تور

اجاره خودرو در دبی
استان کردستاناستان کرمانشاهایرانگردیپاوه

جاذبه گردشگری آبشار بل اورامان کردستان

جاذبه گردشگری آبشار بل اورامان کردستان

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. به معرفی جاذبه گردشگری آبشار بل اورامان کردستان بپردازیم. پس در ادامه همراه مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

استان کردستان یکی از مناطق زیبای کشور با طبیعتی بینظیر می باشد. که هر نقطه از آن دارای حال و هوای خاص خودش می باشد. یکی از مناطق دیدنی آبشار بل می باشد. آبشاری زیبا و تماشایی که به عقیده کارشناسان دارای یکی از بهترین آب های قابل کشور در کشور می باشد.

آبشار بل ،جاذبه گردشگری آبشار بل اورامان کردستان

آبشار بل 

آبشار بل، در یکی از روستاهای منطقه اورامان کردستان و در نزدیکی مرز استان کرمانشاه، روستایی به نام “بل” قرار گرفته است. آب آبشار بل با حجم و فشار زیاد از شکاف کوهی سرازیر می گردد. و چشم‌اندازی بینظیر و باشکوه را برای بازدید کنندگان ایجاد کرده است.

آبشار بل ،جاذبه گردشگری آبشار بل اورامان کردستان

سرچشمه آبشار بل 

سرچشمه آبشار بل، چشمه ای میباشد. که در محل و زبان کردی به نام “کانی بل” مشهور گشته است. و احتمالا نام خود را از خدای آب بابلیان باستان که بل نامیده شده، گرفته. و در دو کیلومتری روستای هجیج و در فاصله کمی از دریاچه سد داریان قرار گرفته است. و آب آن پس از خروج از دل کوه، موجب به وجود آمدن آبشاری پر خروش شده که به دریاچه سرازیر می گردد.

محل خروج آب اين چشمه از دل كوه دارای شباهت بسياری به دهانه يك غار كه به علت ريزش مسدود گشته است، میباشد. آب چشمه مذکور که از لحاظ کیفی جزء بهترین آب های معدنی دنیا به حساب می رود. و املاح آن از مانند نیترات، کلراید، فلوراید و سختی در حد استاندارد است. این آب در مسیر خود به رودخانه سیروان می رسد. و سپس وارد خاک عراق می گردد.

آبشار بل ،جاذبه گردشگری آبشار بل اورامان کردستان

مکان

این آبشار با شکوه واقع در  روستای بل در  منطقه اورامان کردستان و در نزدیکی مرز استان کرمانشاه میباشد. که جهت رفته به آن می توانید از سنندج بروید. و بعد به سمت مریوان و از سه‌ راه حزب‌الله و از مسیر دزلی به آبشار بل برسید. همچنین از پاوه به روستای هجیج رفته و بعد از آنجا به آبشار بل بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا