تور

اجاره خودرو در دبی
تایلندجهانگردی

بهترین جزایر تایلند برای سفر: از پوکت تا سامویی

در دل تایلند در جنوب شرقی آسیا، جزایری با سواحل شنی نرم و آب‌های آبی زلال پراکنده شده‌اند که هر کدام داستان خاص خود را دارند. این جزایر با جنگل‌های سرسبز، آبشارهای کوچک و زندگی دریایی پر از رنگ و بو، بهشت‌هایی از آرامش و زیبایی هستند. در اینجا می‌توانید از طلوع آفتاب در ساحل تا غروب در کنار درختان نخل را تجربه کنید، در آب‌های صاف و زلال غواصی کنید، یا در بازارهای شبانه با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. اگر به زودی عازم این مقصد جذاب هستید، در ادامه؛ بهترین جزایر تایلند برای سفر را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین جزایر تایلند را بشناسید

جزایر تایلند با داشتن طبیعت‌های مختلف و همچنین پیشینه تاریخی متفاوت، زیبایی های منحصر به فردی دارند. این جزایر برای مردم کشورمان با خرید بلیط هواپیما تایلند، به مقصد پوکت یا بانکوک امروزه قابل دسترس‌تر است. در ادامه جزایر زیبای این کشور را به شما معرفی می کنیم.

جزیره پوکت

معروف‌ترین جزیره تایلند که در اطراف خود چندین جزیره کوچک دیگر دارد، پوکت است. پوکت به شبهای دراز و روزهای آفتابی شهرت دارد و در این شهر تفریحات زیادی برپاست. هزینه این جزیره از دیگر جزایر تایلند بالاتر است اما بیشتر گردشگران از این جزیره بازدید می‌کنند. معبد وات چالونگ یکی از مهم‌ترین معابد بودایی در پوکت است که با معماری زیبا و تاریخ غنی خود گردشگران را جذب می‌کند. ساختار شهر پوکت قدیمی و با معماری چینی- پرتغالی زیباتر از دیگر جزایر است. همچنین وجود آب‌های کم خروش و شفاف، تفریحاتی مانند جت اسکی و قایق سواری را محبوب کرده است.

جزایر تایلند

جزیره فی فی

یکی از زیباترین جزیره های تایلند، جزیره فی فی است. این جزیره با داشتن یک منظره زیبا و شش جزیره در کنار هم، یک لوکیشن هالیوودی محسوب می‌شود. وجود صخره‌های مناسب صعود، تپه‌های مخصوص کوهنوردی، دریای زلال و… این جزیره مورد توجه دوستداران طبیعت کرده است. این جزیره در خلیج مایا، محل زندگی میمون‌های وحشی قرار دارد که زیبایی خاصی به محیط بخشیده است.

جزیره کو سامویی

جزیره کو سامویی، دومین جزیره بزرگ تایلند، به خاطر سواحل زیبا و طبیعت بکرش شناخته می‌شود. این جزیره به‌ویژه برای خانواده‌ها و زوج‌ها بسیار مناسب است و بسیاری برای ماه عسل به این جزیره میروند. سواحل چاونگ و لامای از معروف‌ترین سواحل کو سامویی هستند که امکانات تفریحی و رستوران‌های متنوعی دارند. معبد بزرگ بودا با مجسمه ۱۲ متری، یکی از نمادهای کو سامویی است. همچنین آبشار نانگ یوان از دیگر جاذبه‌های طبیعی این جزیره زیباست.

جزیره کو لانتا

جزیره کو لانتا، جزیره‌ای آرام و کمتر شلوغ‌تر نسبت به دیگر جزایر تایلند است. این جزیره به خاطر سواحل زیبا، فرهنگ محلی و زندگی ساده‌اش مورد توجه گردشگران قرار دارد. سواحل لانتا نای، لانتا یای و کو لانتا نویی از محل‌های آرام این جزیره هستند که برای شنا و استراحت محل مناسبی محسوب می‌شود. پارک ملی کو لانتا، محلی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند با حیات وحش جزیره تایلند آشنا شوند.

جزایر تایلند

جزیره کوچانگ

جزیره کوچانگ یکی از بزرگ‌ترین جزایر تایلند در خلیج تایلند است. این جزیره به خاطر سواحل زیبا، جنگل‌های انبوه و امکانات تفریحی‌اش شهرت دارد و یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. سواحل کای باک و کلاپاه از سواحل معروف کو چانگ هستند. این جزیره نسبت به سایر جزیره‌های تایلند ارزان‌تر است و مناسب سفرهای دسته جمعی است.

جزیره سیمیلان

یکی دیگر از جزایر بکر تایلند، جزیره سیمیلان است. این جزیره که شباهت زیادی به جزیره فی فی دارد، با ۹ جزیره کنار هم یکی از لوکیشن های دیدنی تایلند محسوب می‌شود. جزیره سیمیلان، در سال‌ها گذشته برای حفظ محیط زیست با محدودیت ورود افراد مواجه است و برای دیدن این جزیره باید از ماه قبل ثبت نام کنید. این جزیره در فاصله ۸۵ کیلومتری پوکت است و از طریق قایق به این جزیره راه دارد. در حال حاضر تنها تورهای روزانه از پوکت به این جزیره انجام می‌شود و اقامت در این محل ممکن نیست.

جزیره کو لیپه

جزیره کو لیپه، واقع در جنوب شرقی تایلند قرار دارد. شنا، غواصی و کایت‌سورفینگ در آب‌های گرم جزیره در روز و لذت خوردن غذاهای محلی در رستوران های محلی در شب‌ها، تفریحات این جزیره محسوب می‌شود. جزایر کوچک‌تر مانند کو آدنگ و کو راوای در اطراف این جزیره قرار دارند که بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند و حیات وحش جذابی دارند.

جزایر تایلند را بشناسید

جزیره فرا تونگ

یکی دیگر از جزایر کوچک اما جذاب تایلند، جزیره فرا تونگ نام دارد. این جزیره با داشتن خانه‌های کاهگلی و مردم محلی مهربان یکی از جزایر محبوب گردشگران است. به علت عدم پیشرفت این جزیره، هنگام ورود انگار به سال‌ها قبل برمی‌گردید. جزیره فرا تونگ، تنها از طریق دریا و با قایق قابل دسترسی است و پرندگان بی‌شمار و حیوانات زیاد جزیره شما را مجذوب زیبایی طبیعی خود می‌کند.

جزیره کو کوت

جزیره کو کوت، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین جزایر تایلند است که به طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش شناخته می‌شود. این جزیره با جنگل‌های انبوه، آبشارهای زیبا، و سواحل شنی سفید با آب‌های فیروزه‌ای، مکانی بی‌نظیر برای عاشقان طبیعت و ماجراجویی است. کو کوت با جاذبه‌های طبیعی فراوان، هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و فضایی آرامش‌بخش، همچنان یک مقصد بکر باقی‌مانده است.

جزیره کو موک

یکی از جزایری که هم ساحل شنی دارد و هم ساحل صخره‌ای و مرجانی، جزیره کو موک است. این جزیره تنها ۴۵ دقیقه با شهر ترانگ از طریق دریا فاصله دارد. جزیره کو موک در جنوب تایلند قرار دارد و فصل‌های سرد سال، آب و هوای خوبی دارد. همچنین نیمی از جزیره مخصوص ماهیگیری است که جذابیت خاصی به جزیره بخشیده است.

جزیره تایلند

جزیره آنگ تانگ

جزیره آنگ تانگ، یک پارک ملی دریایی در تایلند است. این مجمع الجزایر از ۴۲ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. این منطقه به خاطر سواحل سفید شنی، آب‌های فیروزه‌ای، صخره‌های آهکی و جنگل‌های گرمسیری خود شهرت دارد. آنگ تانگ مقصدی ایده‌آل برای عاشقان طبیعت و ماجراجویی‌های دریایی است. تفریحاتی مانند: غواصی، کایاک‌سواری و پیاده‌روی در این جزیره مرسوم است. این جزایر به کاسه طلایی نیز معروف هستند و حیات وحش منحصر به فردی دارند.

کلام پایانی

جزایر زیبای تایلند هر کدام داستان خاص خود را دارند. جزایر تایلند، زیبا، دلنشین و گیرا هستند. تجربه شما از سفر به تایلند چیست؟ شما کدام جزیره تایلند را از نزدیک دیده اید؟ نظرات خود را برایمان بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا