تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلاناملشایرانگردی

معرفی روستای تاریخی امام در املش | Omam

روستای امام

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای امام را که یکی از جاهای دیدنی املش است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای امام املش

روستای امام در شهرستان املش واقع در استان گیلان می باشد. بخشی در شهرستان املش به نام رانکوه وجود دارد که شامل چندین روستای توریستی و باستانی است. یکی از این روستاهای تاریخی روستای امام (OMAM) است.این روستای خوش آب و هوادر ارتفاعی در حدود 1500 متر از سطح دریا قرار دارد و دارای چشمه های آب معدنی متعددی نیز می باشد و در تابستان آب و هوایی خنک و معتدل دارد اما زمستان های بسیار سردی دارد.

یکی از مواردی که باعث جذب گردشگران به این روستا شده است در واقع ترکیب طبیعت با معماری می باشد. این روستا دارای 63 خانوار و 223 نفر جمعیت است که در 60 کیلومتری املش قرار گرفته است. راه دسترسی به این روستا از طریق جاده املش، رحیم آباد ، گرماب دشت و پس از عبور از گرماب دشت ، زیار ، آغوز بکنده سر ، شوک ، هلوبن دره ، مطلاکوه ، دره ی کاکرود ، وطی حدود ۲ کیلومتر جاده ی خاکی میسر است .

روستای امام املش

روستای امام از اواخر سلسله صفویه تا سال 1357 مرکز خوانین املش بوده است. کاوش های باستان شناسان در قسمت های شمالی و جنوبی  این منطقه باعث شناسایی گورستان هایی شده است  قدمت این روستا را به 3500 سال پیش می رساند.

این روستای زیبا دارای آب و هوای خوب و چشمه های متعدد و مراتع سرسبز و دره ای زیبا می باشد که باعث شده است در طول سالیان مورد توجه قرار گیرد. در امام خانه های قدیمی معماری متفاوتی داشتند این ساختمان ها به صورت معکب مستطیل می باشند که از قسمت زیر یا طبقه تحتانی برای انبار کردن علوفه یا وسایل مورد نیاز زندکی و گاهی آشپزی استفاده می شود.

بیشتر ساختمان ها دارای دو راهرو میانی و در ها و پنجره های چوبی متعدد می باشند. مصالحی که در این ساختمان ها استفاده می شود عبارتند از سنگ لاشه ، خشت به ابعاد متفاوت ، آجر و تیر چوبی و جهت اندود کردن سطح خارجی ساختمان ها از خاک آهک سفید رنگ که در کل منطقه دیده می شود استفاده می شود. این روستای تاریخی جزو روستاهایی با بافت ارزشمند شناخته شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا