تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهانایرانگردینطنز

اقامتگاه بوم‌ گردی ورشیو در نطنز

تمدن کهن حاکم بر استان اصفهان جلوه‌های مختلفی از زندگی بزرگ‌ترین شاهنشاهان ایران  زمین را به نمایش می‌گذارد. استانی پر از ناشناخته‌های بسیار که هر کدام در نوع خود عنوان بهترین‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. شهر نطنز نیز یکی از آنان محسوب می‌شود. اقامتگاه بوم‌گردی ورشیو در این شهر واقع شده که به ‌عنوان یک هتل بسیار اختصاصی در شهر نطنز در استان اصفهان جای گرفته است. این اقامتگاه در روستای طار قرار داشته و دارای ۳ واحد بوده که از جمله مهم‌ترین امکانات آن پارکینگ مسقف و اینترنت و همچنین استفاده از پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و راهنمای تورگردی می‌توان اشاره کرد. تمامی واحدهای اقامتی دارای آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند.در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

درباره اقامتگاه ورشیو

در واقع اقامتگاه بوم‌گردی روستای طار در شهر نطنز قرار گرفت. این روستا به علت قرار گرفتن در یک دره بسیار خوش‌آب‌ و هوا و سرسبز دارای هوایی بسیار مطبوع است. پس از عبور از شهر نطنز و رسیدن به روستای طار باید از خروجی راست به نام سهیل ای جی وارد این قسمت از روستا شوید. لازم است وسیله نقلیه خود را در همان نزدیکی‌ها پارک کنید و تا اقامتگاه که در فاصله دو دقیقه‌ای با یک شیب ملایم قرار دارد پیاده‌روی نمایید.

اقامتگاه بوم‌ گردی ورشیو در نطنز

در زمان طی مسیر از روی سنگ‌فرش‌ها می‌گذرید و درهای چوبی و قدیمی خانه‌ها را مشاهده می‌نمایید. گاهی امکان دارد افرادی از اهالی روستا از سر عادت و مهمان‌نوازی به شما سلام کرده و این امر سبب می‌گردد تا فکر کنید که در این محل غریبه نیستید.

به‌ محض رسیدن و مستقر شدن می‌توانید منظره زیبای روستا را از ایوان منزل مشاهده نموده و دمنوشی میل نمایید. می‌توانید دمنوش خود را از باغچه منزل بچینید و استفاده نمایید. در اقامتگاه ورشیو صبحانه‌هایی بسیار سالم و ارگانیک به چشم می‌خورند. صبحانه‌ای مانند مربا و کره محلی که می‌توانند رنگین‌کننده سفره شما باشد. همچنین در این اقامتگاه قبل از میل کردن صبحانه می‌توانید اقدام به پخت نان کرده و حاصل دسترنج خودتان را میل کنید.

 اتاق‌ های اقامتگاه ورشیو

این اقامتگاه دارای دو اتاق خاص و ویژه بوده که قبل از رفتن به آن‌جا باید از خالی بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. اتاق آسمان آبی که دارای سقف شیشه‌ای رو به آسمان است و می‌توانید شب ‌هنگام در زمان خوابیدن ستاره‌ها را ببینید. اتاق دیگر اتاق کنده نام دارد که می‌توانید تاب وسط حیاط را برای یک استراحت و مطالعه کتاب انتخاب کنید.

اقامتگاه بوم‌ گردی ورشیو در نطنز

آثار طبیعی اطراف اقامتگاه

در نزدیکی این اقامتگاه چشمه آب آرتیزنی وجود دارد. در واقع به این چشمه، چشمه چیک چیک نیز گفته می‌شود. چشمه از سفره آب‌های زیرزمینی تار سرچشمه می‌گیرد و دارای آب بسیار خنک و گوارا است. زمانی‌که در اطراف چشمه مشغول به قدم ‌زدن هستید رقص برگ درختان را مشاهده می‌کنید. همچنین صدای گله‌ای از بزها حواس شما را پرت خواهد کرد که در حال عبور از کوه به سمت بالا و پایین هستند. در واقع این درآمیختگی با طبیعت ریشه در فطرت و سرشت ما خواهد داشت. در نزدیکی این اقامتگاه بقعه بابا عبدالله واقع شد.

در قسمت جلویی بقعه بابا عبدالله یک گودال بزرگ و کاملاً طبیعی قرار دارد که صحنه عجیب و جالبی را به‌وجود ‌آورد. داخل این گودال یک قنات بسیار پرجوش ‌و خروش و باطراوت را مشاهده می‌کنید. دیدن این گودال خالی ‌از لطف نیست. همچنین دیدن چنین منظره‌ای مطمئناً شما را به‌وجد خواهد آورد. پس از قدم‌ زدن و مشاهده گیاهان طبیعی و سرسبز روییده شده در بستر این روستا قنات خواهید رسید؛ می‌توانید از آب گوارای این قنات نوش‌جان فرمایید و لذت نوشیدن یک آب کاملاً طبیعی و خنک را تجربه نمایید.

به عقیده بسیاری از اهالی روستای طار در برخی از قسمت‌های کوه‌های این روستا کرکس وجود دارد. برای رفتن به این قسمت لازم است مدتی را در دل کوه رانندگی نمایید. پیاده‌روی در بافت قدیمی روستا جهت آشنایی با فرهنگ مردمان این روستا بسیار مناسب خواهد بود. زمانی‌که به این روستا سفر کرده‌اید از موزه رفیعی طار دیدن کنید. این موزه به همت یکی از اهالی روستا و آقای دکتر رفیعی بنا گردید.

اقامتگاه بوم‌ گردی ورشیو در نطنز

 قوانین و مقررات اقامتگاه ورشیو

برای ورود و اقامت در این اقامتگاه ارائه مدارک محرمیت معتبر در زمان پذیرش ضرورت دارد. همچنین پذیرش انواع حیوانات خانگی به‌صورت پیش‌فرض و قانونی مجاز نیست و در صورت نیاز باید با پشتیبانی هماهنگ شود. با توجه ‌به تفاوت نرخ و همچنین با توجه ‌به شرایط پذیرش مهمان خارجی  لازم است قبل از قطعی نمودن رزرو با پشتیبانی هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

این اقامتگاه دارای وعده صبحانه بوده و شما برای صرف صبحانه هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنید. در این اقامتگاه امکان استفاده از انواع غذاهای سنتی با هماهنگی قبلی و همچنین هزینه جداگانه مهیا است. همچنین می‌توانید انواع دمنوش‌های گوناگون را استفاده نمایید. لازم به ذکر است که در فاصله ۸۰ الی ۱۰۰ متری یک پارکینگ عمومی واقع گردید. مهمانان و گردشگران می‌توانند جهت پارک وسیله نقلیه خود از این پارکینگ عمومی نیز استفاده کنند. در این‌جا به دلیل قرارگیری در یک منطقه کوهستانی از سیستم سرمایشی استفاده نمی‌شود. تنها سیستم سرمایشی این اقامتگاه پنکه بوده و همچنین جهت گرمایش از کرسی استفاده خواهد شد.

رزرو کودکان در اقامتگاه ورشیو

در اقامتگاه ورشیو اقامت برای کودکان کمتر از دو سال کاملاً رایگان است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این مکان این بوده که برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال قیمت آن به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

شرایط کنسلی رزرو اقامتگاه ورشیو

در شرایط کنسلی ۴۸ ساعت قبل از ورود به اقامتگاه حداقل ۵۰ درصد هزینه داده خواهد شد. در صورتی‌که کنسلی بین ۴۸ تا ۲۴ ساعت قبل از ورود به این مکان صورت پذیرد ۲۰ درصد از هزینه‌ها برگشت داده می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است در صورت کمتر از ۲۴ ساعت اقامتگاه هیچ مبلغی را عودت نخواهد داد. هزینه کنسلینگ سامانه یواسپیس ۱۰ درصد خواهد بود که این مبلغ  به هزینه کنسلینگ اقامتگاه افزوده خواهد شد.

 اطلاعات اقامتگاه ورشیو نطنز

به‌طور کلی می‌توان گفت اقامتگاه بوم‌گردی ورشیو در روستای طار که از توابع شهر نطنز استان اصفهان به‌حساب می‌آید، واقع شد. اقامتگاه در دامنه‌های کوه‌های کرکس و در ۳۵ کیلومتری شهر نطنز قرار گرفته است. از نظر موقعیتی این اقامتگاه‌ از شهر اصفهان ۹۹ کیلومتر و تا شهرنت ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. همچنین فاصله آن تا دهکده گردشگری و تفریحی رایان ۱۲ کیلومتر و تا آبشار طامه ۴۶ کیلومتر محسابه گردید.

امکانات اقامتگاه ورشیو

خانه بومی بسیار نوستالژی دارای پنج باب سوئیت محلی با امکانات کاملاً مجزا است. همچنین در این اقامتگاه سوئیت آسمان آبی با ظرفیت اسکان ۴ تا ۱۰ گردشگر موجود خواهد بود. در این سوئیت سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و همچنین سرویس خواب و یک آشپزخانه برای پخت ‌و پز به‌صورت مجزا برای گردشگران و مهمانان قرار داده‌اند. سوئیت میانی در این اقامتگاه دارای ظرفیت ۲۲۵ نفر گردشگر و مهمان بوده و همچنین امکاناتی نظیر حمام و سرویس بهداشتی فرنگی و یک آشپزخانه را دارد. همچنین یک تراس بسیار زیبا به مساحت ۲۴ متر و مشرف به روستا به‌صورت کاملاً مشاع و مشترک بین تمامی اتاق‌ها تعبیه گردید.

در واقع از امکانات و همچنین ویژگی‌ها و خدمات موجود در این اقامتگاه می‌توان به پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، استفاده از وسایل گرمایشی مناسب، استفاده از راهنمای تورهای گردشگری، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مانند پنکه و بخاری گازی، همچنین اینترنت نامحدود و پارکینگ غیرمسقف اشاره نمود.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد در این اقامتگاه استفاده از پارکینگ با فاصله بسیار کم تا اقامتگاه است. فاصله پارکینگ اقامتگاه ۱۵۰ متر بوده که برای افراد سالمند و همچنین کم‌توان که از ویلچر استفاده می‌کنند کاملاً مناسب خواهد بود. تمامی مهمانان و همچنین گردشگران می‌توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه تمامی غذاهای محلی و ارگانیک این منطقه را میل کنند.

اقامتگاه بوم‌ گردی ورشیو در نطنز

انواع غذاهای محلی

غذاهای محلی مانند کالجوش، آش نازه، پلو نازه، انواع دلمه، خورشت به، خورشت سیب، همچنین دمی باقالی و پلو ماش، خورشت قیمه و خورشت قورمه سبزی در این اقامتگاه وجود دارند. شما می‌توانید از طعم و عطر بی‌نظیر این غذاهای ایرانی و سنتی نهایت لذت را ببرید و یک خاطره بسیار نوستالژی و لذت‌بخش را تجربه کنید. بیشتر غذاهای این اقامتگاه غذاهای سنتی و ایرانی هستند؛ و برای کسانی که به غذاهای سنتی، محلی و بومی استان‌های مختلف ایران علاقه‌مند بوده‌اند بسیار مناسب و خاطره‌انگیز خواهد بود.

لازم به ذکر است که ظرفیت کلی این اقامتگاه سی گردشگر بوده و در واقع این اقامتگاه مناسب برای سفرهای خانوادگی و همچنین تورهای گردشگری است. بهترین زمان برای سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان و پاییز خواهد بود.

مناطق گردشگری دیگر روستای نطنز

روستای تاریخی ابیانه که در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی در شهر نطنز و همچنین در دامنه‌ کوه‌های کرکس در یک دره بسیار سرسبز واقع شده است؛ می‌تواند یک پیشنهاد بسیار مناسب برای شما باشد. این روستای تاریخی در میان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی طر‌فداران زیادی دارد.

پیشنهاد بعدی آتشکده نطنز است. این آتشکده دارای چهار اتاق بوده که در باغی به نام باغ امام ‌جمعه استقرار دارد. غار پریان نیز در ۸ کیلومتری روستای ابیانه قرار داشته؛ و روستای هنجن و همچنین دهکده گردشگری و تفریحی رایان از جاذبه‌های دیدنی و بسیار منحصربه‌فرد این منطقه به‌حساب می‌آیند.

 کلام آخر

اقامتگاه گردشگری ورشیو در شهر نطنز از توابع استان اصفهان قرار دارد. این اقامتگاه یک مکان کاملاً سنتی و ایرانی بوده که می‌توانید انواع غذاهای سنتی محلی ایرانی را با کیفیت عالی و طعم بی‌نظیر تجربه کنید. این اقامتگاه برای افرادی که به مناطق سنتی ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند مناسب خواهد بود. چرا که در این اقامتگاه  از اتاق‌های کاملاً بومی با بافت روستایی استفاده شده که تداعی‌کننده یک زندگی کاملاً سنتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا