تور

اجاره خودرو در دبی
استان قمایرانگردیقم

پارک آب و تاب قم

هر ساله بازدیدکنندگان زیادی به شهر قم سفر می‌کنند و عموم سفرهای آنها زیارتی است. پس باید شرایط ایده‌آلی را برای زائران و بازدیدکنندگان ایجاد کرد تا همسفر زیارتی مناسبی داشته باشند و هم بتواند از امکانات تفریحی و گردشگری این شهر زیبا برخوردار باشند. پارک آبی آب و تاب در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و توانست شرایط آسایش و رفاه گردشگران و مردم خوب قم را نیز فراهم کند.
به طور کلی برخی از سرگرمی‌های پارک آب و تاب را می‌توان اینگونه عنوان کرد:
این پارک یک پوشش گیاهی بسیار گسترده دارد که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد و گردشگران می‌توانند ساعت‌ها در این باغ لذت بخش همراه خانواده خود وقت بگذرانند.
همینطور وسایل بازی دیگری نیز در این پارک وجود دارد که در ادامه مقاله به همه آنها به صورت کامل اشاره خواهیم کرد. پس تا انتها همراه با مجله گردشگری دوباره سفر بمانید.

باغ و رستوران در فضای باز

در فصل تابستان این ویژگی می‌تواند بهترین شرایط را برای افرادی که می‌خواهند ساعاتی را در کنار خانواده خود وقت بگذرانند ایجاد کند. فضای بازی که در این قسمت از پارک وجود دارد همواره مورد توجه گردشگران بوده و البته انواع غذاهای سنتی نیز در این باغ رستوران سرو می‌شود.

دریاچه مصنوعی پارک آب و تاب قم

شنا و قایقرانی از جمله محبوب‌ترین تفریحات بازدیدکنندگان است. به همین خاطر در مجموعه پارک آب و تاب قم دریاچه مصنوعی تاسیس شده است تا افرادی که تمایل به شنا یا قایقرانی دارند بتوانند ورزش و تفریح مناسبی داشته باشند و دقایقی را در این دریاچه آرام و البته بزرگ تجربه کنند.

سقوط آزاد

در تمام پارک‌های آبی می‌توان این ویژگی را پیدا کرد. با توجه به محبوبیت بالایی که سقوط آزاد دارد افرادی که به دنبال هیجان و آدرنالین بالا هستند، این وسیله بازی را مطمئناً انتخاب خواهند کرد.
ارتفاع سقوط آزاد ۱۷ متر است و می‌تواند شرایط ایده‌آل را برای بالا بردن آدرنالین خون ایجاد کند. مهمترین نکته در استفاده از سقوط آزاد این است که باید موارد ایمنی را رعایت کنید این موارد عبارتند از:
گرفتن بازوها و چسباندن آن به سینه‌ها و همینطور در هم تنیدن پاها. این موارد ایمنی باعث می‌شود تا سقوط ایمنی داشته باشید و زمانی که وارد آب می‌شوید آسیب به شما وارد نشود.

سقوط آزاد

سرسره کودکان پارک آب و تاب قم

مطمئناً زمانی که بزرگترها به پارک‌های آبی می‌روند کودکان نیز تمایل دارند که همراه آنها از این پارک‌ها دیدن کنند و در کنار والدین خود باشند. با توجه به هیجان و آدرنالین بالایی که برخی سرسره‌های پارک آب و تاب قم دارد ممکن است به کودکان آسیب بزند و البته افرادی که مسئولیت هر کدام از سرسره‌ها را دارند اجازه ورود کودکان به سرسره‌ها را نمی‌دهند.
به همین خاطر پارک آب و تاب قم این مورد را نیز در نظر گرفته است و تعدادی سرسره در قسمتی مجزا برای کودکان نیز طراحی کرده است تا کودکان در شرایط ایمن بتوانند تفریح کنند.

استخر موج

شناگرها تمایل دارند تا در شرایطی مشابه دریا و رودخانه شنا کنند و توانایی خود را بالا ببرند. این استخر با طراحی ایده آلی که برای به شبیه سازی رودخانه انجام داده است، شرایطی کاملاً طبیعی را ایجاد می‌کند و افرادی که می‌خواهند خود را در برابر امواج دریا ببینند و توانایی خود را افزایش دهند بهترین گزینه است. همچنین غریق نجات‌هایی که در اطراف استخر موج هستند، از شناگرها مراقبت می‌کنند تا در صورت بروز هر نوع حادثه‌ای به سرعت وارد عمل شده و جلوی اتفاقات ناگوار را بگیرند. همین امر باعث شده تا افراد زیادی تمایل به استفاده از پارک آب و تاب قم داشته باشند و هر ساله تعداد بی‌شماری به این پارک رفته و از این استخر جذاب استفاده می‌کنند.

استخر موج

رودخانه آرام پارک آب و تاب قم

این رودخانه دور تا دور پارک آب و تاب قم نصب شده است و می‌توانید با تیوب‌های تک یا دو نفره دور آن را بپیمایید و تجربه لذت بخشی را داشته باشید.
این رودخانه با تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی شده است و می‌تواند شرایط مشابه رودخانه طبیعی را ایجاد کند. به همین خاطر اگر در این رودخانه قصد شنا کردن داشته باشید، شرایطی را تجربه می‌کنید که کاملاً مشابه رودخانه است و اگر با تیوب از این رودخانه عبور کنید مطمئناً امواج طوری با شما رفتار می‌کنند که گویا در طبیعت هستید.

ماساژ درمانی

مطمئناً با فواید ماساژ و قدرتی که ماساژ می‌تواند به شما بدهد کاملاً آشنایی دارید و می‌دانید که این کار می‌تواند چه تاثیری بر روح و جسم شما داشته باشد.
مجتمع تفریحی پارک آب و تاب قم برای بازدیدکنندگان نیز این شرایط را ایجاد کرده است و افرادی که قصد استفاده از این خدمات را داشته باشند، می‌توانند به واحد ماساژ مراجعه کرده و از بیشمار فواید این مزیت درمانی بهره‌مند شوند.

افزایش قدرت جسم و ذهن از مهمترین خواص ماساژ درمانی است. همچنین در ادامه به برخی دیگر از فواید ماساژ درمانی اشاره خواهیم کرد:

1: در صورتی که یک بدنساز هستید و می‌خواهید اندام مناسبی داشته باشید و عضلات خود را حجم بدهید، یکی از کارهایی که می‌تواند باعث حجم دهی به عضلات شما شود ماساژ است.

2: هر نوع گرفتگی که در عضلات شما وجود داشته باشد و باعث ناراحتی در عضلات شما شده باشد را می‌توانید با کمک ماساژ به خوبی درمان کنید. البته توجه داشته باشید که این روند در یک یا دو جلسه نیست و باید جلسات متعددی را شرکت کنید تا مشکلات گرفتگی عضلانی شما برطرف شود.

ماساژ درمانی

درمان

ماساژ درمانی صرفاً برای گرفتگی عضلات و بدنسازی نیست. این کار مشکلاتی نظیر افسردگی سردرد و مشکلات روحی روانی را هم از بدن شما خارج میکند و احساس سرزندگی می‌کنید. عموماً افرادی که به سردردهای شدید گرفتار هستند و نمی‌خواهند درمان‌های شیمیایی را شروع کنند با کمک گرفتن از ماساژ درمانی، می‌توانند یک روند درمانی طبیعی موثر داشته باشند و مطمئناً تاثیر بسزایی در درمان خود خواهند داشت.

4: ماساژ درمانی به شادابی پوست نیز کمک می‌کند. با توجه به اینکه فرد ماساژ دهنده مدام پوست بدن و پوست صورت شما را ماساژ می‌دهد، باعث می‌شود تا کلاژن سازی صورت بگیرد. همین روند باعث می‌شود تا پوست تحریک شود و شاداب‌تر و سرزنده‌تر باشد.

با توجه به مزیت‌هایی که در بالا در مورد ماساژ درمانی اشاره شد، پارک آب و تاب قم این افتخار را دارد که قسمتی از این پارک را در نظر گرفته و برای افرادی که تمایل به بهره‌مندی از این فواید داشته باشند را در اختیار آنها قرار بدهد.

نکات بهداشتی پارک آب و تاب قم

با توجه به اینکه افراد زیادی در طول روز از پارک آب و تاب قم استفاده می‌کنند و ممکن است بیماری‌های پوستی داشته باشند. به همین خاطر از مواد ضدعفونی کننده در آب استفاده می‌شود تا آب ناقل بیماری‌های پوستی نباشد. همینطور در طول ۲۴ ساعت آب این پارک تفریحی تصفیه می‌شود و جایگزین خواهد شد تا هرگونه آلودگی آب به صورت کامل از بین برود.

برای خدمت رسانی بهتر نیز واحد اورژانس در مجتمع پارک آب و تاب قم واقع است و هرگونه اتفاق ناگواری که برای بازدیدکنندگان عزیز اتفاق بیفتد را به سرعت پیگیری می‌کنند و تمام اقدامات اولیه برای رفع مشکل را انجام خواهند داد.

نزدیک بودن به شهربازی

مکان تاسیس مجتمع پارک آب وتاب قم در نزدیکی شهربازی قم واقع شده است. به همین خاطر افرادی که از مجتمع خارج می‌شوند می‌توانند در کمترین زمان به شهربازی برسند و لحظات لذت بخشی را نیز در این مکان تجربه کنند.

سرسره U

این سرسره به صورت دو نفره است و استفاده از آن بدین صورت است که دو نفر باید بر روی تیوب بنشینند و خود را محکم بگیرند. سپس در یک سرسره U شکل رها می‌شوند. این سرسره تجربه لذت بخش از سقوط و هم بالا رفتن از ارتفاع را ایجاد می‌کند که باعث هیجان بسیار زیادی خواهند شد.

سرسره U

عکاسخانه پارک آب و تاب قم

شما اجازه ورود دوربین یا وسایلی که امکان فیلمبرداری داشته باشید را به داخل پارک آب و تاب قم ندارید. اما اگر بخواهید عکس دسته جمعی بگیرید و لحظات خود را ثبت کنید، می‌توانید از عکاسخانه پارک آب و قم بهره‌مند شوید و از عکاس‌های آنها کمک بگیرید تا عکس یادگاری شما را ثبت کنند.

فست فود

زمانی که شما وارد پارک آب و تاب قم می‌شوید کالری زیادی میسوزانید و به سرعت احساس گرسنگی میکنید. پس فست فودهای داخل این مجتمع تفریحی واقع هستند. که انواع ساندویچ‌ها و پیتزاها را سرو می‌کنند.

فوتبال صابونی

امروزه این نوع فوتبال محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است و در مجتمع پارک آب و تاب قم نیز از این بازی بهره‌مند هستید و می‌توانید در تیم‌های ۳ یا ۴ نفره تقسیم بندی شوید و این بازی مهیج را انجام دهید. این بازی بر روی یک تیوب بزرگ انجام می‌شود که مانع آسیب دیدن شما در هنگام زمین خوردن میشود. همچنین کف تیوب کاملاً با صابون آغشته شده است و ممکن است بارها و بارها زمین بخورید. اما می‌تواند هیجان و احساس شادی فراوانی را برای شما ایجاد کند.

فوتبال صابونی

سرسره آهسته

در صورتی که نمی‌خواهید استرس و هیجان زیادی را تجربه کنید، این سرسره می‌تواند این شرایط را ایجاد کند. زمانی که وارد این سرسره شوید تنها تجربه‌ی سُر خوردن را خواهید داشت و به هیچ عنوان استرس یا هیجان را تجربه نمی‌کنید.

سُرسُره پیچی پارک آب و تاب قم

اما در مقابل سُرسُره آهسته این سُرسُره می‌تواند تجربه‌ی جالبی از هیجان و تغییر جهت را داشته باشد که می‌تواند هیجانات منفی شما را به صورت کامل تخلیه کند.

سرسره سرعتی

اگر می‌خواهید هیجان بالایی را تجربه کنید و آدرنالین خون شما در حد بالای افزایش پیدا کند سرسره سرعتی می‌تواند بهترین گزینه برای تجربه‌ای لذت بخش و ایده‌آل باشد. استفاده از این سرسره بدین صورت است که یک تشک باریک زیر شما پهن است و در حین پایین رفتن باید بازوهای خود را بگیرید تا سرعت بیشتری داشته باشید. ممکن است در ابتدا احساس ترس و هیجان داشته باشید ولی وقتی به انتها رسیدید، تمایل دارید مجدداً این سرسره را تجربه کنید.

چاله فضایی

چاله فضایی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سرسره‌های پارک آب و تاب قم باشد. این وسیله بازی ترکیب سرسره و یک محفظه بزرگ است که در نهایت از یک حفره به داخل می‌افتید.

استفاده از این سرسره نیازمند آموزش‌هایی است.
البته سرپرستی که شما را به سمت سرسره هدایت می‌کند آموزش‌های لازم را می‌دهد.

این آموزش‌ها بدین صورت است که شما می‌بایست بر روی تشک باریک نشسته دست‌ها را به طرف سینه چسبانده و ابتدا از یک سرسره شیب زیاد پایین خواهید رفت، سپس وارد یک محفظه بزرگ می‌شوید و پس از اینکه چند دور آن محفظه چرخیدید به داخل یک حفره می‌افتید که داخل آن حفره آب است.
یکی از نکات مهم ایمنی در زمان استفاده از چاله فضایی این است که باید با پاها داخل حفره شوید.
به دلیل اینکه تسلط بهتری در زمان فرود داشته باشید و بهتر بتوانید در آب شنا کنید.

البته افرادی در حوض زیر چاله فضایی هستند مراقب هستند تا اتفاقی برای شما نیفتد. اما برای اینکه روند بهتری در زمان فرود داشته باشید بهتر است که با پاها وارد حفره‌‌ی چال فضایی شوید.

چاله فضایی

فروشگاه لباس ورزشی

اگر مایو نداشته باشید مطمئناً اجازه ورود به قسمت آبی پارک آب و تاب قم را نخواهید داشت. پس مجبور خواهید بود که به خارج از مجتمع رفته و لباس شنای مورد نیاز را تهیه کنید. به همین خاطر قسمتی برای فروش لباس شنا در نظر گرفته شده است تا هر نوع لباس شنا، عینک، کلاه شنا و سایر وسایلی که برای شنا مناسب است را در اختیار شما قرار می‌دهند. لذا بدون نیاز برای خروج از مجتمع این وسایل را خریداری کرده و می‌توانید از امکانات پارک آب و تاب قم بهره‌مند شوید.

واحد ریلکسیشن پارک آب و تاب قم

در طول روز شما با استرس‌ها سر و صدا و سایر مواردی برخورد می‌کنید که می‌تواند روحیه شما را به صورت کامل به هم بزند و باعث شود تا تمرکز و خواب شما به هم بریزد و نتوانید فعالیت روزانه خود را از سر بگیرید. در پارک آب و تاب قم قسمتی با عنوان ریلکسیشن در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید از آرامشی که در این محیط و امکاناتی که برای شما در نظر گرفته شده است بهره‌مند شوید، احساس آرامش و شادابی زیادی را تجربه کنید. برخی از خدماتی که در قسمت ریلکسیشن در اختیار شما قرار داده می‌شود نمک درمانی پخش موسیقی‌های آرامش بخش و استفاده از داروهای گیاهی که منجر به آرام کردن اعصاب و روان می‌شوند. پس از اینکه از این واحد استفاده کنید هم خواب شما تنظیم می‌شود و هم می‌توانید استرس‌های ناشی از فعالیت‌های روزانه را از خود دور کنید.

پزشکان نیز بر این نوع درمان تاکید زیادی دارند و افرادی که استرس‌های روزانه را تجربه می‌کنند توصیه می‌شود که از داروهای شیمیایی فاصله بگیرند و بیشتر فعالیت‌های ریلکسیشن و ماساژ درمانی را انجام دهند تا این استرس‌های روزانه از بدن آنها خارج شود.

نکته مهم:

برای اینکه نتیجه مناسبی از واحد ریلکسیشن تجربه کنید یک یا دو جلسه کافی نیست. لذا می‌بایست چندین جلسه از این دوره درمانی برخوردار شوید تا بتوانید تمام مشکلات روحی روانی خود را برطرف کنید. همچنین می‌توانید از پزشکانی که در این حوزه تخصص دارند راهنمایی بگیرید تا تمرکزها و فعالیت‌هایی که برای دوره درمانی لازم است را انجام دهید و به درمان خود نزدیک‌تر شوید.

رعایت این قوانین در پارک آب و تاب قم اجباری است

زمانی که می‌خواهید از خدمات پارک آب و تاب قم استفاده کنید، می‌بایست این قوانین را رعایت کنید در صورت عدم رعایت این قوانین مطمئن جلوی ورود شما به این پارک گرفته می‌شود.

آب و تاب 1

بیماری قلبی

 وسایل بازی دارای استرس، هیجان و همچنین بالا بردن آدرنالین بالایی هستند. پس اگر بیماری قلبی یا عصبی داشته باشید، مطمئناً این نوع بازی‌ها به شما آسیب شدید وارد می‌کنند. به همین خاطر اگر این چنین بیماری‌هایی را دارید به هیچ عنوان وارد چنین پارک‌هایی نشوید.

داروی خواب آور

استفاده از داروهای خواب آور باعث می‌شود تا در طول استفاده از وسایل بازی تمرکز خود را از دست بدهید و به خود آسیب بزنید. پس اگر با مشکلات خواب روبرو هستید قبل از اینکه وارد این محیط تفریحی بشوید به هیچ عنوان از داروهای خواب آور استفاده نکنید. یا اگر از این داروها استفاده کردید حتماً به افراد متخصص مجتمع پارک آب و تاب قم اطلاع دهید.

عمل جراحی

اگر جدیداً اقدام به عمل جراحی کرده‌اید استفاده از وسایل پرهیجان مطمئناً به شما آسیب خواهند زد. فرقی نمی‌کند که جراحی باز باشد یا بسته در هر صورت استفاده از این وسایل می‌تواند دوره نقاهت جراحی شما را دچار اختلال کند.

کودکان زیر 3 سال

قسمتی از پارک آب و تاب قم برای کودکان در نظر گرفته شده است و می‌توانند از آن استفاده کنند. اما نکته مهم این است که کودکان زیر ۳ سال به هیچ عنوان اجازه ورود به این قسمت را نیز ندارند. البته ممکن است والدین در مورد سن فرزند خود به ماموران اطلاعات غلط بدهند. در چنین شرایطی اگر به کودک شما آسیبی وارد شود مطمئناً مجتمع پارک آب و تاب قم به هیچ عنوان مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

پارک کودک

تفکیک جنسیت در پارک آب و تاب قم

با توجه به تفکیک جنسیتی در قسمت‌های مجزای پارک آب و تاب قم ورود پسر همراه با مادر خود در قسمت بانوان و ورود دختر همراه با پدر خود در قسمت مردانه ممنوع است.

خطر سقط

بدلیل اینکه خانم‌های باردار زمان استفاده از این چنین وسایلی هیجان و استرس بالایی را تجربه میکنند، به احتمال زیاد منجر به سقط جنین آنها میشود. لذا اگر نمی‌دانید باردار هستید، قبل از استفاده از این وسایل تست بارداری را انجام دهید تا از اتفاقات ناگوار بعدی جلوگیری شود.

زیورآلات

استفاده از زیورآلات می‌تواند باعث آسیب زدن به خود شما و همچنین افرادی که با شما برخورد دارند شود. با توجه به اینکه پوست با برخورد آب نازک‌تر می‌شود هر نوع زیورآلاتی که شما استفاده کنید، مطمئناً منجر به آسیب زدن به خود شما نیز می‌شود به همین خاطر قبل از استفاده از خدمات پارک آب و تاب قم حتماً وسایل و زیورآلات خود را به صندوق امانات تحویل دهید.

وزن

اگر وزن شما بیشتر از ۱۲۰ کیلوگرم باشد می‌تواند منجر به تخریب وسایل پارک آب و تاب قم شود. لذا از ورود افراد با وزن بالا جلوگیری خواهد شد.

آب و تاب

جمع بندی

در طی این مقاله اطلاعات کاملی در مورد پارک آب و تاب قم در اختیار شما قرار داده شد. از معرفی انواع سرسره‌ها گرفته تا معرفی فروشگاه‌ها و خدمات رفاهی در مجتمع آب و تاب قم به صورت کامل پرداخته شد.

معرفی سرسره‌های همچون سرسره سقوط آزاد و سرسره U و سایر سرسره‌های مهیجی که هر کدام می‌تواند سطح آدرنالدین خون شما را بالا برده و احساس رضایت بالایی را از استفاده این وسایل تجربه خواهید کرد.

همچنین برای ورود به پارک آب و تاب قم می‌بایست نکات و قوانینی را رعایت کنید تا اجازه ورود و همچنین اجازه استفاده از وسایل این پارک آبی را داشته باشید.
مطمئناً رعایت این قوانین به امنیت شما کمک می‌کند و شرایطی را ایجاد می‌کند که نهایت استفاده از پارک آب و تاب قم داشته باشید. همچنین حوادث ناگوار نیز برای شما اتفاق نیفتد.

قوانین

یکی از مهمترین قوانینی که در این پارک این است که کودکان زیر ۳ سال به هیچ عنوان نباید به این پارک وارد شوند. با اینکه قسمتی برای کودکان در نظر گرفته شده است. ولی باز هم کودکان زیر ۳ سال امکان اینکه از این وسایل بهره‌مند شوند را ندارند. پس سعی کنید این قانون و سایر قوانین پارک آب و تاب قم را رعایت تا هم شما و هم پرسنل پارک آب و تاب مشکلی نداشته باشند.

برای استفاده از هر کدام از سرسره‌های آبی نیز آموزش‌هایی در نظر گرفته شده است. زمانی که می‌خواهید از هر کدام از وسایل استفاده کنید حتماً با آموزش‌هایی که به شما داده می‌شود. پس باید به خوبی توجه کنید و در روند سرسره حتماً آنها را رعایت کنید. به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید از سقوط آزاد استفاده کنید حتماً باید دست‌ها به سینه چسبیده باشند. همینطور بازوهای خود را محکم بگیرید و همچنین پاها در هم تنیده باشند. این شرایط باعث می‌شود تا هیچگونه آسیبی در زمان سقوط آزاد به شما وارد نشود. همچنین سایر وسایل نیز دارای نکات ایمنی و آموزش‌هایی هستند که رعایت آنها می‌تواند سطح ایمنی شما را افزایش دهد.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات شما در مورد پارک آب و تاب قم را افزایش داده باشد و زمانی که برای زیارت به شهر مقدس قم سفر می‌کنید، از این پارک تفریحی نیز دیدن کنید.

همچنین برای رزرو بلیط نیز می‌توانید از بخش رزرو بلیط در این سایت و یا سایت پارک آب و تاب نیز بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا