تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیچالوس

مرداب کندوچال ، چالوس

مرداب کندوچال ، چالوس

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با مرداب کندوچال را که یکی از جاهای دیدنی چالوس است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

مرداب کندوچال چالوس

شهرستان چالوس از قدیمی ترین شهرهای استان مازندران می باشد که در جلگه میانی کرانه دریای خزر قرار گرفته است. چالوس از شهرهای محبوب گردشگران و مسافران نیز می باشد و دارای دیدنی های بسیاری می باشد.یکی از همین جاهای دینی چالوس مرداب کندوچال می باشد.

مرداب کندوچال در بین انبوهی از درختان پارک جنکی فین چالوس قرار گرفته است. وسعت این تالاب در حدود یک هکتار می باشد و عمقی در حدود 4 الی 5 متر دارد.آب این مرداب شیرین است و از چشمه های اطراف آن تامین می گردد. به جز درختان زیادی که اطراف این مرداب می باشد داخل این مرداب نیز پر از نی و گیاهان مردابی می باشد. ارتفاع این تالاب از سطح دریا 730 متر می باشد. پرندگان و جانوران بسیاری نیز این مرداب را به عنوان محلی برای پناهگاه و آبشخور انتخاب کرده اند و وجود این جانوران  زیبایی و جذابیت خاصی به این تالاب بخشیده است.

مرداب کندوچال چالوس

مناسب ترین زمان برای سفر

هر چند که این مرداب در شش ماهه اول سال می تواند مقصدی جذاب برای طبیعت گردها باشد اما اگر قصد دیدن تصاویری زیبا و شگفت انگیز از مردابی پوشیده از نیلوفرهای آبی را دارید در فصل بهار و در اردیبهشت ماه به این منطقه سفر کنید و اما اگر عاشق تنوع رنگ و بازی رنگ ها در طبیعت هستید فصل پاییز می تواند زمان مناسبی برای شما باشد البته باید پیش بینی سردی هوا و باران های پاییزی را بکنید و تجهیزات مناسب این فصل همراهتان باشد

جاذبه های اطراف مرداب

  • آبشار فین
  • آبشار شرشر
  • مرداب هسل

اقامت در جنگل فین و مرداب کندوچال

اگر به هر دلیلی قصد ماندن داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌‎ها از نظر نزدیکی به پارک جنگلی فین و مرداب، مجتمع جهانگردی چالوس است. این هتل فضایی به مساحت ۶ هکتار در اعماق جنگل دارد و ۳۴ واحد اقامتی. هر واحد اقامتی هم کاملا مجزاست؛ پس نگران سروصدا نباشید. فاصله این هتل تا مرداب فقط ۱ کیلومتر است که شاید فرصت خوبی برای پیاده‌‎روی باشد.

مرداب کندوچال چالوس

کمی آن‌طرف‌تر، هتل رستوران لاله است که به‌ راحتی می‎‌توانید آن را در کنار پارک جنگلی فین در نقشه پیدا کنید. اگر فصل مناسبی را انتخاب کرده باشید، کمپ‌‎زدن و آلاچیق هم گزینه‌‏های خوب و کم‎‌هزینه‎‌ ای هستند. اقامت در کلبه‌‎ها و کومه‌‎های داخل جنگل فین تجربه جالبی است که خاطره‌‎اش ماندگار می‌‎شود. جز این‌‎ موارد، اردوگاهی نیز در این پارک جنگلی احداث شده که می‌توانید در آن اقامت کنید. انتخاب بین تمام این موارد به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرداب کندوچال چالوس

مسیر رسیدن به مرداب کندوچال

مرداب کندوچال در میان پارک جنگلی فین چالوس واقع شده است. بنابراین برای بازدید از این مرداب باید ابتدا وارد جنگل شوید. پارک جنگلی فین در کیلومتر 7 جاده چالوس به تهران و در بخش جنوبی این شهر واقع شده است. اگر با ماشین شخصی خود به سمت چالوس حرکت می‌کنید، 8 دقیقه قبل از رسیدن به شهر می‌توانید این پارک را ببینید. حتی اگر نمی‌خواهید به چالوس بروید، می‌توانید یک روز تعطیل را در نظر گرفته و سفر یک‌روزه‌ای به مرداب کندوچال داشته باشید. در این صورت باید جاده کندوان را در پیش گرفته و قبل از رسیدن به چالوس، بعد از پلیس‌راه، وارد پارک جنگلی فین شوید. برای پیدا کردن مسیر دقیق مرداب کندوچال از محلی‌های این منطقه سوال کنید تا دچار اشتباه نشوید و مسیر را گم نکنید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، جنگل فین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا