تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیچابکسررودسر

جاذبه های روستای سرولات چابکسر | استان گیلان

روستای سرولات چابکسر

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای سرولات را که یکی از جاهای دیدنی چابکسر است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای سرولات چابکسر

در استان های شمالی ایران مانند مازندران و گیلان روستاهای زیادی برای طبیعت گردی و گردشگری وجود دارد. بیشتر این روستاهای جذاب در ارتفاعات قرار گرفته اند و برای بازدید این روستاها باید از طریق جاده های جنگلی اقدام کنید. یکی از روستاهای جذاب ، روستای سرولات است که در استان گیلان قرار و شهرستان چابکسر گرفته است.

چابکسر، یکی از شهرستان های زیبای کشورمان می باشد که در مرز استان های گیلان و مازندران است. این شهر که از توابع شهرستان رودسر محسوب می‌شود، در محدوده استان گیلان دارد. چابکسر در 30 کیلومتری رودسر و 13 کیلومتری شهرستان رامسر قرار دارد.

روستای سرولات چابکسر

مهم‌ترین ویژگی چابکسر قرار گرفتن روی خط مرزی دو استان گیلان و مازندران می باشد و فاصله بسیار کم کوه و دریا به یکدیگر در چابکسر است یعنی اگر بخواهید از دریا به سمت دامنه کوه و جنگل‌ حرکت کنید، فقط باید 1300 متر حرکت کنید. این فاصله در نوع خود کم‌نظیر و بسیار جالب توجه است و منظره زیبایی را آفریده است.

روستای سرولات در غرب رشته کوه های البرز و در نزدیکی شهرستان چابکسر قرار دارد که با توجه به جاذبه های گردشگری بی نظیرش در بین گردشگران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد،قدمت این روستای زیبا به سال 979 هجری شمسی بر می گردد و در میان دو رودخانه زیبا و بر روی تپه ای  قرار گرفته است.

روستای سرولات چابکسر

روستای سرولات در جوار رود خانه آچی رود و رودخانه کورئه در ابتدای دامنه شمالی البرز و کوه سماموس در درون دره احاطه شده از جانب چند کوه (مهران کوه، شاسروس و لیکلام) قرار گرفته است. این روستا دروازه ورود به روستاهای کوهستانی از قبیل جنگسرا ،لیکلام،لیمه سرا،منه سئه،پشتاسران و چند روستای دیگر می باشد. منطقه زرسر از محل های قدیمی جاده سرولات در چابکسر ورودی منطقه سرولات می باشد که باغ های پرتقال آن از قدیم الایام معروف بوده است.

رودخانه آچی‌رود

رودخانه آچی‌رود روستای سرولات نقشی پررنگ در زندگی مردم روستا و تلطیف آب‌وهوای آن داشته و نسیم برآمده از آن، حال‌ و هوای روستا را زیرو رو خواهد کرد. با عبور از میدان اصلی روستا، در سمت چپ آن و با گذر از چند سربالایی و سرپایینی، رود زیبایی در کناره‌های سرسبز طبیعت اطراف پیش چشمان‌تان ظاهر می‌شود.

روستای سرولات چابکسر

رستوران خاور خانم

شاید اگر اسم روستای سرولات را بشنوید به یاد رستوران خاور خانم بیفتید. رستوران خاورخانم یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های این روستا است و این رستوران اکنون به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری سرولات تبدیل شده است.

رستوران خاور خانم

در رستوران خاور خانم می‌توانید بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای محلی را سفارش دهید و از پنجره‌ها یا تراس رستوران به منظره‌ی پایین و جنگل‌های اطراف خیره شوید. البته پس از شهرت رستوران‌ خاور خانم، رستوران‌های دیگری نیز در این منطقه به راه افتادند که هر کدام از دیگری بهتر بوده و بهترین خدمات را در اختیار مسافران و گردشگران قرار خواهند داد.

پیاده‌روی و جنگل‌نوردی

پیاده‌روی و جنگل‌نوردی در روستای سرولات و طبیعت اطرافش و عکس‌برداری و فیلم‌برداری از منظره‌ها و چشم‌اندازهای محیط پیرامون، آب‌وهوای پاک و تمیز کوهستان، روستاهای کوهستانی جَنگِسرام، لیکام، لیمه سرا، منه سئه و پشتاسران و چند روستای دیگر با نسیمی خنک پذیرای شما خواهد بود.

سوغات روستای سرولات

در بخش های دیگری از روستای سرولات گیلان تعداد زیادی فروشگاه های سوغاتی و خوراکی گیلانی نظیر پرتقال های گیلانی، ترشی های گیلانی، لواشک و آلوچه، سبزی و نان محلی و گیوه های دست باف برای خود یا دوستانتان خریداری نمایید.

دسترسی

برای مراجعه به این منطقه دو مسیر پیش رو دارید ، یا از شهر رامسر به شهر چابکسر مراجعه کنید و یا از رشت به چابکسر ، پس از رسیدن به چابکسر باید به میدان سرولات بروید و با طی مسیری که به سمت کوه های البرز می رود به ورودی روستای سرولات خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا