تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیبشاگرد

جاهای دیدنی بشاگرد

جاهای دیدنی بشاگرد

شهرستان بشاگرد یکی از شهرهای استان هرمزگان است. این شهرستان شامل ۳ بخش و۶ دهستان همچنین دو شهر می‌باشد. هر منطقه این شهرستان دارای مکان‌های دیدنی زیادی است و هر ساله میزبان گردشگران فراوانی خواهد بود. از جمله  مناطق و جاذبه‌های گردشگری زیبای این شهر می‌توان به آثار تاریخی، رودخانه‌ها، روستا‌های دیدنی، آبشارهای شگفت انگیز و… می‌باشد. هرکدام  این مکان‌ها از طبیعت بکر و دیدنی برخوردار هستند. در این مطلب  از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم جاهای دیدنی بشاگرد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

جاهای دیدنی بشاگرد

شهر جم

یکی از مناطق دیدنی و زیبای  بشاگرد شهر جم است. این شهر به دلیل وجود درختان میوه جم یا همان جمبو، به شهر جم معروف شده است. در واقع جم نام درخت میوه‌ دار که بسیار سرسبز می‌باشد. نام این درخت از نام هندی گرفته شده  و میوه آن بسیار خوشمزه است.

آبشار شهرشیب

آبشار شهرشیب زیبا‌ترین ومرتفع‌ترین آبشارشهرستان بشاگرد می‌باشد،این آبشار از جاذبه های دیدنی فراوان وبی نظیری برخوردار است. همچنین این آبشار در روستای شهر شیب وجود دارد. آبشار شهرشیب دارای ۲۰ متر ارتفاع می‌باشد و با طبیعت سر سبز و مناظر بکری که دارد گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

قلعه الله وردی خان

قلعه الله وردی خان در ۲۰ کیلومتری شهرستان بشاگرد واقع شده است. این قلعه یکی از بناهای تاریخی و بی نظیر این شهرستان می‌باشد. این مکان در ایام عید میزبان گردشگران ومهمان‌های نوروزی فراوانی است، که برای دیدن این قلعه  ودیدنی‌های آن به این منطقه سفر می‌کنند. قدمت قلعه الله وردی خان به زمان قاجار برمی‌گردد. همچنین این قلعه و دیگر  بناهای تاریخی آن منطقه سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی  ثبت شده است.

قلعه الله وردی خان

رودخانه انگهران

رودخانه فصلی و پرآب، دیدنی و زیبای انگهران یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهرستان بشاگرد می‌باشد، که زیبایی مناظر این منطقه را دو چندان کرده است. طبیعت شگفت انگیز این رودخانه باعث شده مسافران وگردشگران فراوانی در حاشیه و کنار رودخانه انگهران جهت تفریح واستراحت  این مکان را انتخاب کرده و از آرامش  و دیدنی‌های این مکان لذت می‌برند. رودخانه انگهران در بیشتر ماه‌های سال پر آب می‌باشد. همچنین از دیگر ویژگی‌های این رودخانه وجود پارک جنگلی در کنار این رودخانه است، که به دلیل  مناظر زیبا ودیدنی این پارک جنگلی مکان مناسبی برای گردشگران خواهد بود.

آبشار بابک

شهرستان بشاگرد دارای چشمه‌ها وآبشار‌های بی‌نظیری است که معروف‌ترین آن‌ها آبشار بابک است. آبشار بابک یکی از زیبا‌ترین آبشار‌های بشاگرد به شمار می‌رود که در بیشتر ماه‌های سال پر آب است و بسیار دیدنی برای مسافران نوروزی و گردشگران خواهد بود. این آبشار دارای ۳ متر ارتفاع است. این مکان نیز همانند دیگر جاهای دیدنی بشاگرد به دلیل منظره جالب و دیدنی هر ساله میزبان  مسافران زیادی خواهد بود.

سد سهران

سدسهران منطقه ای بسیار دیدنی وزیبا که در۶۰ کیلومتریسردشت می‌باشد.این سد درکنار روستا‌های بندبارک، موردن  روی تنگه سهران در گوهران واقع درشهرستان بشاگرد قرار دارد. این منطقه با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری همچنین دارای طبیعت و مکان شگفت انگیزی برای پیاده روی، اردو‌های سیاحتی، ماهیگیری و قایقرانی است که مکان مناسبی برای جذب گردشگران به این منطقه خواهد بود. به همین دلیل علاوه بر ایام نوروز در روز‌های دیگر سال نیز میزیان خانواده‌ها و مسافران می‌باشد. البته علاوه بر آب و هوا پوشش گیاهی مناسب و نیزارهای زیبایی در کنار ورودی این سد وجود دارد، که زیبایی این مکان را دو چندان و باعث جذب بیشتر گردشگران شده است.

سد کاهکن

از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهرستان بشاگرد می‌توان به سد کاهکن اشاره کرد. این سد به دلیل نزدیک بودن به روستای کاهکن مردم آن را به نام سد کاهکن می‌شناسند. سد کاهکن در ایام نوروز و دیگر روز‌های تعطیل سال به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های  شهرستان بشاگرد تبدیل می‌شود. بنابراین از خصوصیات این مکان گردشگری می‌توان به آب وهوای خنک ومناسب، نیزارها زیبا همچنین رودخانه پر آب و… اشاره کرد.

سد کاهکن

روستای جکدان

جکدان یکی از روستا‌های دیدنی شهرستان بشاگرد است، که دارای طبیعت زیبا با آب وهوای عالی می‌باشد، همین ویژگی  باعث جذب گردشگران زیادی در این منطقه شده است. این روستا دارای نخلستان‌های است که در دل رشته‌کوه‌های بشاگرد قرار گرفته­اند. همچنین این مکان به دلیل آب وهوای مناسب و طبیعت جالب به یکی از زیبا‌ترین مناطق بشاگرد مخصوصا در فصل پاییز تبدیل کرده است.

روستای جکدان
تصویر از سایت فارس نیوز

سخن پایانی

مکان­های دیدنی بشاگرد تنها مختص به اماکن ذکر شده نیست و می­توان گفت گوشه به گوشه این شهرستان دیدنی و زیبا است. در صورتی که قصد دارید برای سفر آماده شوید و هنوز تعیین نکرده­اید که می­خواهید به کدام شهر و دیار سفر کنید، بشاگرد می­تواند گزینه­ای بسیار مناسب برای شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا