تور

اجاره خودرو در دبی
بستنی

طرز تهیه بستنی شکلاتی خوشمزه و مخصوص

بستنی شکلاتی، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرف‌دارترین بستنی‌ها در فصل تابستان است. این بستنی خوشمزه در میان مردم ایران بخصوص کودکان طرف‌داران زیادی دارد. مردم ایران از زمان قدیم این بستنی خوشمزه را درست می‌کردند. بستنی شکلاتی را می‌توانید به‌صورت دسر هم برای مهمانان خود سرو کنید. مناسب‌ترین فصل برای مصرف این بستنی تابستان است اما کسانی که عاشق طعم بستنی شکلاتی هستند برایشان فرقی نمی‌کند که هوا گرم باشد یا سرد آنها نمی‌توانند از طعم بی‌نظیر این بستنی بگذرند.

بستنی شکلاتی، یک نوع بستنی بر پایه شکلات است که دارای طعم‌دهنده طبیعی یا مصنوعی است. اما بستنی شکلاتی که ما به شما آموزش می‌دهیم کاملاً سالم و بدون طعم‌دهنده مصنوعی است. در ایالات متحده آمریکا شکلات دومین طعم پرطرف‌دار است. شما می‌توانید این بستنی را در یک کاسه، فنجان یا در قالب بستنی قیفی میل کنید.

همچنین شما می‌توانید در 7 ژوئن که روز جهانی بستنی شکلاتی است؛ این بستنی خوشمزه را به‌راحتی درست کنید. طعم بی‌نظیر بستنی شکلاتی صدسال است که در بین مردم جهان محبوبیت دارد. لازم است بدانید که روز جهانی بستنی شکلاتی روزی است که به‌خاطر طعم بی‌نظیر و وجود بستنی شکلاتی مردم جهان در آن روز جشن می‌گیرند و بستنی شکلاتی درست می‌کنند. این روز را آمریکایی‌ها در سال 1984 نام‌گذاری کردند زیرا روش‌های متفاوت بستنی را ابداع کرده بودند. از همان دوران مردم بستنی‌ها را در مغازه‌های نیویورک به فروش می‌رساندند و کم‌کم به تمام دنیا معرفی کردند.

ما در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم طرز تهیه بستنی شکلاتی خوشمزه و مخصوص را برای شما شرح دهیم. این بستنی گزینه مناسبی برای شما در روزهای گرم تابستان است و شما ‌می‌توانید با ساده‌ترین روش این بستنی خوشمزه را برای دوستان و مهمانان خود با استفاده از نکاتی که خواهیم گفت؛ درست کنید. با ما همراه باشید و همراه ما این بستنی شکلاتی خوشمزه را درست کنید.

 مواد لازم برای تهیه بستنی شکلاتی

  • شکلات سیاه 300 گرم
  • شکر 300 گرم
  • کاکائو 60 گرم
  • شیر 800 سی‌سی
  • ثعلب یک قاشق غذاخوری
  • شیرخشک 100 گرم

طرز تهیه بستنی شکلاتی

طرز تهیه بستنی شکلاتی

مرحله اول

ابتدا شکلات را خرد کنید و داخل کاسه مناسب قرار دهید و کاسه را روی حرارت غیرمستقیم مثل سماور یا کتری بگذارید. در این مرحله به‌صورت مداوم شکلات را هم بزنید تا شکلات کاملاً ذوب شود. سپس آن را کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود.

مرحله دوم

در این مرحله در قابلمه‌ای شیر بریزید و قابلمه را روی حرارت بگذارید تا شیر مقداری ولرم شود. در این هنگام شکر، ثعلب و کاکائو را در یک ظرف بریزید و آن‌ها را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. درصورتی‌که تمایل دارید رنگ بستنی تیره‌تر شود؛ از میزان بیشتری کاکائو استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را از روی حرارت بردارید و طی چند مرحله مخلوط شکر، کاکائو و ثعلب را آرام به شیر اضافه کنید و شیر را هم بزنید تا مواد خوب در آن حل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از آنکه شیر و مواد مخلوط را کاملاً یکدست کردید؛ شیرخشک را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مواد داخل قابلمه را خوب با یکدیگر هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

بعد از آنکه مواد داخل قابلمه را یکنواخت کردید؛ در این مرحله شکلات را به آن اضافه کنید و شعله را خاموش کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکنواخت شود.

مرحله ششم

بعد از یکدست کردن مایع بستنی، آن را داخل یخچال قرار دهید تا مقداری خنک شود اما دقت کنید که نبندد. در این مرحله بعد از حدود 30 دقیقه مایع بستنی را بیرون بیاورید و آن را داخل دستگاه بستنی‌ساز قرار دهید و بعد از چند دقیقه بستنی شما آماده می‌شود.

در این هنگام بستنی شکلاتی را به مدت 7 الی 8 ساعت داخل فریزر بگذارید. درصورتی‌که تمایل دارید طعم بستنی شما تلخ باشد؛ مقدار شکری که استفاده می‌کنید را کم کنید. برای تزئین و زیبایی بستنی شکلاتی مخصوص خود می‌توانید مقداری شکلات را رنده کنید و روی بستنی بریزید. بستنی شما آماده سرو است.

طرز تهیه بستنی شکلاتی

نکات مهم در طرز تهیه بستنی شکلاتی

  • زمانی که مواد اولیه آن را آماده می‌کنید حدوداً 20 دقیقه طول می‌کشد.
  • از بستنی شکلاتی می‌توانید به‌عنوان دسر استفاده کنید.
  • مقدار مواد اولیه که ذکر کردیم و طرز تهیه برای 8 نفر مناسب است.
  • به‌جای شکر از شیر عسل هم می‌توانید استفاده کنید.
  • درصورتی‌که تمایل دارید طعم بستنی شما تلخ باشد؛ از شکلات تلخ هم می‌توانید استفاده کنید.
  • به‌جای ثعلب و شیرخشک از خامه هم می‌توانید استفاده کنید
  • جهت تزئین بستنی شکلاتی خود می‌توانید یک‌چهارم پیمانه شکلات چیپسی استفاده کنید.
  • از اسکوپ برای سرو بستنی استفاده کنید.
  • در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید از سس شکلاتی برای تزئین بستنی استفاده کنید.
  • اگر مقدار شیر بیش از حد باشد ممکن است بستنی شما نبندد.

تاریخچه بستنی در ایران

در هنگام امپراتوری ایران، مردم آب انگور را در کمی برف درون کاسه‌ای می‌ریختند و از آن به‌عنوان دسر خصوصاً در روز‌های گرم سال مصرف می‌کردند. برفی که از آن استفاده می‌کردند؛ یا از باقی‌مانده برف روی زمین بود یا از برف زیرزمین‌های سردی به نام یخچال، یا از برف روی کوه‌ها بود. تاریخچه بستنی در ایران مربوط به 60 سال قبل است. در دهه‌های 30 و 40 بود که مردم ایران فروش بستنی در ایران را رونق دادند. در روزهای اولیه در همان سال‌ها، از شکر و شیر و ثعلب برای تولید بستنی استفاده می‌کردند.

مردم ایران، شکر و شیر و ثعلب را درون یک استوانه فلزی قرار می‌دادند و استوانه‌های فلزی را درون بشکه‌های چوبی قرار می‌دادند. آن‌ها اطراف استوانه‌های فلزی را با نمک و یخ پر می‌کردند. زیرا نمک و یخ موجب می‌شود که دما حدوداً 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد. سپس یخ‌هایی که اطراف استوانه بود را به‌وسیله پارو جدا می‌کردند. با این روش تهیه بستنی حدود 8 ساعت طول می‌کشید و به‌اندازه 20 کیلو بستنی درست می‌کردند.

بستنی شکلاتی

در آخر

ما در این مقاله طرز تهیه بستنی شکلاتی خوشمزه و مخصوص را برای شما شرح دادیم. این بستنی خوشمزه را می‌توانید درون کاسه یا درون نان قیفی قرار دهید و میل کنید. امیدواریم این بستنی خوشمزه و پرطرف‌دار را برای دوستان و خانواده خود درست کنید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا