تور

اجاره خودرو در دبی
استان لرستانایرانگردیخرم آباد

آبشار بیشه خرم آباد ، لرستان

آبشار بیشه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با آبشار بیشه را که یکی از جاهای دیدنی لرستان است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

آبشار بیشه

یکی از استانهای سرسبز وپر جاذبه ما استان لرستان است. این مکان زیبا با طبیعت بکر باعث شده اسم و نام این استان سرسبز و پر آبشار برسر زبان ها باشد و هر ساله تعداد زیادی گردشگر به لرستان بیایند.یکی از جاذبه های دیدنی بسیار معروف لرستان آبشار زیبا و بی نظیر بیشه است.

آبشار بیشه

آبشار بیشه

یکی از زیبایی های لرستان شهرستان خرم آباد بخش پاپی ، روستای بیشه آبشار آن است.در 27 اسفند 1387 این آبشار جزء چهل و هشتمین اثر ملی در میراث طبیعی ایران ثبت شد. وجود آبشار در کنار جنگل های پهناور بلوط  روستای بیشه ، منظره زیبای ایستگاه راه آهن شبیه این منطقه مناسب گردشگری است.

این آبشار زیبا و معروف ایران در میان کوه های زاگرس و جنگل بلوط قراردارد. شما می توانید با رفتن به آبشار تجربه طبیعت گردی زیبا را بدست آورید.مسیر ریلی به این آبشار هم بسیار تماشایی و زیباست.در اطراف آبشار امکانات بسیار خوبی برای گردشگران و مسافران احداث شده است.

ویژگی های آبشار

آبشار بیشه

ارتفاع آبشار تا زمین 48 متر و 10 متر هم تا وصل شدن به رودخانه سزار  فاصله می باشد.عرض تاج آن 20 متر است.جنگل های بلوط ،ایستگاه راه آهن روستای بیشه در کنار آبشار این منطقه را بس زیبا برای گردشگران کرده است.در شرق آبشار تپه های کلاه کوه شمال آن کوه ازگن قرار دارد.در ارتفاعات آبشار یک روستایی بنام چشمه پریان هم دیده می شود که فاصله ان با آبشار زیاد است.

بهترین زمان بازدید

آبشار بیشه

استان لرستان جزء استانهای چهار فصل ایران است. شما در تمامی فصول می توانید به این استان سفر کنید فقط چون آبشار بیشه در منطقه کوهستانی قرار گرفته به همین دلیل زمستان های پر برف و سرد و تابستان معتدلی را دارد. اگر بخواهیم فصل مناسبی برای بازدید از آبشار را به شما توصیه کنیم فصل بهار را می گوییم  چون شرایط مساعدی فراهم است  .

البته در فصل پادشاه فصل ها، که همان پاییز هزار رنگ می باشد این آبشار بسیار تماشایی است.وجود درختان هزار رنگ چشم انداز زیبایی را در بر دارد. آبشار در این فصل خلوت و فرو رفته در مه می باشد.

امکانات رفاهی

امکاناتی در آبشار برای مسافران احداث شده .البته اگر می خواهید در روستای بیشه شب بمانید امکانات رفاهی در روستا هم وجود دارد.

امکاناتی مانند: پلاژ ، چادر ، بازارچه محلی ، تلفن ، آب ، برق ، خانه بهداشت و پایگاه نیروی انتظامی ، پارکینگ ، رستوران ، فروشگاه مواد غذایی

اقامت در آبشار و روستای بیشه

آبشار بیشه

نگران اقامت و هزینه های آن در زمان سفر نباشید.در روستای بیشه مهمانخانه و خانه های محلی با قیمت پایین برای شب ماندن وجود دارد.همچنین پلاژها و اقامتگاه هایی در نزدیک آبشار است که می توانید در آنها بمانید و از منظره و طبیعت آنجا لذت ببرید. همچنین در آنجا سکوهایی هم وجود دارد که می توانید چادرهای خودتان را برپا کنید.

چطور به آبشار برویم

برای رفتن به آبشار هم می توانید از قطار استفاده کنید که این خط ریلی تماشایی ترین و زیباترین خط ریلی ایران است در عبور از کوه های زاگرس هر لحظه چشم انداز زیبایی را می بینید.اما اگر از ماشین شخصی استفاده می کنید مسیر و زمان طولانی تری در راه هستید.شما باید از راه 35 کیلومتری شهر دورود یا 65 کیلومتری شهر خرم آباد به سمت آبشار بروید.

از مسیر ریلی می توانید به شهرستان دورود بروید، آنجا سوار قطار به سمت آبشار بروید.این مسیر از بین جنگل های بلوط و زاگرس عبور می کند برخلاف مسیر رود سزار روبه بالا در دل کوه می رود. از ایستگاه قطار تا آبشار راه زیادی نیست می توانید از قطار پیاده شوید و با راهنمایی تابلوها از روی پل رد شوید و به مسیر آبشار برسید.کمی که راه رفتید آبشاری با عظمت و زیبایی خاص در مقابلتان می بینید و شگفت زده می شوید .

آدرس : استان لرستان ، شهرستان خرم آباد ، روستای بیشه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا