تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیپارسیان

دره بی رهو هرمزگان

دره بی رهو

دره بی رهو یکی از دره‌های بکر و دیدنی هرمزگان است، که البته به دلیل موقعیت مکانی که دارد زیاد شناخته شده نیست. تنگه بی رهو که در روستای ستلو شهرستان پارسیان واقع شده است، منطقه ای شگفت انگیز و دیدنی بوده و مانند کویری خشک و دارای صخره‌های بزرگ و بسیار دیدنی می‌باشد.در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

دره بی رهو هرمزگان

ویژگی دره بی رهو

این منطقه از صخره‌های عجیب و زیبایی برخوردار است، که در منطقه کویری قرار گرفته است. از ویژگی‌های دره بی رهو رنگ روشن کوهستان‌های آن می‌باشد که دارای ناهمواری‌های متعدد بوده که به دلیل فرسایش در ارتفاعات این صخره‌ها دارای ظاهری خشن می‌باشند.این دره در قلب صخره‌های پر پیچ و خم قرار گرفته است و از ویژگی های بسیار خاصی برخوردار است. یکی از ویژگی‌های این دره وجود آبگیر‌هایی به رنگ نیلی می باشد، که به آبگیر آبدبه معروف است.

 البته تنها ویژگی این دره محدود به همین آبگیرها نیست و با وجود صخره‌های لایه لایه و همچنین کوه‌هایی که دارای فرو رفتگی‌های شگفت انگیز هستند، مناظری جالب و دیدنی را در این منطقه خلق کرده است. دره بی رهو دارای فضا و مناظر  فوق‌العاده‌ای می‌باشد که می ­تواند چشم هر بیننده­ای را به خود خیره کند. این منطقه به دلیل وجود صخره‌های پر پیچ و خم امکان رفت وآمد عمومی در این منطقه را به مسافران نمی‌دهد. به همین دلیل عده کمی از مردم از وجود چنین مکانی اطلاع دارند.

دره بی رهو هرمزگان

سخن پایانی

متاسفانه به دلیل این که این مکان از فضا سازی خوبی برای توریست گردی برخوردار نیست، بسیاری از افراد از وجود دره بی رهو بی اطلاع بوده و حتی نام آن را هم نشنیده ­اند. استان هرمزگان با وجود زیبایی­ های بسیاری که دارد، باز هم می­ تواند با پیشرفت در صنعت گردشگری از طریق معرفی کردن مکان­هایی بکر همچون دره بی رهو بیش از پیش به توریست­ هایی که به این استان سفر می ­کنند بیفزاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا