تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت

آشپزی کردن در طبیعت یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر است که همه ی ما بارها این کار را انجام داده ایم. برای این کار پیش از هر چیز لازم است تمام وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت را با خود به دل طبیعت ببرید و پس از آماده شدن غذا از ترکیب طبیعت و طعم لذت بخش غذایی که با آتش پخته شده نهایت لذت را ببرید.

آشپزی کردن در طبیعت جزئی از بخش کمپ زدن در طبیعت نیز به حساب می آيد، افرادی که دور هم جمع می شوند که به کمپ های طبیعت گردی بروند، باید آشپزی کردن در طبیعت را نیز تجربه کنند تا بتوانند یک خاطره  ایده آل را برای خود ثبت کنند.

از آنجایی که آشپزی یک کار دقیق است و نیازمند وسایل مختلفی است، حتما بارها برای شما هم پیش آمده که وقتی به محل مورد نظر می رسید متوجه می شوید که برخی از وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت را فراموش کرده اید با خود بیاورید. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل ما در این مقاله قصد داریم یک لیست کامل از تمامی وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت

لیست کلی از وسایل مورد نیاز برای آشپزی در طبیعت

همانطور که ابتدای مقاله گفتیم داشتن یک چک لیست کلی از وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت به شما کمک می کند که از جا گذاشتن برخی از وسایل ضروری جلوگیری کنید. البته لازم است شما این وسایل را با توجه به نیاز خود و همچنین شرایط سفرتان جمع آوری کنید.

گاز سفری

از نخستین وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت گاز سفری است، گاز سفری برای گرم کردن و یا حتی جوشاندن آب یکی از مهم‌ ترین وسیله ها در آشپزی در طبیعت می باشد که شما می توانید ما بقی مراحل آشپزی را پس از داشتن گاز سفری پشت سر بگذارید.

ظروف کوهنوردی

ظروف کوهنوردی جزو وسایلی به حساب می آیند که تا حد امکان سبک و کم حجم هستند، در این ظروف از قاشق، چنگال و ماهیتابه برای درست کردن غذا گرفته تا قابلمه و درب آنها وجود دارد که شما می توانید از این ظرف ها برای طبیعت گردی نیز استفاده کنید.

 این ظرف ها در واقع به دلیل داشتن حجم بسیار کم به راحتی در کیف کوله ای شما جای می‌ گیرند تا شما در کمپ‌ ها بتوانید از این وسایل برای طبخ غذای خود استفاده کنید، در نتیجه داشتن وسایل کوهنوردی را می توان از مهم ترین وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت به شمار آورد.

استفاده از ظرف های آب قابل جمع شدن

در زمان جمع کردن وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت بهتر است که شما عزیزان ظرف های آب قابل جمع شدن را از قلم نیندازید. آشپزی در طبیعت نیازمند آب  برای پختن برنج، ماکارونی، انواع گوشت یا زمینی، پیاز و دیگر موارد هستید که می ‌توانید آب را درون ظرف های قابل جمع شدن بریزید همچنین می توانید مرتبا از منابع آبی که در اطراف کمپ شما وجود دارد این ظروف را مجددا پر از آب کنید.

وسایل شستشو

در زمانی که شما قصد دارید وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت را فراهم کنید بهتر است که وسایل شستشو را نیز با خود ببرد. در واقع برای تمیز نگه داشتن وسایل آشپزی و برای استفاده چند باره از آنها در جنگل و کمپ ها بهتر است که از وسایل شستشوی همچون:

مایع ظرفشویی

اسکار

سیم ظرف شویی

یک پارچه نخی برای خشک نگه داشتن ظروف خود استفاده نمایید.

به همراه داشتن چاقو

چاقو جز مهم ترین ابزار در آشپزی هر آشپز به حساب می آید، اگر به طور واضح بخواهیم در مورد آن توضیح دهیم، باید بگوییم که برای آشپزی در طبیعت شما می تواند از چاقو های طبیعت گردی و کوهنوردی استفاده کنید. به طور حتم شما اطلاعاتی در مورد انواع مختلف چاقو که برای برش فیله،  ماهی، گوشت و موارد دیگر تولید شده دارید.

 اما در زمان آشپزی در طبیعت و جمع کردن وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت می توان از چاقو های کوهنوردی و طبیعت گردی برای برش تیکه های غذای خود استفاده کنید،  این چاقو ها به دلیل داشتن حجم بسیار کم می توانند کار شما را برای آشپزی در طبیعت آسان سازند.

همراه داشتن زیرانداز

زیرانداز های مسافرتی از کاربردی ترین وسایل در طبیعت محسوب می شوند که خصوصا برای آشپزی در طبیعت بسیار ضروری هستند. برای آنکه بتوانید وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت را با خیال آسوده روی‌ زمین بگذارید قطعا به یک زیرانداز با کیفیت احتياج خواهید داشت. زیرانداز های جاجیمی ویرا آراد گروپ سفر یک انتخاب بسیار عالی برای سفر در طبیعت هستند، این زیرانداز ها از کیفیت و استحکام بسیار عالی برخوردارند و به آسانی به شکل یک کیف کوچک جمع می شوند و کار شما را آسان تر می کنند.

میز و صندلی مسافرتی

در زمان آشپزی چه در منزل و چه در دل طبیعت به میز و صندلی احتياج خواهید داشت. در زمان پخت و پز برای خورد کردن گوشت و سبزی جات همچنین در پایان آشپزی برای سرو غذا میز و صندلی های مسافرتی بسیار کمک کننده خواهند بود. بنابراین بهترین انتخاب برای آشپزی در طبیعت میز و صندلی های مسافرتی تاشو ویرا آراد گروپ سفر هستند که در عین راحتی و محکم بودن بسیار سبک هستند و حمل آنها بسیار آسان است.

میز و صندلی مسافرتی

بساط کباب کردن

از محبوب ترین غذا ها در طبیعت کباب است که به آسانی بر روی آتش پخته می شود و طعم آن در طبیعت بسیار لذیذ تر خواهد بود. همراه داشتن بساط کباب کردن همچون: سیخ کبابی، منقل، زغال، کبریت، فندک و… از ضروری ترین وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت می باشد.

 یخچال سفری

یخچال های مسافرتی یا به اصطلاح معروف کوله باکس وسیله هایی هستند که در کمپ ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، شما دوستان عزیز می‌توانید از یخچال های سفری برای قرار دادن انواع غذاهای خراب شدنی و انواع نوشیدنی ها استفاده کنید. همچنین برای داشتن آب خنک در دل طبیعت به شدت به آنها نیاز خواهید داشت.

در نتیجه یخچال سفری جزو وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت به حساب می‌آید که بسیار کاربردی و کارآمد می باشد به همین دلیل است که امروزه بسیاری از آشپزان کمپ ‌ها از این یخچال ها برای کمپ های خود استفاده می نمایند.

وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت

استفاده از وسیله هایی برای جلوگیری از آلودگی طبیعت

 در زمانی که افراد پس از مهیا کردن وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت اقدام به آشپزی در طبیعت می کنند یا نوعی کمپ را در طبیعت راه می‌اندازند، باید توجه کنند که مهم ترین اصل طبیعت گردی و زندگی کردن در آن جلوگیری از کثیف شدن محیط زیست و طبیعت به حساب می آید. در زمانی که افراد قصد سفر و آشپزی در طبیعت را دارند بهتر است که از کیسه های زباله و ظروف چند بار مصرف استفاده نمایند تا باعث کثیفی محیط زیست نشوند و به طبیعت آسیبی نزنند.

 همچنین وسایلی که استفاده می کنند و دیگر به آنها نیاز ندارد آنها را در مکان های مشخص بگذارند و در زمان بازگشت آنها را جمع کنند تا  با این کار موجب کثیفی محیط زیست و زیستگاه حیوانات نشوند. در واقع مهم‌ ترین و اصلی ترین اصل در کمپ های طبیعت گردی جلوگیری از خرابی زیستگاه حیوانات می باشد که شما در زمان سفر و آشپزی در طبیعت باید به این نکات نیز توجه داشته باشید.

سخن پایانی

آشپزی کردن در طبیعت یک عشق وصف ناشدنی است که روحیه شما را تا حد زیادی بهتر می کند و یک تجربه لذت بخش است که بهتر است هر فردی حداقل یکبار در زندگی آن را تجربه کند. در این مقاله ما سعی کردیم برای راحتی شما عزیزان در جمع کردن وسایل آشپزی مورد نیاز سفر در طبیعت تمامی وسایل را که برای این منظور احتياج خواهید داشت، شرح دهیم.

در صورتی که به فکر تهیه ی برخی از کالاهای مسافرتی همچون: زیرانداز جاجیمی، میز مسافرتی، صندلی مسافرتی، پتوی مسافرتی، بالش و تشک مسافرتی و … هستید، توصیه می کنیم سری به سایت ویرا آراد گروپ سفر بزنید. این سایت معتبر با ارائه ی با کیفیت ترین محصولات و قیمت مناسب توانسته است طی سال‌های گذاشته رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ویرا در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا