تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاجهانگردیقطر

جاهای دیدنی قطر

جاهای دیدنی قطر

احتمالا شما هم تا به حال بارها اسم کشور قطر را شنیده اید اما چقدر با این کشور کوچک خاورمیانه ای آشنایی دارید؟ شاید تصوری که از قطر دارید یک کشور کوچک با آب و هوای خشک و کویری باشد اما جالب است بدانید قطر در چند سال اخیر رشد چشمگیری در صنعت توریسم داشته و همه ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تفریح، تجارت یا گردش به این کشور سفر می کنند. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم جاهای دیدنی قطر و بهترین اماکن تفریحی قطر را به شما همراهان گرامی معرفی نماییم.

جاهای دیدنی قطر

روستای کتارا قطر

شهرهای قطر نمایی مدرن با آسمان خراش های مجلل و چراغ های چشمک زنی است که تمام شب روشن هستند؛ اما در حوالی شهر دوحه دهکده ای با صفا وجود دارد که سبک معماری قدیمی خود را حفظ کرده و فرهنگ کهن این کشور را به نمایش می گذارد. دهکده فرهنگی کتارا یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی قطر است که در کنار ساحل کتارا قرار گرفته و همواره پذیرای گردشگرانی است که هوس آب تنی کرده اند. هرچند خوب است بدانید که شنا کردن خانم ها با مایو در این ساحل ممنوع است و آقایان نیز اجازه ندارند مایو بپوشند. با اینحال ساحل گرم و ماسه ای کتارا همچنان یکی از محبوب ترین مکان های این روستا شناخته می شود.

کتارا به معنای” دره فرهنگ ها” است و به همین دلیل به این روستا، دهکده فرهنگی کتارا گفته می شود. این دهکده بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و در گوشه و کنار آن آثار معماری اسلامی به خوبی دیده می شود. علاوه بر این مراکز فرهنگی همچون موزه، آمفی تئاتر و کافه ها در روستای کتارا قطر فعالیت می کنند که برای بسیاری از توریست ها جالب توجه و هیجان انگیز هستند.

روستای کتارا قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر که در یک جزیره مصنوعی احداث شده است، به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور قطر شناخته می شود و بازدید کنندگان بسیاری از سراسر جهان دارد. این موزه شامل هنرهای اسلامی مختلف از سه قاره گوناگون است که به صورت یک مجموعه گردآوری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است. بنای باشکوه موزه هنرهای اسلامی قطر همچون قلعه های باستانی است که به شیوه ای هنرمندانه طراحی و تزیین شده و چشم هر بیننده ای را خیره می سازد.

ویژگی جالبی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند تعداد بسیار کم پنجره ها در این موزه است. سازندگان موزه هنرهای اسلامی برای کاهش مصرف برق از یک شیوه ابتکاری استفاده نموده و تعداد پنجره های ساختمان را کاهش داده اند تا انرژی کمتری برای تنظیم دما و نور محیط این موزه مصرف شود. معماری این موزه تلفیقی از سبک معماری اسلامی کهن و معماری مدرن امروزی می باشد که به زیباترین شکل ممکن بروز پیدا کرده و تبدیل به یک شاهکار شده است.

اشیای موجود در موزه هنرهای اسلامی شامل آثار میناکاری، کاشی کاری، فرش، منسوجات، جواهرات و… می باشند که همگی نمایانگر روح هنر اسلامی هستند. این مجموعه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5:30 عصر پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان بوده و به آن ها خدمت رسانی می کند. همچنین در روزهای پنجشنبه می توانید راس ساعت 2 ظهر به موزه مراجعه نمایید تا از تور رایگان 40 دقیقه ای بهره مند شوید.

موزه هنرهای اسلامی قطر

پارک میا

پارک میا واقع در شهر دوحه قطر، یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر است که همه گردشگران حداقل یکبار باید از آن بازدید کنند. زمین بازی کودکان، فضای سبز، درخت های نخل باشکوه و نسیم خنک ساحلی تنها برخی از جذابیت های این پارک است که یک گردش به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. همینطور اگر آخر هفته ها به پارک میا قطر بروید می توانید از برنامه های متنوعی مثل تور قایق رانی، ورزش های گروهی و سینما در فضای باز استفاده کنید.

در پارک میا دوحه قطر سبدهایی مخصوص پیک نیک وجود دارد که درصورت تمایل می توانید آن ها را اجاره کرده و چند ساعتی را در فضای سبز پارک به همراه خانواده سپری کنید و از منظره چشم نواز اطراف لذت ببرید. فروشگاه ها و کافه های مستقر در محوطه پارک، انواع خوراکی های خوشمزه و نوشیدنی های خنک را به فروش می رسانند و بازارچه های حراجی آخر هفته نیز در همین پارک برگزار می شوند که در آن ها می توانید انواع اجناس با کیفیت را با قیمت پایین خریداری کنید.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

جزیره مروارید یک جزیره مصنوعی ساخته بشر است که در مساحتی حدود 1.5 کیلومتر مربع ایجاد شده و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی قطر به شمار می رود. این جزیره که شبیه به یک مروارید وسیع در وسط دریا است، فضایی سرسبز و دلپذیر داشته و دارای تعداد زیادی فروشگاه، رستوران، مراکز تفریحی و هتل های لوکس می باشد. بازدید از جزیره مروارید قطر یکی از به یاد ماندنی ترین بخش های سفر به این کشور خواهد بود که حسابی شما را سرحال می آورد.

جزیره مصنوعی مروارید قطر

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر یکی از شناخته شده ترین مکان های دیدنی این کشور است که علاقه مندان به تاریخ هرگز نباید بازدید از آن را از دست بدهند. این موزه نمایانگر سرگذشت قطر از آغاز تا کنون می باشد و روند رشد و پیشرفت کشور قطر را به خوبی به تصویر می کشد. بنای موزه ملی قطر توسط ژان نوول معمار مشهور فرانسوی احداث شده و طراحی متفاوت و خاصی دارد. بنابر گفته نوول، معماری این بنا از گل رز کویری الهام گرفته شده و در بنای ساختمان از اشکال هندسی به صورت غیر قابل پیشبینی استفاده شده است.

موزه ملی قطر در درون خود گالری هایی با وسعت 1.5 کیلومتر را جای داده است و دارای سه بخش گذشته، حال و آینده می باشد. هدف از ساخت این موزه حفظ و معرفی تاریخچه جامعی از کشور قطر، حوادث و پیشرفت هایی است که این کشور در گذر زمان شاهد آن ها بود. بازدید از موزه ملی قطر برای بسیاری از گردشگران مهیج و آموزنده می باشد و سبک معماری آن به عنوان یک شاهکار هنری محسوب می گردد.

موزه ملی قطر

ساحل بنانا قطر

ساحل بنانا را می توان جزو محبوب ترین تفرجگاه های کشور قطر دانست که تقریبا در همه ساعات روز شلوغ و پر جنب و جوش است. اگر از بالا به این ساحل نگاه کنید خواهید دید که شکل ساحل بنانا شبیه به یک موز است و به همین دلیل بنانا یا موز نامیده می شود. قدم زدن در ساحل شنی جزیره بنانا و تنفس هوای مطبوع در کنار لذت بردن از منظره حیرت انگیز درخت های استوایی و سبز، تجربه ای فراموش نشدنی و خاطره انگیز برای گرشگران خواهد بود. این جزیره دارای مراکز تفریحی، رستوران ها و تفریحات آبی متعدد بوده و حتی اگر یک روز کامل از سفر خود را به بازدید از این جزیره اختصاص دهید، مطمئن باشید که پیشمان نخواهید شد!

کورنیش دوحه

تفرجگاه کورنیش در شهر دوحه، محوطه ای هلالی شکل به طول 7 کیلومتر است که به امتداد دریا کشیده شده و محلی بی نظیر برای عکاسی و تماشای غروب آفتاب به حساب می آید. گردشگران بسیاری بعد از یک روز طولانی و پر هیجان، برای استراحت و لذت بردن از منظره زیبای غروب آفتاب در کرانه دریا به این تفرجگاه می آیند. در انتهای مسیر پیاده روی، کافه سنتی هالول قرار دارد که مکانی دنج و دلنشین برای یک توقف کوتاه و تماشای نور خیره کننده چراغ های شهر است.

کورنیش دوحه

سخن پایانی

کشور قطر کوچکترین کشور واقع در حوزه خلیج فارس است که امروزه جزو ثروتمند ترین کشورهای دنیا شناخته می شود. این کشور علاوه بر بهره مندی از منابعی مثل نفت و مروارید، تمرکز اصلی خود را بر گسترش توریسم و گردشگری قرار داده است و به سرعت پله های رشد و ترقی را می پیماید. همه ساله افراد زیادی از اقصی نقاط دنیا برای تفریح، بیزنس و تجارت یا بازدید از جاهای دیدنی قطر خود را به این کشور زیبا و مدرن می رسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا