تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیرودسر

دره چاکرود رحیم آباد ، دره محبوب صخره نوردان

دره چاکرود رحیم آباد

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با دره چاکرود را که یکی از جاهای دیدنی گیلان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

دره چاکرود رحیم آباد

برخی از مناطق بکر و دست نخورده وجود دارند که رسیدن به آن جا شاید کار هر کسی نباشد و نیاز به تحمل سختی یا داشتن توانایی های خاص باشد. یکی از این مناطق بکر و سرسخت از لحاظ مسیر دره چاکرود می باشد که بیشتر توسط کوهنوردان یا صخره نوردان قابل دسترسی می باشد.

دره چاکرود رحیم آباد

این دره در شهرستان رودسر و کمی بعد از رحیم آباد در استان گیلان واقع شده است.این دره مملو از درختان انجیر و فندق و بوته های تمشک است. همانطور که قبلا گفتیم سفر به این منطقه نیازمند توانایی و وسایل مخصوص می باشد و باید به فنون و مهارت های صخره نوردی آشنا باشید و لوازن مخصوص نیز به همراه داشته باشید.

دیدنی ها و تفریحات در طول مسیر

در مسیر رسیدن به این دره سحر آمیز دیدنی های بسیاری خواهید دید:

۱- آبشارها و حوضچه ها

ورود به دره چاکرود دنیای سحرانگیز آبشارها و حوضچه ها را به روی شما خواهد گشود که روحتان را جلا خواهد داد.این دره دارای  آبشار های بسیاری می باشد که ارتفاع بیشتر آن ها در حدود ۶ متر می باشد اما آبشاری در دره فرعی وجود دارد که ارتفاع آن ۳۰ متر است. برای طی نمودن مسیر این دره باید از این آبشارها عبور کنید و به همین دلیل گاهی ممکن است نیاز به پرش هایی از این آبشارها داشته باشید.

دره چاکرود رودسر

۲- فرسایشی وهم آور، نمایشی از قدرت طبیعت در چاکرود

سیلاب‌ و فرسایش ایجاد شده از آن ها در طی سال های زیاد باعث شده تا این تنگه عمقی قابل توجه داشته باشد و گاهی تاریکی در عمق آن به حدی است که موجب ترس و وحشت در دل انسان می شود. رسوبات ناشی از فرسایش در طی سال ها تصاویر خاصی را پدیه آورده اند که کمی وهم آور هستند و ترس را چاشنی این سفر می کنند.

دره چاکرود رودسر

۳- صخره نوردی

تنگه چاکرود طول بسیاری دارد اما طول بخشی که بتوان به آن سفر کرد خیلی هم زیاد نیست. این تنگه یکی از مقاصدی است که دل هر صخره نوردی را می رباید و وسوسه ی سفر را در او ایجاد می کند. دانش و توان صخره نوردی، لازمه ی رسیدن به انتهای این تنگه و حوضچه های پر از آب آن است و همین باعث می شود که بتوانید، خاص ترین لحظات زندگیتان را در آن رقم بزنید.

دره چاکرود رحیم آباد

۴- شیرجه به درون آب و تجربه شنایی متفاوت

عده ای هستند که با واژه ی ترس غریبه اند و در پی ساختن لحظاتی هیجان انگیز برای خود هستند. آنها پایشان که به چاکرود برسد، به بالای صخره های این منطقه می روند و به درون حوضچه های آب می پرند تا تنی به آب زده و خاطره انگیز ترین لحظات را برای خود خلق کنند.

دره چاکرود رودسر

۵- عکاسی

قدم به چاکرود که می گذارید، با صحنه های زیبایی مواجه می شوید که سوژه های خوبی برای ثبت شدن در دوربینتان هستند. به هر گوشه ای که بروید می توانید تصویری متفاوت را ثبت کنید و یک یادگاری ماندگار با خود به همراه ببرید.

بهترین فصل سفر به دره چاکرود

بهار: به دلیل سردی هوا و احتمال وجود بارندگی و افزایش حجم آب، سفر به این دره توصیه نمی شود.

تابستان: فصل مناسب برای سفر و لذت بردن از این دره زیبا، تابستان است به دلیل این که آب درجه حرارتی قابل تحمل و مناسب دارد و میزان بارندگی زیاد نیست.

پاییز و زمستان: در سایر فصول ممکن است با بارندگی مواجه شوید و میزان آب دره افزایش یابد که در این صورت خطراتی جدی شما را تهدید می کنند.

مسیر دسترسی

آدرس

استان گیلان- ۶۶ کیلومتری رحیم آباد

راه دسترسی

برای رسیدن به دره چاکرود دو مسیر در پیش رو دارید:

1 –  ابتدا باید به رحیم آباد در میان رودسر و رامسر رفته و پس از آن وارد جاده زیاز شوید. در این جاده از  سفید آب، سجیران و گرماب دشت عبور می کنید و به یک دوراهی می رسید. راه خود را به سمت راست ادامه دهید تا از  پل زنده یاد تقوا و زیاز گذر کنید. باز هم به یک دوراهی برخورد می کنید که  باید به سمت چپ بروید و شَوَک را پشت سر بگذارید. یک دوراهی دیگر نیز پیش رویتان قرار می گیرد که بایدبه سمت چپ  و به طرف بالای روستا بروید. در نهایت به یک دو راهی به شکل T می رسید که باشد وارد راه سمت راست شوید.

در نهایت پس از عبور از روستا با حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی وارد دره فرعی چاکرود می شوید و می توانید با صخره نوردی به دره اصلی قدم بگذارید.

2 –  از جاده رشت به سمت شهرستان لنگرود بروید و پس از رسیدن به این شهر، مسیر خود را با کمک تابلوهای راهنما به سمت شهر کوهستانی اطاقور ادامه دهید. پس از پشت سر گذاشتن شهر کومله به شهر اطاقور می‌رسید و از آنجا باید به املش بروید. با ادامه دادن مسیر به بخش رحیم‌آباد خواهید رسید و پس از آن را مانند مسیر اول باید طی کنید تا به تنگه برسید.

این مسیر دارای طبیعتی بکر و کوهستانی است که به شما اجازه می دهد تا قبل از رسیدن به دره از مناظر خیره کننده و طبیعت جنگلی گیلان نیز لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا