تور

اجاره خودرو در دبی
استان گلستانایرانگردیگرگان

معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان استان گلستان

پارک جنگلی النگدره گرگان استان گلستان

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم. آشنایی با  در استان گلستان داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.تا با این پارک جنگلی بکر و زیبا بیشتر آشنا شویم.

پارک جنگلی النگدره یکی از پارک های جنگلی شهر گرگان در استان گلستان می باشد. که به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی گشته است. داخل پارک النگدره، جاده ای آسفالته قرار گرفته است. و به هر کجای آن می توانید بروید. و از طبیعت بی نظیر آن بهره مند شوید. پارک جنگلی النگدره دارای مساحت ۱۸۵ هکتار  میباشد. و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران واقع شده است.

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره

آشنایی با پارک جنگلی 

آب و هوای این منطقه حداقل ۱۰ درجه خنک تر از نقاط شهری و پرجمعیت میباشد. پارک جنگلی النگدره ، در دامنه جنگل های انبوه شمالی واقع شده است. که دارای درخت‌هایی همچون انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی میباشد. همچنین یک رودخانه و چندین چشمه‌ی زیبا نیز در این منطقه واقع شده است. و منظره چشم نوازی را خلق کرده اند. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال ادامه یافته است. و تقریباً از وسط آن عبور می کند. همچنین در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه آب واقع شده است.

این پارک جنگلی تقریباً در تمام فصول سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌ دوستان بسیاری میباشد. در بهار و تابستان هوای خنک و مطبوع جنگل، در پاییز رنگ‌آمیزی زیبای درختان و در زمستان پوشش چشم‌ نواز برف و همچنین برف‌بازی، طبیعت‌دوستان را به سمت خود جذب کرده است.

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره

امکانات پارک جنگلی 

این پارک بینظیر دارای امکاناتی از جمله جاده آسفالته ، برق رسانی.  سرویس های بهداشتی ، نمازخانه ، پارک کودک . زمین ورزش ، ساختمان های نگهبانی ، منطقه کمپینگ و پیک نیک نیز میباشد. که می تواند سفر تفریحی مناسبی را برای شما به وجود آورد.

امکانات پارک جنگلی النگدره

امکانات پارک جنگلی النگدره

مکان 

پارک جنگلی النگدره یکی از پارک های جنگلی شهر گرگان در استان گلستان است. که در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران واقع گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا