات خود آن‌جا تهیه می‌شود.

پیشنهاد می‌کنم با سفر به استانبول و خرید تور استانبول علی بابا و بلیط آن از علی بابا یک سفر تمام و کمال را تجربه کنید. سفری که هیچ چیز کم ندارد، ترسی از بابت کلاه‌برداری در خرید بلیط از آن نیست و در تور با احترام فراوان با شما برخورد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا