تور

اجاره خودرو در دبی
متفرقه

با جنگل راش، منحصر به فردترین جنگل شمال ایران بیشتر آشنا شوید

جنگل راش، نگینی سبز در میان انبوه جنگل‌های شمال ایران است که به عنوان یکی از منحصر به فردترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعی این خطه سرسبز شناخته می‌شود. این جنگل‌ها که در دامنه‌های شمالی البرز و در استان‌های مازندران و گیلان واقع شده‌اند انبوهی از درختان راش بلند و کهنسال خود را در منظره‌ای بدیع و چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارند که در فصل‌هایی مثل پاییز با شکوه هزار رنگ چشم‌تان از دیدن آن‌ها سیر نخواهد شد.

تجربه سفر به این جنگل‌ها یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما خواهد بود که با اجاره ویلا شمال یا اجاره سوئیت می‌توانید چند روزی را در این بهشت سپری کنید و از دغدغه‌های همیشگی دور باشید.

جنگل‌های راش بخش‌هایی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی هستند که با وجود درختان سر به فلک کشیده و یک دست نمایی متفاوت از سایر جنگل‌هایی که تاکنون دیده‌اید را به وجود آورده‌اند.

جنگل راش، منحصر به فردترین جنگل شمال

بهترین زمان به این جنگل‌ها از نظر آب‌وهوایی فصل بهار و پاییز است که با هوایی خنک و معتدل از شما پذیرایی می‌کند. در بهار همه جا سرسبز است و بوی تازگی جنگل شما را مست می‌کند و در پاییز چهره با شکوهی از جنگل‌ها را با برگ‌هایی که چندین سانتی‌متر کف زمین را پر کرده‌اند خواهید دید که قدم زدن در میان آن‌ها با صدای خش خشی که ایجاد می‌کنند حس نابی را به شما هدیه می‌دهد.

اگر قصد سفر به این جنگل‌ها را دارید، قبل از هر چیز باید با اینکه در نزدیکی کدام شهرهای شمال قرار دارند آشنا شوید که در ادامه تعدادی از جنگل‌های راش در مازندران و گیلان را به شما معرفی می‌کنیم. علاوه‌بر این نحوه اقامت و دسترسی به آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

جنگل راش کجاست؟

جنگل راش در بخش‌های وسیعی از استان‌های مازندران و گیلان پراکنده شده است. پس برای سفر به این جنگل‌ها می‌توانید هر یک از این استان‌ها را انتخاب کنید. از جمله مشهورترین شهرهایی که جنگل‌های راش را در دل خود جای داده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنگل‌های راش مازندران

با وجود اینکه تعداد جنگل‌های راش کم نیست ولی برخی از آن‌ها به واسطه دسترسی ساده‌تر معروف شده‌اند که در بین جنگل‌های راش مازندران، بخش‌هایی که در رامسر و تنکابن قرار دارند، بسیار پرطرفدارند.

  • جنگل راش رامسر: این جنگل‌ها در نزدیکی شهر رامسر واقع شده و به دلیل دسترسی آسان و امکانات رفاهی مناسب، از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جنگل راش به شمار می‌رود. برای گشت‌وگذار در دل این جنگل‌ها، می‌توانید شهر زیبای رامسر را برای اقامت انتخاب کنید و با اجاره ویلا در رامسر با چشم‌انداز زیبایی از جنگل یا دریا هم برای رامسر گردی برنامه‌ریزی کنید و هم یک روز را به دیدن جنگل‌های راش اختصاص دهید. این شهر یکی از پرطرفدارترین شهرهای شمالی است که به واسطه امکانات رفاهی و اقامتی کامل و همچنین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی برای همه مسافران جذابیت‌های زیادی دارد. همین ویژگی باعث شده تا بتوانید برای اجاره ویلا رامسر با هر بودجه نیز به راحتی برنامه‌ریزی کنید.

جنگل راش کجاست؟

  • جنگل راش دوهزار تنکابن: بخش دیگری از جنگل‌های راش در نزدیکی تنکابن قرار دارند. شهری که مانند رامسر امکانات مناسبی برای سفر دارد و به سادگی می‌تواید به جنگل نیز دسترسی داشته باشید. این جنگل‌ها در ارتفاعات دوهزار تنکابن قرار گرفته و با چشم‌اندازهای کوهستانی و هوایی خنک، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی به‌شمار می‌رود.

جنگل‌های راش گیلان

در استان زیبای گیلان نیز می‌توانید این جنگل‌ها را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید. در بین جنگل‌های راش گیلان جنگل راش بقعه آقا سیدا دسترسی ساده‌ای در عین بکر بودن دارد. این جنگل در نزدیکی شهر رشت واقع شده که با سفر به این شهر و اجاره ویلا در رشت علاوه‌بر جنگل‌گردی می‌توانید شهر باران را نیز بگردید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

رشت به تنهایی یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران است که برای اقامت هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت و در بین تنوع زیاد ویلا رشت می‌توانید هر یک را بر اساس بودجه سفر خود رزرو کنید.

اقامت در جنگل راش

جنگل راش با اقامتگاه‌های متنوع، از جمله ویلا، سوئیت و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، میزبان شما در شهرهای مختلف‌اند که بر اساس سلیقه و بودجه خود می‌توانید از بین این اقامتگاه‌ها گزینه مناسب را انتخاب کنید.

اجاره ویلا در جنگل راش، تجربه‌ای منحصر به فرد از زندگی در دل طبیعت را به شما هدیه می‌دهد. ویلاها با امکانات رفاهی کامل، در فضایی آرام و دلنشین، مکانی ایده‌آل برای استراحت در تعطیلات و آخر هفته‌ها هستند.

سوئیت‌ها نیز گزینه مناسب برای کسانی‌اند که می‌خواهند اقامتی مقرون به صرفه داشته باشند. سوئیت‌ها امکانات رفاهی مورد نیاز شما را در فضایی دنج و صمیمی، برای اقامتی دلچسب در اختیارتان قرار می‌دهند.

اقامت در جنگل راش

اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز از دیگر گزینه‌ها برای اقامت در جنگل راش به‌شمار می‌روند. این اقامتگاه‌ها فضایی سنتی و بومی دارند که تجربه‌ای متفاوت از زندگی در روستاهای شمال ایران را به شما ارائه می‌دهند و می‌توانید چند روزی را به سبک مردمان خطه شمال زندگی کنید.

جنگل راش با جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر خود هر سال میزبان گردشگران زیادی هستند که با زیبایی‌های ناتمام و هوای پاک، شما را از زندگی شهری و روتین همیشگی آن دور می‌کنند و فرصت استراحت در دل طبیعتی بکر را به شما هدیه می‌دهند.

به‌عنوان نکته پایانی شما نیز رسم مهمان را به جا آورده و همان‌طور که به طبیعت تمیز و زیبا قدم گذاشته‌اید از آن خارج شوید و هیچ‌گونه زباله‌ای به جا نگذاشته و در دل جنگل آتش روشن نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا