تور

اجاره خودرو در دبی
استان کرمانشاهایرانگردی

آشنایی با باغ گل های کرمانشاه

باغ گل های کرمانشاه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با باغ گل های کرمانشاه را که یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

باغ گل های کرمانشاه

کرمانشاه یکی از شهرهای ایران است که حرف های بسیاری را در زمینه تاریخ و فرهنگ کشور برای گفتن دارد و به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های تاریخی در دنیا شهرت یافته است. کرمانشـاه با داشتن بیش از 5000 اثر دیدنی به عنوان اولین پایتخت گردشگری جهان اسلام از سوی سازمان ملل انتخاب شد و همچنین سومین شهر از لحاظ گردشگری بعد از شهرهای شیراز و اصفهان می باشد. یکی از دیدنی های کرمانشاه باغ گلها می باشد.

باغ گلها کرمانشاه  از جالب‌ترین مکان های دیدنی کرمانشاه به شمار می‌رود و روبه‌روی بیمارستان سینا (بزرگراه کمربندی) احداث شده است. می‌توان شهر کرمانشاه را پس از اصفهان، به عنوان دومین شهری که از باغ گل‌ها بهره‌مند است، معرفی کرد. باغ گل‌های کرمانشاه، یکی از منحصربه‌فردترین‌ها در نوع خود است که در کشور قرار دارد.

باغ گل های کرمانشاه

عملیات اجرایی احداث این باغ از مهر ماه سال ۹۱ کلید خورد و از همان ابتدا لقب اولین پارک گلهای غرب کشور را به خود اختصاص داد. قرار بر این بود که پروژه اجرای طراحی های این باغ در مدت ۱۸ ماه به اتمام برسد. این پروژه شامل ساخت ۲ ساختمان در محوطه باغ نیز بود که یکی از ساختمان ها به عنوان کوشک باغ های ایرانی و دیگری ساختمان آموزشی بود. بلاخره تاسیس این باغ در اردیبهشت سال ۹۳ به پایان رسید و فضای تماشایی‌اش در معرض دید عموم قرار گرفت.

مشخصات باغ گلها کرمانشاه

زمینی به مساحت ۵ هکتار، زیستگاه ۴ هزار نوع گونه‌ی گیاهی است که در خود ۴ باغ گل‌های ایرانی، ایتالیایی، فرانسوی و ژاپنی را جای داده و منطقه‌ای کاملا زیبا و چشم‌نواز در فصول بهار و تابستان است. ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از مساحت باغ برای طراحی آب نماهای زیبای آن اختصاص یافته و مابقی آن برای طراحی معابر دسترسی به کار رفته است.

از ویژگی های مهم این باغ پرورش گیاهان داروئی هست. علاوه بر انواع مختلف گیاهان زینتی پرورش گیاهان آپارتمانی در باغ نیز رواج دارد. استفاده از بذرهای هلندی که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند باعث شده است گیاهان موجود در باغ از ظاهر و مقاومت بهتری برخوردار شوند. علاوه بر گلهای رنگارنگ موجود در باغ سیصد نوع درختچه و گونه های متفاوت کاکتوس نیز دیده می شود.

باغ گل های کرمانشاه

این باغ نه تنها مکانی برای سیاحت است بلکه مکانی برای آموزش و ارتقای فرهنگ در محافظت از محیط زیست و افزایش سطح علمی و تحقیق روی گونه های مختلف گیاهان موجود در این باغ نیز هست. در قسمت‌های دیگر باغ گلها شما شاهد برکه‌ها، تپه‌های چمنی، آکواریوم، باغ صخره‌ای، آبراه و… خواهید بود که زیبایی این باغ را صد چندان کرده است.

گیاهان موجود در باغ

در باغ گلها حدود چهار هزار گونه گل و گیاه کاشته شده است. بیشتر نمونه‌های کاشته شده در این باغ بسیار تماشایی از بذرهای هلندی بوده که کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی دارند. طبق گفته مسئولان این باغ رؤیایی شما در زمان بازدید از باغ گل‌ها می‌توانید بیش از صد نوع از گونه‌های مختلف کاکتوس را دیده و از سیصد نوع درختچه نیز در این باغ دیدن کنید. تنوع گونه‌های کاشته شده در این باغ بسیار زیاد است و شامل گونه‌های زیر می‌باشد.

  • انواع کاکتوس‌ها
  • انواع گیاهان پوششی
  • انواع گیاهان دارویی
  • مجموعه‌ای کامل از گیاهان پیازی
  • گیاهان آپارتمانی بسیار متنوع
  • انواع گلهای زینتی
باغ گل های کرمانشاه
تصویر از سایت کجارو

امکانات رفاهی

این باغ مکان مناسبی برای بازدیدهای خانوادگی است چون فضایی را برای بازی کودکان مهیا کرده و همچنین در قسمت های مختلف باغ آلاچیق هایی ساخته شده که می توان در خلال بازدید، ساعتی را به استراحت پرداخت. ضمنا در این باغ مکانی به پارک خودرو مهمانان اختصاص یافته است تا با خیال راحت به گشت در آن مشغول شد.

چطور به باغ گل های کرمانشاه برویم ؟

اگر با خودرو شخصی قصد بازدید از این مکان را داشته باشید، سرراست‌ترین مسیری که شما را به باغ گل ها می برد، کمربندی قسمت غربی است که در انتهای آن و روبروی بیمارستان سینا ورودی باغ گلها را می بینید. ولی اگر هتل محل اقامتتان در مرکز شهر باشد، می توانید با تاکسی به میدان فردوسی و از آنجا به میدان آزادگان بروید، حدود ۲.۵ کیلومتر جلوتر از میدان به باغ گلها می رسید.

آدرس: ایران، کرمانشاه، کمربندی غربی، روبه‌روی ترمینال راه کربلا

هزینه بازدید: رایگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا