تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

سیستم آموزشی در کانادا

سیستم آموزشی در کانادا

در این بخش با مدارس دولتی و خصوصی آشنا می شوید. قطعا پدران و مادران بهترین ها را برای فرزندان خود می خواهند که شامل بهترین مدارس و تحصیلات تکمیلی می باشد. با بررسی این بخش می توانید فرزندان خود را در بهترین مدارس سرزمین بزرگ سفید شمالی ثبت نام کنید.

در این بخش سیستم آموزشی کانادا و عملکرد آن، مهد کودک و کودکستان، بهترین مدارس ابتدایی، متوسطه، و بین المللی و دانشگاه ها، و حتی مدارس زبان معرفی می شوند. در این بخش با هزینه ها و شهریه ها آشنا شده تا بدانید هنگام مهاجرت به کانادا به چقدر بودجه نیاز دارید. هم چنین لیست مدارس شهرهای بزرگ را معرفی می کنیم.

سیستم آموزشی در کانادا

سیستم آموزشی کانادا

هر استان سیستم آموزشی را خود، مدیریت می کند. سیستمی قدرتمند که بودجه آن به خوبی تامین شده است. در نتیجه، برخی از عناصر سیستم آموزشی کانادا در هر استان متفاوت است و سیستم آموزشی توسط دولت فدرال مدیریت می شود؛ آنها اطمینان می دهند که استانداردهای آموزشی در سراسر کشور ثابت هستند.

آموزش در کانادا

  • کانادا سیستم آموزشی دولتی و خصوصی دارد.
  • کانادا یکی از تحصیل کرده ترین کشورهای جهان است.
  • دولت بودجه آموزشی را از کودکستان تا دانشگاه تامین می کند.
  • دولت 6% تولید ناخالص داخلی را صرف آموزش می کند که بیش از دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است.
  • سیستم آموزشی کانادا به 3 بخش تقسیم می شود: ابتدایی، متوسطه، و دانشگاه.
  • برخی از بهترین موسسات آموزشی جهان در کانادا قرار دارند.

آموزش در کانادا به چه صورت است

یکی از دلایل عالی بودن سیستم آموزشی کانادا استخدام معلمان ممتاز است. کالج معلمان در کانادا بسیار رقابتی است که نیاز به 4 سال تحصیل و تجربه تدریس دارد.

هم چنین کانادا سیستم آموزش حرفه ای را اتخاذ کرده که انگیزه دانشجویان را بیشتر ، میزان ترک تحصیل را کاهش ، و دانشجویان را برای محیط کار آماده می کند. برنامه آموزش عالی مهارت ها در آنتاریو یک نمونه عالی از این برنامه هاست.

نیازی نیست که تمامی استان ها از برنامه مرکزی و ثابت وزارت آموزش و پرورش پیروی کنند که این خود یک مزیت محسوب می شود. در عوض، آنها می توانند از برنامه وزارت آموزش و پرورش استان خود استفاده کرده و می توانند بر نیازهای مردم جامعه خود تمرکز کنند. اگر جمعیت یک استان و یا مدرسه عملکرد مناسبی نداشته باشند، به آنها منابع لازم و بودجه بیشتر برای بهبود آموزش اعطا می شود.

مدارس کانادا

در کانادا، معلمان باید حداقل مدرک دانشگاهی داشته باشند. و در صورت نیاز کودک، معلمان نیازهای ویژه نیز حضور خواهند داشت. پسران و دختران معمولا در یک کلاس درس می خوانند اما مدارس جداگانه نیز وجود دارد. مدارس دولتی کاتولیک نیز پذیرای دانش آموزان تمامی مذاهب است. هم چنین مدارس مذهبی خصوصی نیز وجود دارد.

مروری بر مدارس کانادا

  • تا دبیرستان، تامین کتاب بر عهده مدارس است. اما خرید دفترچه، مداد، خودکار، و پوشه بر عهده دانش آموزان است.
  • مدارس مجهز به اتوبوس هستند. مدرسه کودک شما اطلاعاتی در زمینه زمان سوار شدن دانش آموزان، ایستگاه های اتوبوس، و مسیر حرکت ارائه می دهد.
  • هر روز حضور و غیاب انجام شده و دانش آموزان باید حاضر باشند.
  • اگر کودک شما مریض بوده و یا به هر دلیل دیگری قادر به حضور در کلاس نیست، باید به مدرسه اطلاع دهید.
  • دانش آموزان باید قوانین پوششی را رعایت کرده و در برخی مدارس (کاتولیک و خصوصی) دانش آموزان باید لباس فرم بپوشند.
  • در صورت نیاز کودک، کلاس های آموزش زبان انگلیسی برگزار می شود.
  • در طول سال تحصیلی، گزارش وضعیت تحصیلی کودک برای شما ارسال می شود.
  • گردش علمی به موزه ها، محیط کار، موسسات فرهنگی، و محلات شهر توسط مدرسه سازماندهی می شود.
  • برخی روزها مدارس به دلیل برف تعطیل می شوند که از طریق رادیو، تلویزیون، و یا مدرسه به شما اطلاع داده می شود.
  • بسیاری از مدارس فعالیت های فوق برنامه ارائه می دهند که شامل باشگاه های مدرسه، تیم های ورزشی، باشگاه های تفریحی، و گروه های پژوهشی هستند.
  • دعوا و درگیری در مدارس کانادا مجاز نخواهد بود. در صورت مشاهده چنین رفتاری با فرزندان خود، به مدیر مدرسه و معلم اطلاع دهید.

تفاوت اصلی بین مدارس دولتی و خصوصی در کانادا

بزرگترین تفاوت بین این مدارس هزینه آنهاست. در حالی که بودجه مدارس دولتی توسط دولت تامین می شود، شهریه مدارس خصوصی سالانه بین 4000 دلار کانادا (2977 دلار آمریکا) تا 26000 دلار کانادا (19349 دلار آمریکا) متغیر خواهد بود.

همانطور که قبلا ذکر شد، مدارس دولتی، کتاب دانش آموزان را تامین می کنند. در مدارس خصوصی، ممکن است لازم باشد دانش آموزان هزینه کتاب را پرداخت کنند. مدارس خصوصی در انتخاب دانش آموزان سختگیری می کنند. ابتدا از دانش آموزان مصاحبه به عمل آمده و آزمون گرفته می شود.

در کلاس های مدارس خصوصی تعداد دانش آموزان کمتر بوده و در نتیجه به هر دانش آموز بیشتر توجه می شود. هم چنین این مدارس بر خلاف مدارس عمومی بیشتر از شیوه تدریس دانشگاهی بهره می برند. مدارس خصوصی از رویکرد آموزشی والدورف و مونتسوری بهره می برند.

اسناد لازم برای ثبت نام در مدارس کانادا

ممکن است مدارس مختلف به اسناد متفاوتی نیاز داشته باشند، در نتیجه بهتر است قبل از ثبت نام فرزند خود با مدرسه تماس حاصل کنید. اما، برای ثبت نام و انتقال فرزند خود به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گواهی تولد
  • مدرک حضانت یا سرپرستی فرزند
  • مدرک اقامت
  • مدارک واکسیناسیون
  • فرم درخواست
  • فرم تماس اضطراری
  • سوابق مدرسه قبلی و نتایج آزمون های استاندارد
  • توصیه نامه معلم فعلی و پیشین

سن دانش آموزان در سیستم آموزشی کانادا

بسته به استان، دانش آموزان باید از سن 4 سالگی تا 18 سالگی در مدرسه شرکت کنند. جدول زیر سن شرکت در مدرسه را بررسی می کند:

سطح سن
ابتدایی (کودکستان تا کلاس هشتم) 4-14
متوسطه (کلاس نهم تا دوازدهم) 14-18
دانشگاه (کالج و یا دانشگاه) 17 به بالا

سال تحصیلی در کانادا

سال تحصیلی معمولا از اولین هفته سپتامبر شروع شده و تا پایان ژوئن ادامه دارد (10 ماه). اما ممکن است سال تحصیلی برخی مدارس از اواسط آگوست تا پایان می ادامه داشته باشد.

ساعات مدارس در کانادا

کلاس های مدارس کانادا از دوشنبه تا جمعه برگزار شده و آخر هفته ها تعطیل می باشد. در مدارس ابتدایی، ساعت مدرسه از 8:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر بوده و یکساعت وقت ناهار است. 2 وقت استراحت 15 دقیقه ای به آنها داده می شود. دبیرستان ها از 8:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر برقرار بوده و بعد از ساعات مدرسه کلاس های فوق برنامه و ورزش برگزار می شود.

سیستم نمره دهی کانادا

هر استان و منطقه سیستم نمره دهی خاص خود را دارد. جدول زیر سیستم نمره دهی 3 استان را نشان می دهد:

آنتاریو

نمره مقیاس
A+ 90-100
A 80-89.99
B 70-79.99
C 60-69.99
D 50-59.99
R (نیاز به جبرانی در مقطع ابتدایی) و F (مردود دبیرستان) 0-49.99

بریتیش کلمبیا

نمره مقیاس
A+ 90-100
A 85-89.99
A- 80-84.99
B+ 76-79.99
B 72-75.99
B- 68-71.99
C+ 64-67.99
C 60-63.99
C- 55-59.99
D 50-54.99
I (موقت) و F (دائمی) 0-49.99

 

مانیتوبا

نمره مقیاس
A+ (بسیار عالی) 4.5
A (عالی) 4
B+ (بسیار خوب) 3.5
B (خوب) 3
C+ (رضایت بخش) 2.5
C (کافی) 2
D (در حاشیه) 1
F (مردود) 0

مهدکودک و کودکستان در کانادا

مهدکودک، پیش دبستانی، و کودکستان مراحل ورود فرزند شما به مدرسه هستند. در کانادا، پیش دبستانی بعد از مهد کودک است و برای کودکان سن 3-5 سالگی مناسب است. و هم چنین متفاوت از مهدکودک و مراکز نگهداری و پرورش کودک است زیرا بیشتر درس- محور است.

  • آیا حضور در پیش دبستانی اجباری است؟

برای کودکان کانادایی اجباری نیست.

  • آیا مهد کودک اجباری است؟

فقط در 3 استان کودکستان اجباری است؛ بریتیش کلمبیا، جزیره پرینس ادوارد، و نیو برانزویک

  • مهد کودک از چه سنی شروع می شود؟

آلبرتا

اگر کودکان 4 ساله باشند می توانند از سپتامبر یا قبل از 1 مارس به مهد کودک بروند. و در صورتی که در 31 دسامبر و یا قبل از آن 5 ساله شوند می توانند از سن 5 سالگی به مهد کودک بروند.

کودکان بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیو برانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، نونووات، و جزیره پرینس ادوارد از سپتامبر و یا سالی که 5 ساله می شوند به مهد کودک می روند.

سیستم آموزشی در کانادا

مناطق شمال غرب، آنتاریو، کبک، و یوکان

کودکان این استان ها می توانند در سن 4 یا 5 سالگی به مهد کودک بروند و 2 سال در مهد کودک شرکت کنند.

ساسکاچوان

کودکان در صورتی می توانند در مهد کودک شرکت کنند که تا 31 ژانویه یا سال شرکت در مهد کودک 5 ساله شده باشند.

شهریه مدرسه در کانادا

در حالی که مهد کودک های کانادا مجانی هستند، پیش دبستانی، کودکستان ها و مراکز نگهداری و پرورش کودک همگی خصوصی بوده و بودجه بسیار کمی از دولت دریافت می کنند.

شهریه مراکز نگهداری و پرورش کودک در کانادا بین 40 دلار کانادا (30 دلار امریکا) و 57 دلار کانادا (42 دلار آمریکا) در استان های آنتاریو، بریتیش کلمبیا، و آلبرتا متغیر است.

شهریه پیش دبستانی در کانادا حدودا 450 دلار کانادا (335 دلار آمریکا) و 1300 دلار کانادا (968 دلار آمریکا) است. متوسط شهریه پیش دبستانی مونتسوری 750 دلار کانادا (558 دلار آمریکا) تا 1000 دلار کانادا (745 دلار آمریکا) است. شهریه پیش دبستانی های مذهبی 400 دلار کانادا (335 دلار آمریکا) و 1100 دلار کانادا (819 دلار آمریکا) است.

درباره قیمت دلار کانادا کارتخوان بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا