تور

اجاره خودرو در دبی
مقالات آموزشی

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم؟

کانادا یکی از کشورهایی است که در چند سال اخیر نظر جهانیان را به خود جلب کرده و به یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. علاوه‌بر تعداد بسیار زیادی از ایرانیان‌که مقیم کانادا هستند، سفر به این کشور نیز زیاد اتفاق می‌افتد و همواره مسافرانی از ایران به کانادا سفر می‌کنند؛ به‌همین‌خاطر، بدیهی است که اخذ ویزای کانادا، امری رایج باشد. اگر شما هم مسافر این کشور مدرن و دیدنی هستید، اما چیزی از نحوه دریافت ویزای توریستی نمی‌دانید، تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم؟

آشنایی با ویزای توریستی و تفاوت آن با سایر انواع ویزا

مسافرت بین کشورهای مختلف، اصول و قواعد خاص خود را دارد و در لایه‌های مختلف، کنترل می‌شود. باتوجه‌به این‌که هر کشور می‌بایست امنیت خود را تضمین کند، توجه اکید به چنین موردی کاملا طبیعی است. شما برای آن‌که بخواهید به یک کشور خارجی سفر کنید، می‌بایست پیش از هر چیز ویزا بگیرید. ویزا یا روادید، مدرکی است که نشان می‌دهد شما اجازه ورود و اقامت در کشور را دارید. در پروسه اخذ ویزا باید تمام مدارک شما مورد بررسی و بازبینی آفیسر سفارت قرار بگیرد. پس از تأیید مدارک، ویزا صادر خواهد شد.

چیزی که باید به آن توجه کنید این است که نمی‌توان یک نوع ویزا برای همه انواع سفرها در نظر گرفت؛ بلکه هر مسافر باید بسته به فعالیت‌های مدنظر، نوع خاصی از ویزا را دریافت کند. به‌عنوان مثال، ویزای توریستی کانادا نوعی ویزای موقت است که به‌واسطه آن امکان اقامت در کشور بدون حق تجارت، کار یا تحصیل را خواهید داشت. درحقیقت، ویزای توریستی تنها برای مسافرانی است که می‌خواهند یک سفر سیاحتی به کشوری خارجی داشته باشند.

چند نوع ویزای توریستی برای کانادا ارائه می‌شوند؟

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که حتی ویزای توریستی کانادا نیز انواعی دارد و مسافران باید به آن‌ها توجه کنند. هر نوع ویزا بسته به روزهای مجاز برای اقامت و همچنین تعداد دفعات مجاز برای ورود به کشور موردنظر، تقسیم‌بندی می‌شود؛ همچنین، هرقدر ویزای شما امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار دهد، هزینه بیشتری هم خواهد داشت؛ به‌همین‌خاطر است که برای هر مسافر باتوجه‌به شرایط و نیازهایش ویزا صادر می‌شود. ویزای توریستی کانادا نیز انواع مختلفی دارد که برای انتخاب یک ویزای مناسب، باید آن‌ها را بشناسید. ابتدا شرایط خود را بسنجید و سپس از میان مواردی که گفته می‌شوند، مورد مناسب خود را انتخاب کنید.

چند نوع ویزای توریستی برای کانادا ارائه می‌شوند؟

ویزای سینگل کانادا

ویزای سینگل نوعی ویزا است که تنها اجازه یک‌بار ورود شما به کشور مقصد را صادر می‌کند؛ براین‌اساس، اگر از کشور خارج شوید، حتی اگر از مدت اعتبار ویزای شما مانده باشد، نمی‌توانید به این کشور سفر کنید. اعتبار ویزای سینگل به‌مدت ۶ ماه است. پس از این ۶ ماه باید خاک کانادا را ترک کنید.

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی به‌نوعی ویزا گفته می‌شود که اجازه چندین بار ورود شما به کشور کانادا را صادر می‌کند. این ویزاها برای مدت‌های مختلفی اعتبار دارند. برخی از آن‌ها پنج‌ساله، برخی ده‌ساله و برخی هم تا یک ماه پس از اتمام اعتبار پاسپورت قابل استفاده هستند. برای ایرانیان، معمولا ویزای مولتی پنج‌ساله صادر می‌شود. با داشتن این ویزا می‌توانید طی مدت پنج سال به دفعات وارد کانادا شوید و هر بار ۶ ماه در این کشور اقامت کنید.

سوپر ویزا

نوع دیگری از ویزا نیز برای متقاضیان سفر به کانادا صادر می‌شود که سوپر ویزا نام دارد. سوپر ویزا به والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادا اعطا می‌شود و ۱۰ سال اعتبار دارد. دارندگان این ویزا می‌توانند هر بار تا ۵ سال در کانادا اقامت داشته باشند و در کنار خانواده خود زندگی کنند. در طول این مدت، نیازی به تمدید ویزا نیست.

مراحل دریافت ویزای گردشگری برای سفر به کانادا

هر یک از انواع ویزای توریستی کانادا را که بخواهید دریافت کنید، باید یک پروسه مشخص را پیش ببرید تا تأییدیه‌های لازم برای‌تان صادر شود. این فرایند باید به‌درستی و توسط افراد آگاه طی شود تا درنهایت آفیسر سفارت، ویزای شما را صادر کند. این مراحل عبارت‌اند از:

  • آماده‌سازی مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا
  • تکمیل فرم درخواست
  • ارسال مدارک
  • پرداخت هزینه‌ها
  • دریافت وقت بیومتریک
  • پیکاپ ویزای گردشگری کانادا

پس از انتخاب نوع ویزا باید این مراحل را یک‌به‌یک انجام دهید تا ویزای توریستی کانادا برای‌تان صادر شود. ازآنجایی‌که کانادا در کشور ما سفارتخانه ندارد، برای انجام برخی کارها ممکن است مجبور به سفر شوید. معمولا ارمنستان، ترکیه یا امارات، انتخاب خوبی برای انجام کارهای مربوطه هستند.

مراحل دریافت ویزای گردشگری برای سفر به کانادا

دریافت ویزای توریستی را به فلای تودی بسپارید

برای این‌که کارهای مربوط به دریافت ویزا را راحت‌تر و سریع‌تر پیش ببرید، می‌توانید با پلتفرم فلای تودی همکاری کنید. این پلتفرم با بهره‌گیری از کارشناسان خبره این حوزه، بهترین روش‌ها را برای قطعی‌شدن دریافت ویزا به‌کار می‌گیرد. برای اخذ هر نوع ویزای توریستی می‌توانید وارد سایت یا اپلیکیشن فلای تودی شوید و گزینه «اخذ ویزا» را انتخاب کنید. کارشناسان مجموعه شما را از بابت انتخاب نوع ویزا و بهترین شرایط دریافت آن، راهنمایی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا