تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیبندر لنگه

جزیره هندورابی خلیج فارس

جزیره هندورابی خلیج همیشه فارس

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با جزیره هندورابی را که یکی از جاهای دیدنی هرمزگان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

جزیره ای بسیار کوچک در حد فاصل بین جزایر لاوان و کیش با وسعتی در حدود ۲۲ کیلومتر و جمعیتی در حدود ۲۰۰ نفر می باشد.

جزیره هندورابی
این جزیره ی بکر و بی‌نظیر در دل خلیج فارس قرار دارد. و جزء یکی از جزایر استان هرمزگان در شهرستان بندرلنگه محسوب می‌گردد و نیز زیرمجموعه‌ای از توابع بخش کیش می باشد.

جزیره هی هندورابی خلیج همیشه فارس
جزیره هندورابی خلیج همیشه فارس از جزایر متروکه محسوب می شود که بافت قدیمی و طبیعت بکر خود را نگه داشته است به همین جهت می‌توان آن را یکی از بکرترین نقاط ایران دانست.همین علت ، سبب شده است تا گردشگران بسیاری به این نقطه جذب شوند و از طبیعت بکر و چشم‌انداز بی‌نظیر آن لذت ببرند.

جزیره هندورابی خلیج همیشه فارس
دور تا دور این جزیره بسیار زیبا را با توجه به کوچک بودن آن می توان در مدت زمان کمتر از بیست دقیقه پی نمود.این جزیره بسیار زیبا دارای سطحی صاف و تقریبا مسطح می باشد و تقریبا عاری از هرگونه ارتفاعات و کوههای بلند می باشد که می توان گفت بلندترین نقطه در این جزیره دارای ارتفاعی در حدود ۴۵ متر می باشد.

قسمت مرتفع جزیره هندورابی

مسیر دسترسی به جزیره

اگر این جزیره زیبا را مقصد خود انتخاب نموده اید برای رسیدن به آن بایستی در حدود ۳۰ کیلومتر به سمت غرب از جزیره کیش با قایق یا اتوبوس های دریایی حرکت کنید تا به سواحل بی نظیر جزیره هندورابی برسید.همچنین می‌توان با پیمودن مسیری ۹ کیلومتری از بندر چیرویه خود را به آن رسانید و از آرامش و زیبایی این جزیره استفاده برد.

مسیر دسترسی به جزیره هندورابی
اگر هم که دنبال راحت ترین مسیر و کمترین زمان هستید می توانید توسط فرودگاهی که در حدود یک سال پیش در جزیره افتتاح شده و پروازهای انگشت‌شمار و اندکی در آن صورت می گیرد خود را از خط هوایی کیش در کمتر از ۱۵ دقیقه به هندورابی رسانید.

فرودگاه جزیره هندورابی

بهترین زمان سفر

بهتر است زمان سفر به این جزیره بسیار زیبا را از اواخر پاییز تا اوایل اردیبهشت ماه انتخاب نمایید تا گرمای بسیار زیاد آن شما را اذیت نکند و بدون گرمازدگی از مناظر آن لذت ببرید.

ماسه های سفیدجزیره هندورابی

بناهای تاریخی محدود

این جزیره دل انگیز علاوه بر زیبایی طبیعت و بکر بودن آن دارای بناهای تاریخی محدودی نیز می‌باشد. که این بناها به زمان حمله و تصرف جنوب کشور توسط پرتغالی ها و ایجاد پایگاه لشکری و بازرگانی و دژهای نظامی آنان در این منطقه، برمیگردد. که البته هرچند از آن بناها فقط دیواره هایی بهم ریخته و ناموزون باقی مانده است.

بنای تاریخی جزیره هندورابی
در حوالی این جزیره ی زیبارنگ ، باقی مانده ی روستای ادورات نیز مشاهده می‌شود که در خود چندین آب انبار قدیمی را جای داده است است و لذت مشاهده آن را به گردشگران علاقه مند به تاریخ بخشیده است.

بناهای تاریخی جزیره هندورابی

جمعیت لاک پشت ها

از جاذبه های گردشگری جزیره هندورابی همیشه خلیج فارس علاوه بر طبیعت بسیار چشم‌نواز و جذاب خود و حضور اندکی بنای تاریخی ،حضور لاکپشت های بسیاری است که به سوی دریا در حرکتند. خصوصا در روزهای پایانی اسفند ماه تا روزهای آغازین خرداد ماه،که زمان تخم گذاری و تولد لاکپشت ها می باشد.

تجمع لاکپشت های جزیره هندورابی

روستای تاریخی هندورابی

یکی دیگر از جاذبه های جزیره هندورابی خلیج همیشه فارس این جزیره بسیار زیبا روستای هندورابی رادر خود جای داده است. روستایی که همان خانه های بکر و سنتی ساخته شده از سنگ و گچ را هرچند با وجود بازسازی مدرن ،به تصویر می کشد.
این روستای کوچک و آرام دارای مدرسه ابتدایی و فروشگاه های کوچکی است با مردمانی که اغلب با زبان عربی سخن می گویند.
مردم این روستا در زمان کمبود آب چاههای این جزیره، از آب انباری که محل تجمع آب شیرین روستا می باشد استفاده می کنند .

اب انبار هندورابی
و به جهت عدم وجود توسعه اقتصادی در این منطقه،مردمان ساکن در این روستا ،برای تامین امرار معاش خود ،از صید ماهی بهره میگیرند.

قبرستان جزیره هندورابی

وجود قبرستانی متفاوت از دیگر قبرستان های رایج داخل کشور که در آن به آرامگاه گذشتگان قبرستان پرتغالی ها نیز شهرت دارد.

قبرستان جزیره هندرورابی -قبرستان پرتغالی ها
این جزیره زیبا دارای قبرستانی است که کمی متفاوت از دیگر قبرستان هاست و با نام قبرستان پرتغالی ها شهرت دارد.در این قبرستان، برای مشخص کردن جنسیت جسد از تعداد سنگ روی قبر آن استفاده میکنند. وجود یک سنگ نشانه ی مرد بودن مرده و دو سنگ نشان از زن بودن مدفون شده می باشد.

قبرستان پرتغالی ها-جزیره هندورابی

کلوپ آبی

از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا می توان از کلوپ تفریحات دریایی این جزیره نام برد به جهت کم عمق بودن و زلال بودن آب این جزیره،در سواحل ان محیطی را برای ورزش ها و تفریحات مهیج دریایی فراهم کرده اند که در آن می توانید به غواصی بپردازید و ماهیان و جانوران دریایی را در عمق اب نظاره گر باشید یا از تفریحاتی همچون جت اسکی، سافاری، موتور سواری در ساحل ان استفاده کنید .

کلوپ دریایی جزیره هندورابی
و یا به کافی شات و رستوران ساحلی آن بروید و همراه با صرف غذای دریایی ، زیبایی های این جزیره رو تماشا کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا