تور

اجاره خودرو در دبی
استان البرزایرانگردی

آشنایی با جاذبه گردشگری روستای کردان استان البرز

آشنایی با جاذبه گردشگری روستای کردان استان البرز

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. آشنایی با جاذبه گردشگری روستای کردان در استان البرز داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کردان از آن دسته روستاهای خوش آب و هوا و البته زیبا میباشد. که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان البرز به حساب شمار می رود. و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری بوده است.

جاذبه گردشگری روستای کردان

آشنایی با روستای کردان

کردان روستایی در شهرستان ساوجبلاغ، استان البرز و در ۱۵ کیلومتری کرج میباشد. مستندات موجود، اشیاء کشف شده و نقشه‌های قدیمی، رازهای بسیاری از این روستای جذاب و زیبا را بیان کرده اند. که روستای کردان قدمتی هزار ساله میباشد. و پیدایش آن به پیش از قرن ششم هجری قمری برمی گردد. در آن زمان کردان مرکز سیاسی و نظامی کرج به حساب می آمده.

جاذبه گردشگری روستای کردان

مردم محلی این روستا بسیار اصیل میباشند. و به عقاید سنتی و مذهبی خود نیاز بسیار پایدار هستند. مردم کردان بسیار مهمان نواز و خون گرم میباشند. و آن قدر با انرژی مثبت با دیگران و حتی مهمانانی که به این منطقه می روند، برخورد می کنند. که کسی نیست که عاشق کردان و مردمش نگردد.

موقعیت جغرافیایی مناسب، جاذبه ‌های طبیعی و گردشگری و نزدیکی به اتوبان تهران، قزوین ازجمله عواملی میباشد. که کردان را به تبدیل به یکی از محبوب ‌ترین مناطق توریستی ایران کرده است.

جاذبه گردشگری روستای کردان

در ادامه با جاذبه های دیدنی و گردشگری روستای کردان آشنا می شویم.

رود کردان

یکی از دلایل اصلی سرسبزی و حاصل خیزی زمین ‌های روستای کردان رودخانه ی ارتفاعات کهار میباشد. رودخانه ی کردان از شمال شرق این روستا به سمت جنوب غربی جاری می‌ گردد. و زمین‌ های کردان را سیراب و پر آب کرده است. این رودخانه از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد گدر می کند. و در اطراف روستای نجم‌ آباد وارد رودخانه ی شور می‌ گردد. کردان به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و  موقعیت جغرافیایی مناسب دارای باغ های میوه بسیاری میباشد.

رود کردان ،جاذبه گردشگری روستای کردان

برج مقبره

برج مقبره کردان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای کردان میباشد. که از جنس آجر میباشد. این برج تاریخی دارای پلانی خورشیدی و دایره‌ای شکل میباشد. و روی سکویی به قطر ۸ متر ایجاد گردیده است. باستان‌شناسان قدمت این برج را مربوط به دورۀ سلجوقیان می دانند.

  برج مقبره ، جاذبه گردشگری روستای کردان

امام زاده بی بی سکینه خاتون، جاذبه گردشگری روستای کردان

امام زاده حسین

برجی مدور با پلان خورشیدی در این روستا قرار گرفته است. که متعلق به دوره سلجوقیان میباشد. که پیکر مطهر امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد را در خود جای داده است. این برج همچنین در سال ۱۳۸۷ مجدداً ساخته و مرمت گشته است.

امام زاده حیسن، جاذبه گردشگری روستای کردان

امام زاده حیسن، جاذبه گردشگری روستای کردان

پل بانو صحرا 

در نزدیکی روستای کردان پلی قدیمی به نام بانو صحرا کردان واقع شده است. که قدمت آن به عصر صفوی می رسد. امروزه فقط دو پایه از این پل برجای مانده.

مکان

روستای کردان در شهرستان ساوجبلاغ، استان البرز و در ۱۵ کیلومتری کرج واقع شده است. جهت سفر به این روستای زیبا و خوش آب‌ و هوا کافی است به سمت کرج بروید. سپس‌ بعد از عبور از کرج مسیر آزادراه قزوین-کرج را ادامه داده، و ۲۰ کیلومتر دیگر را که طی کنید. با تابلو خروجی کردان برسید. پس از وارد شدن به این مسیر جاده روستای سرسبز کردان خواهید دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا