تور

اجاره خودرو در دبی
استان زنجانایرانگردی

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

در اغلب شهرهای کشورمان، مکانی وجود دارد که افراد برای فرار از محیط شهری، شلوغی و آلودگی‌، به آن جا پناه می‌برند. مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان نمونه یکی از همین مکان‌ها برای شهروندان زنجانی به شمار می‌رود. این مجموعه، منطقه‌ای کوهستانی در دامنه کوه گاوازنگ است که چشم اندازی فوق‌العاده، طبیعت بکر و سرسبز و همچنین امکانات تفریحی جذابی دارد. به همین خاطر این مجموعه یکی از مراکز تفریحی مهم شهر زنجان به حساب می‌آید که اتفاقا گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

معرفی منطقه کوهستانی گاوازنگ

پس از تصویب طرح ایجاد یک منطقه تفریحی گردشگری در گاوازنگ، حدود 100 هکتار از زمین‌های این منطقه کوهستانی به این پروژه اختصاص یافت. گاوازنگ درواقع نام کوهی در همسایگی این منطقه است که در 3 کیلومتری شهر واقع و یک چشمه نیز در آن وجود دارد.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

تاکنون از فاز اول این پروژه با ساخت پیست اسکی، پیست دوچرخه، آلاچیق، آمفی تئاتر، تالار مجلس ائل داغی، فضای سبز و کافی شاپ، در مساحت 300 هکتار بهره برداری گردیده است. لازم به ذکر است  که برنامه‌های بیشتری برای گسترش مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان در نظر گرفته شده است تا تبدیل به یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری زنجان و مراکز تفریحی کشور شود.

چرا بازید از مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان را پیشنهاد می‌کنیم؟

این منطقه یک گزینه مناسب برای افرادی است که مایل هستند به طبیعت گردی بپردازند اما چندان از شهر فاصله نگیرند. امکانات تفریحی و رفاهی موجود در این مجموعه می‌تواند برای همه افراد، در هر سن و سالی، سرگرم کننده و جذاب باشد. بنابراین شما می‌توانید برای تجربه‌ای هیجان انگیز و در عین حال آرامش بخش، به این مجموعه سر بزنید.

تمامی این شرایط موجب شده است تا این مجموعه را به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری زنجان معرفی کرده و شما را به بازدید از آن تشویق کنیم.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

دیدنی‌ها و امکانات مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

در این بخش به معرفی مهمترین جاذبه‌ها و امکانات این مجموعه می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

پیاده‌روی، کوهنوردی و پیست دوچرخه سواری

همان طور که گفتیم این مجموعه در دامنه کوه گاوازنگ واقع است، بنابراین یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید برای پیاده روی و کوه‌نوردی انتخاب کنید. در این منطقه می‌توانید به راحتی و در آرامش، به دور از آلودگی‌ها و شلوغی‌های شهر در مسیرهای مشخصی پیاده روی کرده یا از دامنه کوه بالا بروید. همچنین اگر مایل باشید می‌توانید در پیست‌های دوچرخه سواری این منطقه با آرامش خاطر دوچرخه سواری کرده و از هوای مطبوع و تمیز آن لذت ببرید.

تندیس آهو

دشت سهرین زنجان درواقع تنها زیستگاه آهوی شمال غرب کشور به حساب می‌آید، از این رو تندیس زیبایی از این آهو در این مجموعه قرار گرفته است. این تندیس فولادین حدوداً 21 متر ارتفاع دارد و به همین خاطر از ابهت و جذابیت خاصی نیز برخوردار است. تقریباً تمامی بازدیدکنندگان مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان یک عکس یادگاری با این تندیس در آلبوم خاطرات خود دارند.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

سد گاوازنگ و مراکز رفاهی اطراف آن

پس از آن که حدودا 2 کیلومتر به سمت کوهستان گاوازنگ پیش بروید، به سدی می‌رسید که به همین نام شناخته می‌شود. این سد و طبیعت زیبای اطرافش، سوژه بسیار خوبی برای افرادی است که به عکاسی علاقه دارند. شما می‌توانید با کمک قایق‌های پارویی یا پدالی از زیبایی هرچه بیشتر این منطقه بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است که مراکز رفاهی زیادی همچون رستوران‌ها و غرفه‌های پذیرایی در اطراف این سد وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بام زنجان و منظره فوق‌العاده‌اش

اگر طرفدار آرامش و سکوت شب باشید، بازدید از بام زنجان برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. در منطقه‌ای از مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان که به بام زنجان معروف شده است، می‌توانید شهر زنجان را از ارتفاع بالا تماشا کنید. این منظره به خصوص در شب، هنگامی که چراغ‌های شهر روشن می‌شود، بسیار آرامش بخش و رویایی است و می‌تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد.

سینما و آمفی تئاتر مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

آمفی تئاتر این مجموعه با ظرفیت 1500 نفری، در  هنگام برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های شادی بخش چهره منطقه را به کلی عوض می‌کند. شما می‌توانید با شرکت در این جشن‌ها، از تجربه‌ای نشاط‌ آور و شادی‌بخش بهره‌مند شوید.

پاراگلایدر

منطقه کوهستانی گاوازنگ، منطقه‌ای مناسب برای تجربه پاراگلایدر سواری و چتربال است. پرواز بر فرار کوه‌ها و مجموعه ائل داغی به کمک پاراگلایدر می‌تواند برای هر کسی هیجان انگیز و جذاب باشد. دیدن شهر در آن ارتفاع، اتفاقی است که هرجایی نمی‌توانید آن را تجربه کنید.

بادبادک بازی

یکی از بخش‌های مورد علاقه کودکان و خانواده‌ها، پرواز بادبادک‌های دست ساز بر فراز آسمان این مجموعه است. علاوه بر این در هنگام برگزاری مسابقات نیز می‌توانید با دیگران رقابت کرده و لذتی وصف ناشدنی را تجربه کنید.

شرکت در جشنواره‌های گوناگون

هرساله جشنواره‌های مختلفی در مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان برگزار می‌شود که مهمترین آن‌ها، جشنواره روستا و آش است. در این گونه جشنواره‌ها به شکل ویژه‌ای بر آداب و رسوم و فرهنگ روستایی منطقه پرداخته می‌شود؛ به همین خاطر فرصت مناسبی است تا گردشگران و مسافران با فرهنگ مردم محلی زنجان آشنا شوند.

دیگر امکانات رفاهی مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

علاوه بر تمام امکانات تفریحی بیان شده، می‌توانید در داخل مجموعه به همراه خانواده خود، در آلاچیق‌ها ساکن شوید و از هوای پاک کوهستان لذت ببرید. وجود رستوران، پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی نیز موجب شده تا تفریح کردن در این مجموعه بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای امکان پذیر باشد.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

هزینه بازدید از مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

در مجموع برای بازدید از این مجموعه نیازی نیست هزینه‌ای بپردازید، اما با این حال استفاده از برخی امکانات ویژه آن مانند پاراگلایدر و پارکینگ، نیازمند پرداخت هزینه‌ای جزئی است. برای بهره‌مندی کامل از تمامی امکانات این مجموعه، توصیه می‌کنیم یک روز یا نصف روز را به گشت و گذار در این منطقه اختصاص بدهید. همچنین توصیه می‌کنیم برای تماشای منظره زیبای شهر از بام زنجان، حتما بعد از تاریک شدن هوا نیز در مجموعه بمانید.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

کدام فصل برای بازدید از مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان مناسب است؟

این مجموعه تفریحی و گردشگری در هر فصل زیبایی‌های خاص خودش را دارد. شما می‌توانید در هر زمان که امکان مسافرت به زنجان را پیدا کردید، از این مجموعه دیدن کرده و از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن لذت ببرید. تجربه سواری در پیست اسکی یکی از امکانات این مجموعه است که تنها در فصول برفی و سرد سال امکان پذیر است.

 

جمع بندی

در این مقاله به معرفی مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان پرداختیم و امکانات رفاهی و گردشگری آن‌ را به طور کامل بازگو کردیم. شما می‌توانید ضمن بازدید از این مجموعه، از دیگر جاهای دیدنی شهر که در اطراف ائل داغی قرار گرفته نیز دیدن فرمایید؛ نمایشگاه بین‌المللی کاسپین، پارک گاوازنگ، روستای امند و موزه رخت‌شوی‌خانه از جمله مراکز دیدنی اطراف مجموعه ائل داغی هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا