تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

گردشگری پزشکی در استانبول

اگر علاقه‌مند به سفر و گردشگری باشید، احتمالا در هر فصل از سال پیگیر قیمت بلیط استانبول به تهران و برعکس هستید. حال یا به‌منظور خرید، یا برای گشت و گذار و تفریح. اما جالب است بدانید عده‌ای هم به‌منظور گردشگری پزشکی به استانبول سفر می‌کنند!

گردشگری پزشکی که این روزها بخش مهمی از صنعت گردشگری کشورهای توریستی را شامل می‌شود، اصطلاحی است برای افرادی که به‌منظور دریافت خدمات درمانی سفر می‌کنند. در سال‌های گذشته گردشگری پزشکی مورد توجه افراد بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است.

در دهه اخیر بیش از 10 میلیون نفر از سراسر دنیا به‌عنوان گردشگر پزشکی برای دریافت خدمات درمانی به نقاط مختلف دنیا سفر کرده‌اند. در این مقاله در رابطه با گردشگری پزشکی در ترکیه و شرایط و مزایای آن اطلاعاتی ارائه می‌دهیم.

گردشگری پزشکی در استانبول

صنعت توریسم پزشکی در ترکیه

ترکیه کشوری پیشرو در زمینه گردشگری پزشکی و سلامت است. ارائه انواع خدمات بهداشتی درمانی در زمینه‌های مختلف با قیمت‌های مناسب باعث شده افراد زیادی از سراسر دنیا برای درمان به ترکیه سفر کنند. اگر قصد دارید برای اقدامات درمانی به استانبول سفر کنید، حتما قیمت بلیط استانبول به تهران و یا بلیط رفت و برگشت را در روزهای مختلف چک کنید.

خدمات درمانی در این کشور شامل انواع جراحی‌های عمومی و تخصصی و زیبایی، بیماری‌های پوستی، مشکلات چشمی، بیماری‌های داخلی و مشکلات مربوط به سالمندان و کودکان می‌شود. تنوع و کیفیت خدمات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترکیه مسئله بسیار قابل توجهی است که نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

از طرفی موقعیت استراتژیک و اوراسیایی ترکیه در کنار آب و هوای مناسب آن مزید بر علت شده و آن را به قطب مهم گردشگری سلامت تبدیل کرده است.

چرا ترکیه؟

  • ارائه خدمات با کیفیت در سطح جهانی

  • قمیت‌های مناسب و رقابتی

  • ارائه خدمات متنوع سفارشی

  • وجود تعداد زیاد مراکز درمانی

  • سرعت ارائه خدمات و کم بودن زمان انتظار

  • جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی غنی

همه این موارد سبب شده است که نه تنها افراد زیادی برای دریافت خدمات پزشکی ترکیه را انتخاب کنند، بلکه سالمندان هم علاقه‌مند به زندگی در این کشور شوند. قیمت بلیط استانبول به تهران برای کسانی که به منظور دریافت خدمات درمانی به استانبول سفر کرده‌اند و قصد بازگشت دارند در سایت‌های فروش بلیط قابل مشاهده است.

گردشگری پزشکی
در سال‌های اخیر کشورهای زیادی از جمله آلمان به‌دلیل جمعیت رو به رشد سالمندی و کمبود نیروی جوان و متخصص از ارائه خدمات با کیفیت و کافی درمانی به سالمندان خود ناتوان شده‌اند. از طرفی وجود نیروی پزشکی متخصص و متبحر در کشورهایی مثل ترکیه که در سطح جهانی مورد تایید هستند، گزینه مناسبی برای این افراد است.

از این‌ رو عده‌ای از سالمندان از کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی برای گذراندن دوران بازنشستگی خود اقدام به مهاجرت به کشورهایی مثل ترکیه می‌کنند. زندگی در ترکیه می‌تواند امکان دریافت خدمات مورد نیاز پزشکی در سالمندی را با هزینه مناسب برای این افراد فراهم کند.

ایرانیان زیادی هم به دلیل نزدیکی به ترکیه از خدمات درمانی این کشور استفاده می‌کنند. اگر برای بازگشت از این سفر به دنبال قیمت بلیط استانبول به تهران هستید، می‌توانید از سایت ایرلاین‌های معتبر کمک بگیرید.

هزینه‌های پایین درمانی در این کشور نسبت به اروپا بسیار پایین و مقرون به صرفه است. همچنین شرایط مناسب کار و زندگی در این کشور دلیل دیگری است که سیل عظیمی از مهاجران سالمند را به طرف ترکیه می‌کشاند.

امکانات گردشگران سلامت در ترکیه

موسسات و مراکز درمانی در کشورهای مختلف برای اینکه بتوانند به گردشگران سلامت خدمات مناسب ارائه دهند، باید توسط JCI تایید شوند. این کمیسیون جهت سنجش اعتبار و کیفیت خدمات درمانی مراکز بهداشتی با استانداردهای بین‌المللی تشکیل شده است. دریافت تاییدیه از این نهاد به معنی سطح بالای کیفیت در مقیاس جهانی است.

با توجه به این کیفیت بالای ارائه شده توسط موسسات درمانی قیمت‌های رقابتی در ترکیه نسبت به سایر کشورها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به‌همین دلیل می‌توانید برای درمان به ترکیه سفر کرده و نگران قیمت بلیط استانبول به تهران برای بازگشت نباشید. چراکه این سفر قطعا برای درمان مقرون به صرفه است. تعداد زیادی از موسسات و بیمارستان‌های ترکیه در رتبه‌بندی بالای جهانی قرار دارند.

اکثر این مراکز در استانبول هستند و در واقع استانبول اولین گزینه در ترکیه از لحاظ تنوع خدمات و تعداد و کیفیت بالای بیمارستان است. گردشگران سلامت هم بیشتر مایل به زندگی و درمان در استانبول و بعد از آن انتالیا هستند. علاوه بر امکانات درمانی آب و هوا و سایر جاذبه‌های توریستی هم در این انتخاب نقش دارند. بعد از این دو شهر، آنکارا، ازمیر، بورسا، موغلا و آیدین مورد توجه گردشگران سلامت هستند.

تمرکز عمده خدمات در شهرهای استانبول و انتالیا روی خدمات زیبایی و دندانپزشکی و جراحی چشم است. از طرفی دیگر ترکیه از لحاظ دارا بودن شرایط مناسب کار و زندگی هفتمین کشور جهان است. به‌همین دلیل می‌تواند برای سالمندان و افرادی که قصد دارند بازنشستگی خود را در کشوری با امکانات مناسب بگذرانند، ایده‌آل است.

گردشگری سلامت در استانبول

قیمت بلیط استانبول به تهران در فصل‌های مختلف سال متغیر است. اگر قصد سفر و گردشگری پزشکی به استانبول دارید، حتما از قبل از قیمت‌ها مطلع شوید.

مواردی مثل فرصت‌های شغلی زیاد و متنوع و وجود مدارس بین‌المللی برای تحصیل و هزینه‌های نسبتا پایین زندگی موجب ترغیب متقاضیان گردشگری به خصوص سالمندان می‌شود. مواردی که یاد شد سالانه گردشگران سلامت را از کشورهایی مثل آلمان، عراق، آذربایجان، روسیه، اوکراین، آلبانی و… حدود 130 کشور دیگر به ترکیه می‌کشاند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی کشور ترکیه یکی از قطب‌های گردشگری جهان پرداختیم و همچنین امکانات و شرایط کار و زندگی در این کشور را بررسی کردیم. همچنین گردشگری سلامت در این کشور و مزایای آن را برشمردیم. انتظار می‌رود ترکیه در سال 2023 به لیست پنج کشور اول صنعت گردشگری بپیوندد.

با توجه به مزایای خدمات درمانی این کشور اگر قصد سفر پزشکی به ترکیه را دارید، بهتر است از قبل قیمت بلیط را از ایرلاین‌های مختلف با هم مقایسه کنید. همچنین می‌توانید بعد از سفر به ترکیه برای بازگشت اقدام به مشاهده قیمت بلیط استانبول به تهران کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا