تور

اجاره خودرو در دبی
استان سیستان و بلوچستانایرانگردیچابهار

تفرجگاه ساحلی دریا کوچک چابهار

تفرجگاه ساحلی دریا کوچک چابهار

ایران دارای مناظر بسیار زیبایی می‌باشد، که سالیانه تعداد زیادی گردشگر از این مناطق دیدن می‌کنند. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران می‌باشد.به وسیله بندر چابهار به اقیانوس هند وصل می‌شویم. در این شهر دو تفرجگاه ساحلی معروف وجود دارد. نام این دو تفرجگاه دریا کوچک و دریا بزرگ می‌باشد، که هر کدام تفریح‌های مخصوص به خود را دارا می‌باشند. در دریا بزرگ عمق آب‌ها زیاد است و به همین علت امکان نزدیک شدن زیاد ندارد. در عوض دریا کوچک ساحلی کم عمق داشته و به راحتی می‌توان در آن رفت یا در کنار آن پیاده‌روی کنید. برای آشنایی بیشتر با این منطقه در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

دریا کوچک چابهار

چابهار

این شهر که در زبان محلی به آن چهبار می‌گویند، در جنوب شرقی بلوچستان واقع شده است. جاذبه‌های زیاد و متنوعی در چابهار وجود دارد. هوای این شهر بهاری و معتدل است. غذاهای معروف این منطقه بریانی و تباهگ می‌باشند. تمامی مردم منطقه به زبان بلوچی سخن می‌گویند. این بندر از جهت دسترسی به کشورهای آسیای میانه اهمیت بالایی دارد.

دریا کوچک

این منطقه ساحل صخره‌ای می‌باشد، که زیبایی‌ای خیره کننده دارد. عکاسان بسیار زیادی برای گرفتن عکس از این منطقه، به دریا کوچک سفر می‌کنند. اغلب آن‌ها عکاسان مستند و طبیعت می‌باشند. تصاویر این منطقه شامل ساحل آرام آن، موج‌های خروشان و صید ماهی‌ها است. راه ورود به این بندر به وسیله اسکله و موج شکن‌ها بسته می‌باشد. برخی افراد در گذشته این منطقه را قسمتی که به وسیله موج‌شکن‌ها جدا شده است، می‌دانند. به همین علت به آن دریای کوچک می‌گفتند. به دلیل جدا شدن این منطقه از دریا آرامش و سکوت زیادی دارد. آرام بودن دریا کوچک باعث افزایش مسافرت خانواده‌ها به اینجا شده است.

در روبروی این تفرجگاه هتل لاله وجود دارد. اسکله در فاصله کمی از این منطقه قرار گرفته است. تفرجگاه دریا کوچک، پارک ساحلی‌ای خطی می‌باشد. در کنار این منطقه، اسکله هفت تیر قرار دارد. دریا در این بندر مرجانی است. سواحل مرجانی به عنوان طریف‌ترین اکوسیستم آبی شناخته می‌شود. اغلب این صخره‌ها بیش از 5000 سال قدمت دارند. آب دریای صخره‌های مرجانی، گرم و شور است.

دریا کوچک چابهار

مردم در ساحل دریا کوچک

ماهیگیری به عنوان شغل اصلی مردم دریا کوچک شناخته می‌شود. ماهی‌گیران این منطقه به صید انواع ماهی‌ها چون تن و گلیت مشغول می‌باشند. مقداری از ماهی‌هایی که در روز صید می‌شوند، در خود این منطقه و به گردشگران به فروش می‌رسند. قیمت ماهی‌ها بسیار مناسب می‌باشد. در صورت نیاز اهالی و صیادان نحوه پخت هر ماهی را به شما توضیح خواهند داد. به همین دلیل اهلی این منطقه به عنوان یکی از خونگرم‌ترین افراد شناخته می‌شوند. تمامی ماهی‌های این منطقه تازه می‌باشند.

دیدنی های دریا کوچک

در هنگام مسافرت به این ساحل، حتما طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید. زیبایی این ساحل در هنگام رفت و آمد خورشید، دوچندان می‌شود. پارک ساحلی دریا کوچک دارای مسیر پیاده‌روی است. در هر زمانی از روز می‌توانید به پیاه روی بپردازید و روی سکوهای بتنی لبه ساحل استراحت کنید. امکان شنا و ورود به آب در دریا کوچک وجود دارد. می‌توانید از قایق‌ها برای گشت و گذار در این ساحل استفاده نمایید. در هنگام استراحت خود به قهوه خانه این منطقه که فاصله کمی با اسکله دارد، بروید. شیرچای این قهوه‌خانه بسیار معروف است. به عنوان یکی از مکان های دیدنی چابهار می‌توان به بازار قدیمی آن اشاره کرد. دیدنی‌های بسیاری در این منطقه وجود دارد. از امکانات این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک
  • سرویس بهداشتی
  • بوفه
  • شنا
  • فروشگاه
  • کافی شاپ
  • رستورن
  • محل پارک ماشین
  • آلاچیق
  • پارک بازی

دریا کوچک چابهار

آدرس تفرجگاه

تفرجگاه دریا کوچک در شهر چابهار قرار دارد. این تفرجگاه در میان هتل لاله، اسکله هفت تیر و میدان 22 بهمن قرار گرفته است. برای رفتن به این مکان، به انتهای بلوار امام بروید. بازدید از این منطقه به صورت رایگان می‌باشد. این بندر در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

سخن پایانی

این منطقه زییایی‌های منحصر به فرد خود را دارد. بهترین زمان مسافرت به این منطقه فصول بهار و پاییز می‌باشد. هوای بهار در این منطقه برای مسافران بسیار دلچسب است. زیبایی طلوع و غروب پاییز دریا کوچک سوژه بسیاری از عکاسان می‌باشد. برای شنا کردن در آب، بهترین زمان تابستان است. این تفرجگاه در هر فصل زیبایی خود را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا