تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیکلاردشت

روستای مازیچال کلاردشت

روستای مازیچال کلاردشت

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال را داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

دهکده مازیچال کلاردشت

سرسبزی شمال ایران و حرکت در جاده شمال حال و هوای گردشگران خود را دگرگون می کند،شهرستان کلاردشت به عنوان بخشی از استان مازندران است که به صورت دشتی بر فراز کوه ها می باشد و در فاصله 48 کیلومتری چالوس قرار گرفته است و از شمال با دریای خزر، از جنوب با قله تخت سلیمان، از شرق با چالوس و از غرب با قزوین همسایه است.

کلاردشت دارای آبادی ها و روستاهای زیادی می باشد. یکی از این روستاها و جاهای دیدنی کلاردشت، روستای زیبا و دوست داشتنی مازیچال می باشد. این روستا با ارتفاع 2600 متری از سطح دریا، بالاتر از ابرها قرار گرفته است.تجربه لمس کردن ابرها در بلندی ها حالت رویایی دارد که شاید در دنیای واقعی به این راحتی ها امکان پذیر نباشد.

دهکده مازیچال کلاردشت

در گویش محلی، مازیچال به معنای گودی است که در آن پر از درختان بلوط است. مازیچال آب و هوایی بسیار خنک دارد که فصل تابستان بهترین موقع سفر کردن و بازدید از این دهکده هیجان‌انگیز است.دهکده مازیچال که یکی از مناطق ییلاقی کلاردشت است، به ” همیشه‌بهار” معروف است و مکان مناسبی برای گردشگران می باشد تا بهترین روز از زندگی خود را در آن جا بسازند.

دهکده مازیچال کلاردشت
زمانی که به ارتفاع 2600 متری مازیچال می رسید به رویایی ناممکن یعنی با اقیانوسی از ابرها، مواجه خواهید شد. بیشتر به شبیه یک رویاست تا واقعیت. دهکده مازیچال آنچنان زیباست که حاضرید شب را تا به صبح بیدار باشید و از از این محل لذت ببرید.پوشش گیاهی این دره به‌قدری متنوع است که هر گردشگری را  برای بودن در میان این درختان وسوسه می‌کند.

دهکده مازیچال کلاردشت

در کنار زیبایی های این روستا می توانید از جنگل‌های زیبای عباس آباد، درختان بلوط، افرا و کاج‌های سوزنی انبوه و صدای پرندگان وحشی درون جنگل لذت ببرید . جنگل هایی که وجودشان نوید بخش آرامش برای مردم است و مکانی امن برای حیوانات . تمام مسیرها و نقاط روستای مازیچال در فصل های مختلف بسیار متنوع و تماشایی است، شاید این مناظر بکر و زیبا را در جایی دیگر از این کره خاکی نتوان یافت. هرفصل با خصوصیات منحصربه فرد خود، منظره ای تازه و متفاوت برای این روستا به ارمغان می آورد. زمستان هایی سرد و پر برف که جاده ها و مسیر ها را سفید پوش می کند .

دهکده مازیچال کلاردشت

برای سفر به مازیچال می توانید از جاده چالوس به مرزن آباد بروید، سپس به سمت کلاردشت تغیر مسیر دهید، از میدان اصلی کلاردشت حدود ۷ کیلومتر در جاده عباس‌آباد برانید تا به ابتدای جاده مازیچال برسید. از ابتدا جاده خاکی مازیچال، ۱۷ کیلومتر به سمت ارتفاعات حرکت می‌کنید تا به ارتفاعات مازیچال برسید.

روستاییان بیشتر به شغل دامپروری و گاوداری مشغول هستند و بهترین خوردنی‌هایی که می‌توانید در مازیچال پیدا کنید لبنیات تازه می باشد. مغازه یا فروشگاهی در منطقه وجود ندارد بنابراین با توجه به مدت اقامت خود در مازیچال وعده‌های غذایی لازم با خود همراه داشته باشید.

دهکده مازیچال کلاردشت

بیشتر مسافران و  گردشگران سفر یک روزه به این روستا دارند و معمولا در این مکان اقامت ندارند.روستای زیبای مازیچال، روستایی ییلاقی است و کلبه های آن فقط در تابستان قابل سکونت هستند و در فصل های دیگر خالی از سکنه است.در این روستا اتاق یا منزلی برای اقامت خود پیدا نمی کنید اما اگر به ماندن در طبیعت علاقمندید، چادر مسافرتی خود را می توانید در قسمتی از این طبیعت بکر برپا کنید؛ فقط توجه داشته باشید که هوای شب بسیار سرد شده و باید حتما لباس گرم و کیسه خواب به همراه  داشته باشید و یا اینکه به کلاردشت بروید و از مجموعه های اقامتی آنجا استفاده کنید.

دهکده مازیچال کلاردشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا