تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان شمالیایرانگردیبجنورد

جاذبه گردشگری بابا امان بجنورد

جاذبه گردشگری بابا امان بجنورد استان خراسان شمالی

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. به معرفی جاذبه گردشگری بابا امان بجنورد در استان خراسان شمالی بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

جاذبه گردشگری چشمهٔ بابا امان در کیلومتر ۱۰ جادهٔ بجنورد – مشهد، به فاصلهٔ تقریبی ۳۰۰ متر از جاده، قرار گرفته است. آب این چشمه، جزء دستهٔ آبهای سولفاته کلسیک و سدیک می باشد. و مصرف آن صفرا آور و ملین و تسهیل کننده اعمال گوارشی و دافع سموم می باشد.

جاذبه گردشگری باباامان بجنورد

این پارک دارای استخرهای متعدد و پارک جنگلی می باشد و دارای حدود ۴۰ هکتار وسعت است. در این تفرجگاه امامزاده ای واقع شده است که به بابا امان معروف شده است. این تفرجگاه به دلیل قرار داشتن در کنار جاده اصلی در فصول مسافرتی یکی از محل های اصلی جهت استراحت مسافرین و زائرین می باشد.

جاذبه گردشگری باباامان بجنورد

پوشش گیاهی 

مجموعه تفریحی بابا امان در منطقه جنگلی حاشیه جاده ارتباطی بجنورد به مشهد با هشت استخر و آبشار و بیش از ۲۰۰هکتار جنگل، توقفگاهی جذاب برای مسافران را به وجود آورده است.  مچموعه بابا امان دارای بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت از قبیل چنار بعضا ۴۰۰ ساله به همراه درختان زبان گنجشگ، اقاقیا، زالزالک، زردآلو و بید می باشد.

جاذبه گردشگری باباامان بجنورد

چشمه این مجموعه تفریحی که از نوع آبهای معدنی به حساب می آید. دارای ۳۵ تا ۴۰متر مکعب در ثانیه آبدهی می باشد. آب «بابا امان» از چهار نقطه درون تپه ای می جوشد و به درون استخرهایی سرازیر می شود که با اختلاف سطح ایجاد گردیده اند.

جاذبه گردشگری باباامان بجنورد

از میان درختان چنار کهنسال، که بر فراز تپه ای که چشمه در مجاورت آن واقع شده است. بنای امامزاده ای معروف به شاهزاده اسماعیل واقع شده است. در آغوش تپه ها، درختان انبوه و مناظر تماشایی باباامان تاسیساتی نظیر متل، رستوران، پارک کودک و محل استراحت خانواده ها را خواید دید. همچنین هوای لطیف و شبهای دل انگیز و زیبای باباامان هر گردشگری را مجذوب خود کرده است.

جاذبه گردشگری باباامان بجنورد

مکان 

باباامان در کیلومتر ۱۰ جادهٔ بجنورد – مشهد واقع شده . و به فاصلهٔ تقریبی ۳۰۰ متر از جاده، قرار گرفته است.

</p>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا