تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاایتالیاجهانگردی

جاهای دیدنی ایتالیا

چکمه کره زمین که با نام ایتالیا شناخته می‌شود در جنوب قاره سبز با بیشترین جاذبه‌های به ثبت رسانده در میراث جهانی یونسکو، مکانی عالی برای یک مسافرت هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. معماری جاهای دیدنی ایتالیا ، چشم همگان را محصور می‌کند. ایتالیا با در بر داشتن واتیکان، یکی از مکان‌های مذهبی و دیدنی را برای گردشگران و مخصوصاً مسیحیان ساخته است. در سفر خود به ایتالیا هرگز مکان‌های دیدنی آن را از دست ندهید و هم‌اکنون زمان آن رسیده که رهسپار این کشور سرسبز شوید.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

در طبیعت سرسبز و زیبای آلپ، پارک ملی پارادیزو قرار دارد که به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران به حساب می‌آید. این پارک از مقاصد گردشگری بی‌نظیری برخودار بوده و فرصتی مناسب و باورنکردنی جهت کوهپیمایی به شمار می‌رود. در ابتدا با هدف حفاظت از جمعیت بز‌های کوهی محلی این پارک تأسیس گردید. امروزه شاهد نگهداری از حیوانات زیادی همچون گورکن‌ها، گرگ‌ها، سیاه‌گوش، قاقم در این مجموعه خواهید بود. کوهپیمایی در تابستان، اسکی کردن در زمستان و عکاسی از گل‌های تازه در بهار به عنوان فعالیت‌های خاصی هستند که در فصل‌های مختلف باعث جذب گردشگران در این پارک می‌شود.

پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

برج مشهور پیزا در ایتالیا

قطعاً سفر به ایتالیا بدون مشاهده از جا‌های دیدنی ایتالیا و بدون عکس گرفتن در کنار برج پیزا سفر جامعی نخواهد بود. برای بازدید از این برج بهتر است در بعدازظهر به سمت فلورانس حرکت کنید. توجه داشته باشید که شهر پیزا تنها برج پیزا را برای ارائه در معرض نمایش گذاشته که می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه از ‌ایستگاه قطار به این برج برسید. در صورتی‌که قصد دارید از خارج و بیرون، برج را مشاهده کنید این امر به صورت رایگان صورت خواهد پذیرفت اما برای بازدید از داخل برج می‌بایست هزینه پرداخت نمایید. بازار کلاهک بزرگ که در ورودی به میدان کلیسای جامع قرار گرفته برای تهیه سوغات مناسب است.
برج معروف پیزا یک برج کج ۶۰ متری بوده که در قرن چهاردهم بنا گردید. علت کج بودن این برج را فرو رفتن ۱۰درجه‌ای آن در باتلاق زمین می‌دانند. در بسیاری از سازه‌های قرون وسطایی هنر معماری رومی را می‌توان مشاهده کرد. جنس سنگ‌های این برج از مرمر و گرانیت بوده که به علت فونداسیون مرکزی مستحکم همچنان پابرجا هستند. در محدوده این برج فعالیت‌هایی همچون فستیوال لومینارا، مسابقه قایق‌رانی جمهوری‌های دریایی باستانی، و بازی پل انجام می‌گیرد.

با بازدید از فواره تروی می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌های اساطیری را مشاهده نمایید. در پس‌زمینه‌ فواره تروی کاخ پُلی قرار دارد. سبک ساخت این فواره به دوره باروک ارتباط داشته و پس از آن که در سال ۲۰۱۵ بازسازی شد  بیشتر از گذشته به درخشش درآمد. نیکولا سالوی معماری این بنا را برعهده داشته است که در سال ۱۷۳۲ صورت پذیرفت. نیکولا طرح خود را به صورت ارابه‌ای همانند صدف به تصویر کشید که روی آن خدای اقیانوس‌ها قرار گرفته بود.

برج مشهور پیزا در ایتالیا

استراحت در ساحل Amalfi ایتالیا

در امتداد نوار خلیج Salerno یک منظره بی‌نظیر قرار دارد که در سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است. تمام خط ساحلی این خلیج، فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. با وجود این‌که سواحل کوچک در این مجموعه قرار گرفته‌اند از آب فیروزه‌ای و چشم‌انداز ناهموار بی‌نظیری برخوردار هستند که به نوعی نقطه عطف آن را می‌توان زمان طلوع خورشید دانست.

ساحل Amalfi ایتالیا

پیاده روی در  Cinque Terre

Cinque Terre به عنوان پنج سرزمین کوچک شناخته شده که در واقع پنج روستای کوچک صخره‌ای بوده و در امتداد سواحل ایتالیا قرار دارند. راه ارتباطی این روستا‌ها توسط مسیر‌های پیاده‌روی تپه‌ها یا قطار‌ها صورت می‌گیرد. در سفر به این مناطق مهمان‌خانه‌های محلی می‌توانند به‌ عنوان استراحت‌گاه استفاده شوند. وجود خانه‌های سنگی، کوچه‌های کوچک و صخره‌ای در ساحل باعث افزایش زیبایی این مناطق شده‌اند. تجربه‌ دیدن غروب آفتاب در clifftop یکی از خاطره‌های دلچسب سفر به این منطقه خواهد بود.

Cinque Terre

جزیره بی همتای ساردینیا در ایتالیا

اگر طبیعت‌گردی بیشتر از دیدن بنا‌های تاریخی برایتان جذابیت دارد توصیه می‌شود از سفر به ساردینیا بی‌تفاوت عبور نکنید. ساردینیا به عنوان زیباترین و بزرگ‌ترین جزیره در ایتالیا شناخته می‌گردد. آب‌های دریای مدیترانه در سواحل زیبای این جزیره قرار دارند که می‌توان به تجربه نمودن شنا در آن بپردازید. جهت مشاهده طبیعت بکر آن می‌توانید به دل جزیره سفر نمایید. کمپ در کوه‌های بارباگیا زیباترین نقطه این جزیره را برایتان به نمایش می‌گذارد. ضمن این‌که حیوانات بومی زیادی در این منطقه هستند که اگر به آرامی رفتار کنید، گوزن‌ها یا گراز‌های جنگل را از نزدیک خواهید دید.

در دوران باستان، وقتی که حتی شهر‌های ایتالیا هنوز مسکونی نبودند، ساردینیا به عنوان مهد تمدن شناخته می‌شد. احترام به فرهنگ از زیبا‌های جزیره بوده که فرهنگ کهن را در خود حفظ کرده است. لباس‌های سنتی، نقاب‌ها و صنایع دستی را می‌توانید در یکی از روستا‌های منطقه بارباگیا مشاهده نمایید که بسیار شگفت‌زده خواهید شد.

جزیره ساردینیا در ایتالیا

بازدید از جزیره کاپری ایتالیا

اگر به دنبال شگفتی هستید تجربه سفر به کاپری که یکی از جزیره‌های کوهستانی کوچک است، بهترین انتخاب خواهد بود. جهت سفر به این منطقه باید از ناپل و سورنتو سوار کشتی یا قایق شده و به سمت جزیره‌های مدیترانه‌ای در کشور ایتالیا حرکت کنید. اقامت در کاخ تاریخی کاپری تیبریو به شما این اجازه را می‌دهد تا اتاق‌هایی با تراس و بالکن و با منظره مدیترانه را داشته باشید. همچنین با سفر به بندر مارینا گرانده سوار فونیکولار می‌توانید مستقیماً به پیاتزتا رفته و تجربه‌ تماشای یکی از زیباترین مکان‌های ایتالیا را در خاطرات خود ثبت کنید.

جزیره کاپری ایتالیا

کولوسئوم در ایتالیا

جنگ‌ها و رزم‌های زیادی در تاریخ رم رخ داده که همین موضوع باعث شده این شهر ضمن معروف شدن، در آمفی‌‌تئاتر‌هایش نیز به داستان‌های جنگی آن دوره اشاره‌هایی شود. کولسئوم به عنوان میدان معروف جنگ‌های گلادیاتوری رم شناخته می‌شد که از نظر قدمت به سال ۸۰ میلادی برمی‌گردد. افراد زیادی آن را به نام آمفی‌تئاتر فلاویان می‌شناسند. در این منطقه شاهد حدود ۵۰۰۰۰ صندلی خواهید بود که به شکل دایره در اطراف میدان تعبیه شده‌اند.

در گذشته جنگ‌های میان گلادیاتور‌ها و حیوانات وحشی یا جنگ گلادیاتور‌ها با یکدیگر در این سالن اجرا می‌شد. برای افتتاحیه‌ این مکان، امپراتور تیتوس مسابقه‌هایی را ترتیب داده که حدوداً ۱۰۰ روز ادامه پیدا می‌کرد. حدود ۲۰۰۰ سال از این داستان‌ها و مسابقات می‌گذرد که همچنان این منطقه از جاذبه‌های شناخته شده و جذاب گردشگری رم به شمار می‌رود.

کولوسئوم در ایتالیا

ایالت واتیکان ایتالیا

واتیکان یکی از کوچک‌ترین ایالت‌های مستقل در جهان بوده که دارای مساحتی کمتر از نیم کیلومترمربع است. بیشتر این منطقه به وسیله دیوار‌های واتیکان حصار شده‌اند. وجود کاخ و باغ‌های واتیکان، کلیسای باسیلیکا و میدان سنت پیتر در این ایالت بر شگفتی‌های این منطقه می‌افزاید. اداره ایالت واتیکان توسط پاپ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک انجام می‌گیرد. گردشگران زیادی را می‌توانید در موزه‌ها و کلیسای بزرگ این فضای جمع و جور ببینید. وجود مجسمه پیتا که شاهکار می‌کل آنژ در کنار مجسمه‌ها و محراب‌های طراحی شده توسط برنینی و… همگی از زیبایی‌های بی‌نظیر واتیکان به حساب می‌آیند که در داخل کلیسای باسیلیکا سنت پیتر قرار دارند.

عبادتگاه سیستین چپل به عنوان اثر برجسته و مشهور غیرقابل انکار موزه‌های واتیکان بوده که وجود نقوش مختلف نیز که اثر می‌کل آنژ است بر زیبایی‌های آن می‌افزایند. در داخل کاخ واتیکان می‌توان از اتاق‌های رافائل، آپارتمان‌های بورجیا، کتابخانه واتیکان و تعدادی از موزه‌ها از جمله گالری عکس، موزه هنر سکولار، موزه اتروسکان و… را مشاهده نمود.

ایالت واتیکان ایتالیا

پله ‌های اسپانیایی در ایتالیا

پله‌های اسپانیایی به سبک باروک ساخته شده‌اند که بهترین مکان جهت نشستن و لذت بردن از اتمسفر و حال و هوای شهر ابدی رم خواهد بود. در مجموع ۱۳۵ پله‌ عریض در این منطقه ساخته شده که به صورت منحنی هستند. در گوشه‌هایی از این منطقه می‌توان جا‌هایی همانند تراس را مشاهده کرد. پله‌های اسپانیایی قسمت پایینی پیازا دی اسپاگنا را به قسمت بالایی پیازا دی اسپاگنا وصل می‌کنند.

فرانچسکو دی سانکتیس به عنوان طراح و معمار این منطقه نام دارد. ‌اتینه گوفیردیپلمات فرانسوی، به عنوان تأمین‌کننده هزینه ساخت پلکان شناخته می‌شود که هزینه‌ آن را از میراث خود پرداخت نمود. هدف از ساخت این پله‌ها برقراری ارتباط میان سفارت اسپانیا و کلیسای ‌ترینیتا دی مونتی بوده که در زمان سرپرستی پادشاه فرانسه صورت گرفته است.

پله ‌های اسپانیایی در ایتالیا

گالری بورگز در ایتالیا

اصولاً جا‌های دیدنی رم بیشتر از هر جای دیگری با هنر گره خورده است. به‌طور معمول هنردوستان زیادی آثار خود را در این مکان نگهداری نموده‌اند. سیپیون بورگیز با معمار فلامینیو پونزیو توافق کرده بودند که ویلایی بنا کنند .در این ویلا آثار زیادی از خود را نگهداری کرده‌اند. قرن‌های متمادی است که در این مکان از آثار هنری ارزشمند نگه‌داری می‌شود. البته آثاری از برنینی، کاراواگیو، کانووا و لورنزو لوتو نیز در این مکان وجود دارند. در این گالری نمایشگاه‌های زیادی در رابطه با طراحی و مد مشاهده می‌گردند.

گالری بورگز در ایتالیا

تعمیدگاه سان جیووانی در ایتالیا

از تعمیدگاه سان جیووانی می‌توان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های فلورانس یاد نمود که میعادگاه عاشقان معماری و تاریخ دینی بود. در واقع این تعمیدگاه به عنوان مهم‌ترین اماکن مذهبی شهر فلورانس شناخته می‌شود که نام آن برگرفته از کشیشی به نام جان باپتیست (جان غسل دهنده) است. این تعمیدگاه‌ها در قرون وسطی بنا گردیده که معماری آن بر اساس معماری آن دوران صورت پذیرفت. البته فضای داخلی تعمیدگاه از معماری متفاوتی برخوردار بوده و تزیینات طلاکوبی شده نمای داخلی این بنا موجب بازتاب نور گشته و هر گردشگری را مسحور می‌کند.

تعمیدگاه سان جیووانی در ایتالیا

موزه ملی بارگلو ایتالیا

ساخت این موزه مربوط به سال ۱۲۵۵ میلادی بوده که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های شهر فلورانس محسوب می‌شود. در سال‌های ابتدایی ساخت این موزه، به عنوان یکی از ساختمان‌های مقر فرماندهی کاپیتان مردمی شناخته می‌شد که پس از گذشتن از قرن ۱۸ میلادی به اقامتگاه فرمانده‌ پلیس آن زمان یعنی بارگلو تبدیل گردید. این موزه در گذشته به عنوان یکی از زندان‌های آن دوره نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این موزه آثار زیبایی که توسط هنرمندان شناخته شده‌ای از جمله می‌کل‌آنژ، باندلینلی، دوناتلو، آنتونیو روسلینو و … انجام شده بودند به چشم می‌خورند.

موزه ملی بارگلو ایتالیا

کاخ وکیو در ایتالیا

ساخت قصر قدیمی یا همان کاخ وکیو در قرن ۱۳ میلادی صورت گرفته که مقر دولت بوده است. تندیس داوود و کلیسای سانتا ماریا دل فیوره، سمبل شهر فلورانس محسوب می‌شود. کاخ وکیو، بر خرابه‌های یک کاخ دیگر ساخته شده که به خاندان اوبرتی گیبلین تعلق داشت. این خاندان در سال ۱۲۶۶ به دلیل سیاسی از شهر اخراج شدند و دانته نیز در کتاب کمدی الهی خود به آن اشاره نمود. این وقایع تاریخی در دو جناح توده‌گرایان و اشراف صورت پذیرفته که به عنوان حوادث مهم تاریخ فلورانس شناخته گردیده‌اند.

کاخ وکیو در ایتالیا

کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا فلورانس

از کلیسای جامع سانتا ماریا می‌توان به عنوان بهترین و زیباترین جا‌های دیدنی پیزا یاد کرد که بازدید از آن را برای همه پیشنهاد می‌نماییم. قدمت این کلیسا به قرن یازدهم برمی‌گردد. نمای جلویی این کلیسای جامع با مجموعه‌ای از طاق‌های سنگی و مرمری زیبا تزئین شده است. شکوه و زیبایی این کلیسا تنها به نمای بیرون کلیسا ختم نمی‌شود چرا که فضای داخلی کلیسا نیز در نوع خود بسیار باشکوه است و به عنوان یکی از شاهکار‌های عظیم در بین سازه‌های مذهبی به شمار می‌رود. وجود تزئینات طلایی در سقف این کلیسا و نقاشی‌های خیره‌کننده روی گنبد که عروج مریم مقدس را نشان می‌دهد از زیبایی‌های این کلیسا به حساب می‌آید.

کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا فلورانس

شهر ورونا Verona ایتالیا

داستان رومئو و ژولیت یکی از دلایل شناخته شدن این شهر در ایتالیا محسوب می‌شود. اگرچه تاریخ ورونا به خیلی قبل‌تر از نوشتن این نمایشنامه برمی‌گردد. این شهر شگفت‌انگیز از یک آمفی ‌تئاتر رومی برخوردار بوده که در حدود ۲۰۰۰ سال قبل بنا شده است. علی‌رغم قدمت زیاد، آمفی ‌تئاتر به بهترین شکل پا برجاست و حدود ۳۰ هزار نفر گنجایش میزبانی را به خود اختصاص می‌دهد. همواره توریست‌ها و گردشگران زیادی در اجرا‌های موسیقی زنده این آمفی‌ تئاتر حضور می‌یابند و به نوعی فرهنگ و تاریخ ایتالیا حفظ می‌نمایند.

شهر ورونا Verona ایتالیا

قصر داسال (اربینو) Palazzo Ducale ایتالیا

این قصر باشکوه جا مانده‌ای از دوره رنسانس بوده که در شهر اربینو ایتالیا قرار دارد. در قرن ۱۵ قصر داسال ساخته شد. به‌طور میانگین بیشترین تعداد افرادی که تا به امروز در این قصر ساکن بوده‌اند بالغ بر ۶۰۰ نفر است. این قصر در حال حاضر به روی عموم باز بوده و تعداد زیادی از اتاق‌های قصر بازسازی شده‌اند. بازسازی اتاق‌ها به گونه‌ای صورت پذیرفته که اتاق‌ها به همان سبکی که در قرن ۱۵ بوده‌اند، تبدیل گردند. همچنین گالری ملی مارکه، که مجموعه‌ بی‌نظیر و زیادی از نقاشی‌های دوره رنسانس در آن نگهداری می‌شود، را در قصر داسال بنا نهاده‌اند.

قصر داسال (اربینو) Palazzo Ducale ایتالیا

آب نمای تروی ایتالیا

آب‌نمای تروی به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر رم شناخته می‌شود که همواره میزبانی برای توریست‌ها بوده است. این آب‌نما در سال ۱۷۶۲ توسط نیکولای سالوی، طراحی و بنا گردید. آب‌نمای تروی، نپتون را به نمایش درآورد. این طراحی حاکی از نبرد با مخلوقاتی بوده که از آب بیرون درآمده‌اند. افراد زیادی برای به سلامت برگشتن به رم در آب‌نمای تروی سکه می‌اندازند. افرادی بر این باورند که انداختن دو سکه در آن می‌تواند یک رابطه عاشقانه بین یک زن و مرد رومی را حفظ نماید. آب‌نما در شب روشن شده و فضایی دلچسب و رمانتیک را برای بازدید‌کنندگان ایجاد می‌کند.

آب نمای تروی ایتالیا

کلیسای سن ویتال ایتالیا

در شمال ایتالیا شهر راونا قرار دارد که در گذشته‌های دور پایتخت امپراتوری روم شرقی بود. در حال حاضر کلیسای سن ویتال یکی از دلایل شناخته شدن این منطقه به حساب می‌آید. ساخت این کلیسا در قرن ششم اتفاق افتاده که در ساخت آن از کاشی‌کاری زیبایی نیز استفاده شده است. داستان‌های زیادی از کتاب مقدس توسط کاشی‌کاری‌ها به نمایش درآمده‌اند. طراحی برجسته و ناهماهنگی رنگ‌ها باعث شده تا کاشی‌کاری‌ها یک مکان محبوب برای افراد علاقه‌مند به دین، معماری و هنر در ایتالیا محسوب گردند.

کلیسای سن ویتال ایتالیا

کوه اتنا Etna ایتالیا

کوه اتنا در جزیره سیسیلی یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین قسمت‌های دیدنی این جزیره به حساب می‌آید. این کوه آتشفشانی یکی از بلند‌ترین قله‌ها در ایتالیا محسوب می‌شود. پارک ملی پارکو در اطراف کوه اتنا قرار دارد. توریست‌هایی که در نزدیکی از کوه قرار گرفته باشند متوجه خروج بخار و گدازه خواهند شد.

کوه اتنا Etna ایتالیا

دریاچه کومو ایتالیا

این دریاچه یکی از مکان‌های فرار از گرما در ایتالیا به شمار می‌رود که حتی ساکنان نیز برای فرار از گرما به این منطقه پناه می‌برند؛ تا ساعاتی که در روز را در آن‌جا حضور دارند خنکی هوا را تجربه کنند. ضمن این‌که افرادی که توانایی مالی بالاتری داشته‌اند برای سکونت خود ویلا‌هایی را در نظر گرفته تا بیشتر فصول گرم سال را آن‌جا بگذرانند.

دریاچه کومو ایتالیا

سیه‌نای ایتالیا، شهری پر از شگفتی

برای توصیف زیبایی شهر سیه‌نا کلمات بسیار ناچیزاند. این منطقه‌ ییلاقی بسیار زیبا از زمین‌های زارعی بزرگ انبوهی در کنار درختان سرو و گل‌های وحشی و باغ‌های زیتون سرسبز، فضایی رویایی و بی‌نظیری را به نمایش درآورده‌ است. این شهر از نظر سواحل شگفت‌انگیز و خیره‌کننده نیز بسیار شناخته شده است. میدان دل کمپو که توسط یونیسیف نیز نگهداری می‌گردد به عنوان یکی از فاخر‌ترین نمونه‌های معماری غیرمذهبی معرفی گشت. از کلیسای بزرگ سیاه و سفید که در قرن ۱۲ ساخته شده تا دیوار‌های گوتیک، طاق‌های تزئینی و گنبد معروف آن که همگی توسط هنرمندان شناخته شده طراحی گردیده‌اند را می‌توانید در این شهر مشاهده نمایید.

موزه مدنی نیز یکی از بهترین مکان‌ها جهت کسب اطلاعات از سرگذشت تاریخ رم در سیه‌نا و معماری آن در گذشته به شمار می‌رود. یکی از تفریحات شگفت‌انگیز در سیه‌نا، تجربه‌ خوردن غذا‌های سنتی و دسر‌های دلپذیر آن بوده که توصیه می‌شود حتماً امتحان کنید. آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای در طول سال با دمای معتدلی بوده ولی دمای هوا کمی بین مناطق تپه‌ای و ساحلی متفاوت خواهد بود. در مناطق تپه‌ای افراد زمستان‌های سردی را تجربه می‌نمایند. بیش‌ترین مقدار ریزش باران مربوط به ماه‌های نوامبر-دسامبر و مارس-آوریل بوده و تابستان‌ها، متوسط دما در حدود ۲۷ درجه سانتی‌گراد با روز‌های آفتابی به همراه نسیم‌های خنک است.

سیه‌نای ایتالیا، شهری پر از شگفتی

شهر توسکانی، بهشت گمشده ایتالیا

شهر توسکانی ایتالیا یکی از شهر‌های شناخته شده در ایتالیا بوده که هنر، معماری، باغ‌های زیتون، سواحل، جزیره‌ها و گالری‌های آن دلایل شناخته شدن آن هستند. این شهر از نظر موقعیتی در کنار کوه و دریا قرا دارد. باغ‌های انگور، مناظر شاعرانه و آشپزخانه‌های محلی از مکان‌های جذاب و دیدنی این شهر محسوب می‌شوند.

شاهکار‌های هنری در مجسمه‌سازی و نقاشی در کنار بنا‌های یادبود، کلیسا‌ها، موزه‌ها و رستوران‌ها، همگی از دیدنی‌های این شهر به شمار می‌روند. توسکانی مقصد خوبی برای افرادی است که به خوردنی‌های سالم و ارگانیک توجه ویژه‌ای می‌نمایند؛ زیرا مواد اولیه پخت غذا‌ها همگی به صورت طبیعی در این منطقه رشد می‌کنند.

شهر توسکانی، بهشت گمشده ایتالیا

شهر سوخته پمپئی ایتالیا

پمپئی در نزدیکی ناپل در منطقه کامپانیا قرار دارد که به عنوان یکی از جذاب‌ترین شهر‌های جهان شناخته می‌شود. فعال شدن آتشفشان وزوو در سال ۷۹ بعد از میلاد مسیح همه‌ شهر را با تمام شکوه و عظمتش در زیر خاکستر دفن کرد. از آن زمان تا کنون، این مکان به‌طور مکرر محل حفاری‌ها و اکتشافات بوده است. زیبایی این شهر باشکوه آنقدر زیاد بوده که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها جهت بازدید در ایتالیا شناخته می‌شود.

بنا‌هایی که تا کنون نگهداری شده‌اند به دلیل احاطه شدن توسط کوه‌های در حال ظهور تصویری سورئال را ایجاد کرده‌اند. دیدن اجساد خشک شده مردم در اولیتوریم از دیگر تصاویر سورئال در این شهر است که با دیدن حالت چهره‌شان می‌توانید متوجه بی‌اطلاع بودن‌ آن‌ها در زمان فوران آتشفشان شوید. در زمان قدم زدن در امتداد خیابان‌های شهر متوجه آرامگاه‌ها و محل دفن مردمی که گرفتار آتشفشان شده‌اند خواهید گشت. پمپئی از آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های پرحرارت و زمستان‌های خنک برخوردار است. فصل پاییز این شهر نم نم‌های بارانی زیادی دارد.

شهر سوخته پمپئی ایتالیا

سخن پایانی

بدون تردید ایتالیا را به عنوان شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان می‌توان به شمار آورد. جا‌های دیدنی ایتالیا به اندازه‌ای زیاد هستند که برای تماشای آن نیاز است زمان زیادی را صرف کنید. بیش‌ترین تعداد آثار میراث جهانی یونسکو در جهان به نام کشور ایتالیا ثبت شد. تجربه سفر به این کشور شما را به دیدن هنر و بنا‌های تاریخی بی‌نظیری دعوت می‌کند. رم، فلورانس و ونیز را می‌توان به عنوان شهر‌های معروف این کشور دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا