تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

چالیدره طرقبه شهر مشهد

چالیدره طرقبه شهر مشهد

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر قصد معرفی و آشنایی با جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه شهر مشهد را داریم. پس در ادامه با همراه باشید.

شهر مقدس مشهد با اینکه شهری زیارتی میباشد. اما دارای جاذبه های تفریحی و تاریخی بسیاری نیز میباشد. چالیدره یکی از جاذبه های تفریحی اطراف مشهد میباشد. دریاچه سد چالیدره جهت آبیاری باغ‌های اطراف طرقبه ایجاد گردیده است. و دارای امکانات تفریحی مثل قایق سواری، ماهیگیری و رستوران میباشد.

سد چالی دره یک سد خاکی با هسته رسی میباشد. که به وسیلهٔ رودخانه جاغرق پرآب می گردد. این سد در ابتدای جاده روستای نغندر و در سمت چپ جاده در دره‌ای با همین نام ایجاد گردیده است.

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

آشنایی با چالیدره 

چالیدره، یکی از مجموعه های تفریحی و توریستی در شهر مشهد، استان خراسان رضوی می باشد. این مجموعه، شامل تفریحات زیادی می باشد. که بسیاری از جوانان برخی از  ایام هفته برای خوش گذرانی و تفریح سری به آنجا می زنند. نام چالیدره مدت کوتاهی است. که بر سر زبان ها افتاده. این منطقه توریستی علاوه بر پوشش گیاهی مناسب، دارای دریاچه بسیار زیبایی نیز می باشد.

مجتمع تفریحی سد چالیدره از جمله دره های فرعی منطقه طرقبه به حساب می آید. و یک فضای کاملا مجزای تفریحی را ایجاد کرده اند. و این موضوع موجب جذب گردشگران و مسافران مشهد شده است. استقبال روز افزون بازدیدکنان از جاذبه های زیبای چالیدره نیز  زمینه را برای توسعه این منطقه ایجاد کرده است.

جهت استراحت گردشگران آلاچیق و رستوران زیبایی ایجاد گردیده است. و همچنین امکان قایقرانی با قایق های پدالی، سواری، کایت، ماهیگیری، تله سیژ، تله کابین و بانجی جامپینگ در این مکان فراهم گشته است. علاوه بر این ها امکان تفریحی وسایل بازی برای کودکان، غواصی و کشتی شناور پذیرایی در این مجموعه قرار گرفته است.

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

مجموعه تفریحی چالیدره مشهد برای استفاده عموم گردشگران آزاد است. و برای وسایل نقلیه مسافران و بازدیدکنندگان پارکینگی در نظر گرفته اند. همچنین اگر وسیله ی حمل و نقل شخصی ندارید به آسانی میتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره مند شوید. و به این مکان زیبا سری بزنید. به این صورت که به وسیله ی مترو تا ابتدای طرقبه رفته، و سپس با تاکسی های موجود به سد چالیدره بروید.

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

تاریخچه 

چالیدره در سالهای ۱۳۸۱ ـ ۱۳۷۶ با مشارکت شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه ای خراسان یعنی تامین عرصه توسط شهرداری و احداث سازه و تاسیسات سد توسط آب منطقه ای ، ساخته شده است. تا در جهت رفع اختلافات محلی در توزیع عادلانه آب و تامین آب کشاورزی باغات منطقه که در واقع اصلی ترین دغدغه شهروندان و حفظ محیط زیست و اقلیم دامنه های شمالی ارتفاعات با برکت بینالود است. ایفای نقش کند.

امروز می توان مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه را یکی از مراکز بسیار مهم در صنعت گردشگری شهرستان و مشهد مقدس به حساب آورد. زیرا روزانه با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر توریست ایرانی و خارجی فرصت بسیار مهمی را ایجاد کرده است. بدون شک حضور گردشگران ایرانی در کنار گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس در طرقبه فرصت های بی شمار شغلی و سرمایه گزاری را فراهم می کند.

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

امکانات تفریحی چالیدره 

از امکانات تفریحی چالیدره می توان به تله کابین که مسیر آن هم بر روی خاک و هم بر روی قسمتی از دریاچه است. و می تواند مسافتی حدود ۲۷۰ متر را طی کند. و همچنین زیپ لاین چالیدره که طنابی میباشد. که یک سر آن در ارتفاع و یک سمت آن در سطح پایین قرار گرفته و فرد با وصل شدن یک طناب به کمر و با اتصال یک قرقره به طناب اصلی در جهت شیب به طرف سر می‌خورد و از بالای کوه به پایین می رود. اشاره کرد.

از تفریحاتی همچون ماهی‌گیری در دریاچه چالیدره . بانجی جامپینگ . برج گردان چالیدره . ترن کوهستان .اسکله تفریحی . تله سیژ .عکاسخانه سنتی . امکانات تفریحی ویژه کودکان . قایق موتوری . قایق پدالی . قایق پارویی . کشتی شناور تفریحی نیز نام برد.

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

مکان

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه مشهد واقع در منطقه توریستی طرقبه ،کیلومتر ۲ جاده نقندر ،مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه واقع شده است.

همچنین بهترین زمان برای گردش و تفریح در را می توان شش ماه اول دانست. زیرا با به دلیل کوهستانی بودن منطقه، برخی از امکانات چالیدره همچون غواصی در فصل سرما ارائه نمی شود. ولی در پاییز و زمستان هم چالیدره دارای زیبایی های طبیعی خاص خود میباشد.

جاذبه گردشگری چالیدره طرقبه ، شهر مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا