تور

اجاره خودرو در دبی
استان کرمانشاهایرانگردیکرمانشاه

سراب صحنه ، منطقه ای زیبا در کرمانشاه

سراب صحنه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با سراب صحنه را که یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

کرمانشاه ، مرکز استان کرمانشاه شهر کرمانشاه می باشد که از قدیمی ترین سکونتگاه های دنیا شهرت یافته است .این شهر در زمینه تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است. کرمانشاه با داشتن 5000 اثر دیدنی از سوی سازمان ملل جزء اولین پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده و همچنین بعد از شیراز و اصفهان سومین شهر از لحاظ گردشگری است.

سراب صحنه کرمانشاه

سراب صحنه ، نام منطقه ای است در کرمانشاه که طبیعت زیبا و دلنشین آن هر گردشگر را جذب خود می کند.این منطقه در 55 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده و یکی از شهرستان های این شهر به حساب می آید.باغ های میوه آن ، درختان وحشی و آبشار آن و غاری در این شهرستان اینجا را به بهشتی زیبا و وصف ناپذیر تبدیل کرده است.

قدمت این شهر به دوران قبل اسلام بر می گردد که گور دخمه صحنه ، اثر به جا مانده از دوران هخامنشیان است که این ادعا را ثابت می کند. گرداگرد این دره زیبا را کوه هایی احاطه کرده اند که امکان کوهنوردی و دیدن غار کیکاووس را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد.

سراب صحنه کرمانشاه

سراب صحنه در دره ای پر از درختان سر سبز که احتمالا در قدیم تفریگاه شاهان زیادی بوده و در محلی بنام دربند قرار دارد.طبیعت زیبا و قشنگ آن باعث شده که امکانات تفریحی و اقامتی زیادی در اینجا احداث شود و گردشگران و مساقران بسیاری به اینجا بیایند.آب این دره زیبا از چهارچشمه که در سمت شمالی دره است سرچشمه می گیرد.

در سراب صحنه در چندین سال پیش آبشار کوچکی قرار داشت که خشکسالی آنجا، آن را به آبشار خشکه معروف کرده است.اطراف چهارچشمه پر است از زیبایی و تفریحگاه و درختان انبوه بسیاری که کافی است یکبار به آنجا بروید و مجذوب زیبایی های آن شوید.

آبشار سراب صحنه

سراب صحنه کرمانشاه

این آبشار که از چهارچشمه ، سرچشمه می گیرد بعد از 500 متر به آبشار اصلی آنجا می رسد.آب با فشار زیادی از دل کوه بیرون می ریزد و منظره ای تماشایی را خلق می کند. اگر فصل بهار به دیدن این آبشار برویدِ آبشار و آب فراوان آن اوج زیبایی را دارد.البته در فصل های دیگر هم این آبشار زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. به آبشار که نگاه می اندازیم رنگ سبز چشم نوازی را می بینیم که وجود جلبک های سبز رنگ در صخره زیر آبشار است . اب این دره ، باغ های فراوانی را سیراب می کند.

اگر شما درفصل زمستان به اینجا سفر کنید می توانید آبشار یخ زده را هم ببینید که این تصویر فوق العاده زیبا را هیج جایی نمی توان دید.تصویر رودخانه و دریاچه برف گرفته در کنار آب یخ زده و قندیل های آن خاطره ای بس زیبا و رویایی در ذهن شما گردشگران و مسافران ثبت می کند که با گذشت زمان با فکر کردن به آن شور و شعف باور نکردنی در ذهن شما برپا می کند.

بهترین فصل سفر

سراب صحنه کرمانشاه

یکی از تفریحگاه های اصلی ساکنین شهرستان سراب دربند است.  در بهار و تابستان این منطقه پر آب ترین منطقه است که می توان در آنجا چادر زد و از سایه درختان انبوه و کهنسال آن استفاده کرداطراف آبشار به صورتی ساخته شده که سکو مانند است و جایگاهی برای انداختن سفره و برپایی چادرهای دورهمی و خانوادگی وجود دارد.اگر قصد عکاسی دارید می توانید در فصل بهار و تابستان به این منطقه حتما سفر کنید.

شما در هر فصلی می توانید به این منطقه زیبا سفر کنید چون در هر فصل ، زیبایی خودش را دارد.شما اگر طبیعت گرد هستید و عاشق هوای گرم و طبیعت سبز هستید حتما فصل تابستان و بهار به اینجا سفر کنید اما اگر عاشق رنگ و برگ هستید فصل زیبای پاییز را انتخاب کنید و ما هم این فصل را به شما که عاشق رنگ ها هستید را پیشنهاد می کنیم.بسیاری از گردشگران این فصل را انتخاب می کنند. مناطق جنگلی کوهپایه ایِ درختان میوه وحشی و باغ های میوه صحنه ای بس زیبا را تداعی می کند.در این جنگل ها برگها به رنگ های زرد، قرمز ، قهوه ای و نارنجی بسیاری به چشم می آید. راه رفتن بر روی برگ ها و شنیدن صدای برگ ها بسیاری از گردشگران را مجذوب خود می کند.

اگرهم در فصل زمستان می خواهید وارد این منطقه شوید حتما از تجهیزات لازم سفر برخوردار باشید.مواظب باشید زمان ریزش برف در مناطق بکر جنگلی نباشید زیرا خطر گم شدن بسیار وجود دارد.شما باید در منطقه ای که برای توریست ها ساخته شده بمانید .

دسترسی

برای رسیدن به این منطقه باید به جاده کرمانشاه، همدان بروید.به کیلومتر 55 کرمانشاه که رسیدید منطقه ای بکر و زیبا را خواهید دید.شمال شهر صحنه یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق است.به منطقه سراب صحنه که وارد می شویم رودخانه هایی وجود دارد که سرزمینی حاصلخیز را پدید آورده است.فاصله سراب صحنه تا تهران 435 کیلومتر است. اصلی ترین منبع آب شهر صحنه از جاذبه های اینجا سرچشمه می گیرد.

آدرس: استان کرمانشاه- 55 کیلومتری شهر کرمانشاه – شهرستان صحنه

هزینه بازدید:برای خودروها 5000 تومان ورودی پرداخت می شود اما ورودی پیاده و دوچرخه رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا