تور

اجاره خودرو در دبی
استان خوزستانایرانگردیمسجدسلیمان

جزیره آسماری خوزستان

جزیره آسماری خوزستان

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با جزیره آسماری را که یکی از جاهای دیدنی خوزستان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

جزیره آسماری خوزستان

استان خوزستان با تمدنی در حدود 9 هزار سال و با طبیعتی خاص خودش باعث شده است که همه ساله گردشگران بسیاری از جمله داخلی و خارجی را به سمت خودش جذب می کند. خوزستان سرزمینی گرم با درختان نخل سر به فلک کشیده می باشد. از معروف ترین شهر های استان خوزستان می توان به اهواز، خرمشهر و آبادان نام برد.

جزیره آسماری خوزستان

خلیج فارس داری جزایر زیادی می باشد که تعداد 7 عدد از این جزایر متعلق به استان خوزستان می باشد.از این تعداد جزایری که در آبادان هستند مانند اروند رود و بهمنشیر، مینو ( در میانه اروند رود)، دلکش ( در میانه رودخانه کارون) جزایری رودخانه ای هستندو جزایر دیگر مانند بونه، مهنازوُ قبر ناخدا و دارا در دهانه خور موسی واقع شده شده و از نوع دلتایی – رسوبی می باشند.

جزیره آسماری در محدوده شهر مسجد سلیمان قرار گرفته است و یکی از جزایر جذاب و تفریحی در دریاچه سد شهید عباسپور مسجد سلیمان می باشد. این جزیره بسیار زیبا می باشد به طوری که از دود دست ها چشم نواز می باشد و بشارت و نوید بخش آرامش و یک طبیعت زیبا را می دهد.

این جزیره زیبا در کنار طبیعت خارق العادش دارای امکانات رفاهی مانند رستوران،زمین فوتبال، استخر، والیبال و حتی باند فرود هلیکوپتر برخوردار است. ویلاهایی که در این جزیره وجود دارد نیز به تازگی بازسازی شده اند و تمام این شراطی باعث ایجاد فضایی دلنشین برای استراحت گردشگران شده است.

جزیره آسماری خوزستان

جزیره آسماری از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکزی از جمله بیمارستان 22بهمن و زمین فوتبال پیردالو و کوه آسماری و کارخانه آرد مسجدسلیمان و روستای سبزآباد علیا قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا