تور

اجاره خودرو در دبی
متفرقه

خیابان‌های تهران که باید آنها را بشناسید

تهران شهر پر جمعیتی است که خیابان‌های آن تاریخ، فرهنگ و زندگی مدرن را نشان می‌دهد. خیابان‌های مختلف تهران هر کدام برای چیزی معروف شده‌اند و نماد چیزی هستند خیابان انقلاب نماد فرهنگ تهران است و خیابانی چون عولادجان با بافت کاملاً قدیمی یا خیابانی مانند ولیعصر که از بزرگ‌ترین خیابان‌های جهان است را در این مقاله باهم خواهیم دید.

خیابان های تهران که باید آنهارا بشناسید

خیابان‌های معروف تهران

  • خیابان ولیعصر
  • خیابان انقلاب
  • خیابان فردوسی
  • خیابان نیاوران
  • خیابان سی‌تیر
  • خیابان لاله‌زار
  • خیابان سهروردی
  • خیابان امام خمینی
  • خیابان سپهسالار

خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر یکی از معروف‌ترین خیابان‌های تهران است که طول آن ۱۸ کیلومتر است. این خیابان بزرگ‌ترین خیابان تهران و یکی از ۱۰ خیابان بزرگ جهان است. خیابان ولیعصر، خیابانی است که شمال تهران را به جنوب وصل می‌کند. این خیابان تهران، با داشتن درختان سرسبز و زیبای چنار، در فصل‌های بهار و تابستان منظره‌ای بی‌نظیر دارد. جاذبه‌های گردشگری این خیابان بسیار زیاد است از جمله پارک ملت که یکی از بزرگ‌ترین پارک های تهران است، برج میلاد که در فاصله کمی از خیابان ولیعصر قرار دارد و تئاتر شهر، مرکز فرهنگی هنری در تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب است.

پارکینگ های محله ولیعصر

  • پارکینگ طبقاتی حافظ: بن‌بست کابلی
  • پارکینگ نور: خیابان برادران مظفر
  • پارکینگ طبقاتی ولیعصر: ولیعصر
  • پارکینگ عمومی خیابان ابوذر

خیابان ولیعصر از خیابان های معروف تهران

خیابان انقلاب تهران

 خیابان انقلاب یکی از پر جنب و جوش‌ترین خیابان‌های تهران، یکی دیگر از معروف‌ترین خیابان‌های تهران است که از میدان انقلاب تا میدان امام حسین امتداد دارد. خیابان انقلاب برای خرید کتاب مناسب است؛ چرا که به دلیل وجود تعداد زیادی کتاب‌فروشی، مکانی محبوب برای علاقه‌مندان به کتاب است. این خیابان قلب فرهنگی تهران است. دانشگاه تهران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایران در این خیابان قرار دارد. دسترسی این خیابان معروف تهران به مترو عالی است.

پارکینگ های خیابان انقلاب

  • پارکینگ عمومی یاس:خیابان گودرز
  • پارکینگ عمومی مسجد جامع حضرت ولیعصر:خیابان نوفل لوشاتو خیابان آرکیان
  • پارکینگ عمومی:محله نصرت تهران
  • پارکینگ ویژه معلولین:خیابان امام خمینی

خیابان فردوسی تهران

 خیابان فردوسی به دلیل نقش آن در تبادلات ارزی و فعالیت‌های بانکداری شناخته شده است این خیابان از میدان فردوسی تا میدان امام خمینی امتداد دارد. از جاذبه‌های مهم این خیابان می‌توان به موزه جواهرات ملی اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مجموعه‌های جواهرات جهان در این موزه قرار دارد علاوه‌برآن صرافی‌ها و ساختمان‌های تاریخی متعددی در این خیابان قرار دارد. این خیابان برای گردشگرانی که قصد تبدیل ارز دارند مناسب است.

پارکینگ های محله فردوسی تهران

پارکینگ پاساژ چهارسو:خیابان جمهوری اسلامی

پارکینگ طبقاتی کریستال:خیابان سعدی شمالی

پارکینگ روباز سعدی:خیابان سعدی جنوبی

خیابان سی‌تیر تهران

 خیابان سی‌تیر یکی از خیابان‌های تهران است که از میدان امام خمینی آغاز می‌شود و تا خیابان جمهوری ادامه دارد این خیابان جاذبه‌های تاریخی فرهنگی مذهبی بسیاری دارد. از جمله موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفالینه، کلیسای پطرس مقدس؛ اما مهم‌ترین علت معروفیت این خیابان وجود کافه‌های کوچک و غذاهای خیابانی است. در این خیابان می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را امتحان کنید.

سی‌تیر از خیابان های تهران

خیابان سپهسالار تهران

 خیابان سپهسالار یکی از خیابان‌های معروف تهران به‌عنوان مراکز فروش و تجارت انواع کالاهای خاص به‌ویژه در زمینه پوشاک و به طور خاص کفش شهرت دارد. این خیابان معروف تهران به‌عنوان بازار کفش شناخته شده است. معماری قدیمی این خیابان و بازارچه‌های محلی علاوه بر فروشگاه‌های کفش از جاذبه‌های این خیابان است.

خیابان نیاوران تهران

خیابان نیاوران که در یکی از مناطق شمالی قرار دارد از میدان قدس به ورودی دارآباد میرسد. این خیابان که یکی دیگر از خیابان های معروف تهران است جاذبه هایی چون کاخ نیاوران، پارک نیاوران، پارک جمشیدیه دارد. این خیابان به دلیل آب و هوای خنک تر نسبت به سایر مناطق تهران به ویژه در فصل تابستان گزینه ایده‌آلی برای گردشگران است. از انجا که در این خیابان دسترسی به حمل و نقل عمومی به سادگی خیابان های قبلی نیست میتوانید از خودرو اجاره کنید وبه راحتی به گردش در این محله بپردازید در این مورد کمپانی rentkonim.com میتواند به شما کمک کند بهترین ماشین مطابق سلیقه خودتان را انتخاب کنید.

پارکینگ های عمومی نیاوران تهران

  • پارکینگ  کاخ نیاوران
  • پارکینگ نارون

خیابان پانزده خرداد تهران

یکی دیگر از خیابان‌های معروف تهران خیابان پانزده خرداد است که در قلب بازار بزرگ تهران واقع شده است. این خیابان غیر از بازار بزرگ تهران دارای جاذبه‌هایی چون کاخ گلستان مسجد امام و سبزه‌میدان است. خیابان پانزده خرداد و بازار بزرگ تهران به‌عنوان یکی از مراکز اصلی خرید در تهران شناخته شده است. این خیابان برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ نیز جذابیت‌های زیادی دارد. پیاده‌روی در این خیابان تهران تجربه تماشای زندگی روزمره مردم‌های تهران و معماری سنتی و تاریخی این منطقه را به شما می‌دهد.

پارکینگ های عمومی خیابان پانزده خرداد

  • پارکینگ بازار 15 خرداد: خیابان پامنار، خیابان ناصر خسرو
  • پارکینگ عمومی ایران ملکی: جنب خیابان پامنار

خیابان عودلاجان تهران

 عودلاجان یکی از خیابان‌های تهران است که از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های تهران محسوب می‌شود و در منطقه ۱۲ تهران قرار دارد این خیابان برای عکاسی بسیار مناسب است؛ زیرا همچنان جلوه‌های زندگی سنتی خود را حفظ کرده است. از جاذبه‌های این خیابان می‌توان به خانه مدرس، بازارچه سنتی عودلاجان، حمام نواب نام برد. محله عودلاجان دارای کوچه‌ها و گذرهای باریک و پیچ‌درپیچ است که هر کدام بافت تاریخی خود را حفظ کرده است.

جمع‌بندی

چند مورد از خیابان های معروف تهران را باهم بررسی کردیم. خیابان ولیعصر که طولانی ترین خیابان خاورمیانه است، خیابان انقلاب که برای خرید کتاب مناسب است، خیابان فردوسی که برای تبادل ارز به آن مراجعه میشود خیابان سپهسالار که مرکز خرید کفش است و موارد دیگر از خیابان های تهران را دیدیم. راه‌های دسترسی با حمل‌ونقل عمومی و در صورت استفاده از ماشین شخصی یا اجاره ای، پارکینگ‌هایشان را معرفی کردیم تا بتوانید از گردش در تهران با خیال راحت لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا