تور

اجاره خودرو در دبی
استان اردبیلایرانگردیپارس آباد

تالاب توپراق کندی ، اردبیل

تالاب توپراق کندی 

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با تالاب توپراق کندی ، میزبان پرندگان مهاجر روسی آشنا می کنیم. در ادامه این مطلب زیبا و جذاب همراه ما باشید.

یکی از زیبایی های کشور ما ایران کوچ پرندگان مهاجر می باشد. این کوچ در فصل زمستان در کشور ما دیده می شود.تالاب توپراق کندی یکی از همین مناطق زیبا و خاص می باشد که هر ساله تعداد زیادی پرندگان مهاجر زیبا از شمال روسیه به کشور ما می آید.

تالاب توپراق

این تالاب زیبا همواره از لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری و زیبایی های بکر زبانزد عام و خاص می باشد. حضور پرندگان مهاجر زیبایی این تالاب را صد چندان کرده است.

تالاب تو پراق کندی یکی از خاص ترین و ناب ترین تالاب های ایران به شمار می آید. پوشش گیاهی خاص و متنوع، آسمان آبی، درختان سر به فلک کشیده، طراوت زیبا و خاص تالاب و حضور پرندگان مهاجر در کنار مردمان بومی روستای توپراق کندی ویژگی های این منطقه زیبا و جذاب می باشد.

این منطقه از لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری و زیبایی های بکر در سال 1388 به عنوان به عنوان منطقه نمونه گردشگری با درجه استانی مورد تصویب دولت قرار گرفته است.

تالاب توپراق

تالاب توپراق کندی کجاست؟

یکی از شهرستان های شمال استان اردبیل شهرستان پارس آباد می باشد. این شهرستان در مرز ایران و جمهوری آذربایجان واقع است. 60 کیلومتر مرز آبی و 25 کیلومتر مرز زمینی با کشور جمهوری آذربایجان و برخورداری از طبیعت بکر، خاک حاصلخیز و قرار گرفتن در کنار رود زیبای ارس از ویژگی های خاص این شهرستان است. وجود تالاب هم به زیبایی این منطقه افزوده است. در فصل زمستان بیشتر استان اردبیل را برف فرا گرفته است، شهرستان پارس آباد به دلیل موقعیت جغرافیایی، در فصل زمستان دارای آب و هوای بهاری می باشد و برای بسیاری از گردشگران جالب است.

عمق تالاب توپراق 8 متر و مساحت آن 15 هکتار می باشدکه در ضلع جنوبی روستای توپراق از توابع بخش اسلام آباد شهرستان پارس آباد واقع است. منبع تامین کننده آب تالاب رود ارس می باشد. این تالاب نیمه انسانی می باشد که نتیجه فعالیت انسانی و بوجود آمدن سیل بند در ساحل رود خانه مرزی برای پیشگیری از پیشروی فرسایش رود خانه در خاک ایران به وجود آمده است.قرار گرفتن تالاب در کنار رودخانه ارس نقش سیل گیر را ایفا می کند، و یک محیط بسیار زیبا را برای استفاده پرندگان آبزی و کنار آبزی به وجود آورده است.

تالاب توپراق

گونه های پرندگان در تالاب 

تالاب توپراق کندی هر ساله میزبان هزاران قطعه پرنده نادر مانند: غاز خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، سهره، حواصیل و بوتیمار قراولان می باشد که تا اخر تابستان در این منطقه گرمسیری زندگی می کنند. جالب توجه این است که جوجه آوری پرنده ای زیبا به نام باکلان کوچک در این تالاب انجام می شود.

آدرس: ایران- اردبیل- پارس آباد- روستای تپراق کندی – تالاب توپراق کندی

تالاب توپراق
تالاب توپراق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا