تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردینور

معرفی پارک جنگلی کشپل مازندران

پارک جنگلی کشپل مازندران

پارک جنگلی کشپل مازندران، یکی از تفریحگاه های خانوادگی و از پارک های جنگلی بینظیر در شهرستان نور می باشد. جنگل کشپل دارای شش گونه پوشش گیاهی و جنگلی است. علاوه بر پوشش گیاهی زیبا و منحصر بفرد، رودخانه ها و چشمه های شفاف و زلال آن منظره بسیار زیبایی را در این جنگل پدیدار کرده است. و هر سال توریستان و گردشگران بسیاری جهت تفریح و سرگرمی به این مکان سری می زنند.

در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید. تا با این جاذبه گردشگری بی نظیر بیشتر آشنا شویم.

جاذبه گردشگری پارک جنگلی کشپل مازندران

آشنایی با پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل یا تفرجگاه جنگلی کشپل در شهر چمستان واقع در شهرستان نور، استان مازندران می باشد. که در مسیر ییلاقی لاویج و در حد فاصله دوونیم کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نور ـ چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان قرار گرفته است.

این عرصه دارای مساحت ۷/۲۱ هکتار است. و از نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز، انجیلی می باشد.

پارک جنگلی كشپل جزء یکی از بزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران به شمار می رود. و به لحاظ دارا بودن چشمه های آب فراوان دارای اهمیت می باشد. به گونه ای كه در مجموع در محدوده ی تفرجگاه كشپل ده چشمه با دبی متوسط ۳ تا ۵ لیتر در ثانیه شناسایی شده است. ضمن این كه رودخانه لاویج رود نیز از كنار این پارک زیبا عبور می کند.

جاذبه گردشگری پارک جنگلی کپشل ، مازندران

این پارک جنگلی همچنین دارای امکاناتی نظیر : آلاچیق، رستوران، قهوه خانه سنتی، فروشگاه مواد غذايی، چشمه های آب معدنی، راه پلكاني براي پياده روي به عرصه ي بالادست، تاسيسات روشنايي، آلاچيق، سكو براي استقرار چادر، نمازخانه، سرويس بهداشتي، تلفن عمومي، محيط بازي كودكان میباشد.

مکان

پارک جنگلی کشپل چمستان مسیر ییلاقی لاویج و در ۲/۵ کیلومتری چمستان در شهرستان نور، استان مازندران قرار گرفته است. این پارک جنگلی در ابتدای جاده آسفالته لاویج در محور چمستان به آمل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا