تور

اجاره خودرو در دبی
استان البرزایرانگردیکرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای واریان کرج را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای واریان کرج

ایران دارای روستاهای بسیاری می باشد که هر کدام از آها دارای شرایط و ویژه گی های خاص خود هستند که آنها را  نسبت به دیگر روستاها متمایز می کند. یکی از این روستاها ، روستای واریان کرج است که در بین کوه های سر به فلک کشیده قرار گرفته است. نکته قابل توجه در مورد این روستا شرایط دسترسی به آن است یعنی برای رسیدن به آن باید از قایق استفاده نمایید.

روستای واریان کرج

روستای واریان از توابع شهرستان کرج واقع در استان البرز، یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین روستاهای ایران است. این روستا به عنوان تنها روستای آبی ایران نیز شناخته می شود و در مسیر جاده ی کرج – چالوس قرار گرفته است.این روستا یک محل بکر و دارای آب و هوای بسیار تمیز می باشد که ابته این هوای پاک و تمیز دلیلش عدم ورود هر گونه خودرو می باشد. همانطور که گفتیم راه دسترسی به این روستا از طریق آب سد کرج است.

روستای واریان کرج

در سه ماهه فصل تابستان، به دلیل آب‌ و هوای خوب روستا، تردد قایق‌ها در این منطقه زیاد می شود. از محصولات کشاورزی این روستا می‌توان به غلات و میوه ها  اشاره کرد. غیر از کشاورزی،مرم این روستا به  شغل زنبورداری نیز مشغول می باشند که می‌توانید عسل‌های طبیعی و خوشمزه‌ای را در این روستا تهیه کنید. علاوه بر کشاورزی و زنبورداری، دوخت گیوه و کرباس‌بافی در روستای واریان کرج از دیگر مشاغل اصلی به حساب می‌آیند.

روستای واریان کرج

در این روستا نکات قابل توجه ای قابل مشاهده است،مثلا در هنگام بازدید واریان متوجه خواهید شد در روستا هیچ مغازه سوپرمارکتی وجود ندارد و یا، حیاط خانه‌ها به خاطر نداشتن در و دیوار برای خانه‌ها با یکدیگر مشترک می باشد.بهترین زمان برای بازدید از این روستای جذاب  فصل بهار و نزدیکترین جاذبه گردشگری به آن دریاچه سد کرج است.

روستای واریان کرج

به دلیل اینکه این روستا در کنار آب های سد کرج واقع شده متعاقبا بازی های کودکان در این منطقه بیشتر از نوع آبی می باشد. از جمله بازی هایی که کودکان و نوجوانان واریانی انجام می دهند می توان به شنا، قایقرانی، اسکی روی آب و ماهی گیری اشاره کرد. البته در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان امکان انجام تفریحات آبی میسر نیست بنابراین در این فصول به بازی هایی مانند توپ کاش، الک دلک، عمو زنجیر باف، اکر دکر، لی لی، سنگ کنارو، اشتر اشترن، درزن بپرک می پردازند که هر یک به شکل خاصی و معمولا با خواندن شعر جالبی انجام می شود. اما به هر حال شنا و اسکی روی آب و قایق رانی از ورزش‌ های مورد علاقه ی واریانی هاست و در این میان عده ای از آنان در این زمینه ها به مقام قهرمانی رسیده اند و جزء قهرمانان ملی در این رشته های ورزشی بوده اند.

روستای واریان کرج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا