تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیرودبار

دریاچه عروس (حلیمه جان) رودبار، استان گیلان

دریاچه عروس

در این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر شما را با دریاچه عروس رودبار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

این دریاچه زیبا در استان گیلان و شهرستان رودبار و در روستای حلیمه جان قرار دارد در قدیم به آن دریاچه حلیمه جان می گفتند ولی امروزه به اسم دریاچه عروس گیلان معروف می باشد.

دریاچه حلیمه جان ( عروس )

روستای حلیمه جان در بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار در استان گیلان قرار دارد. روستای حلیمه جان پس از رستم آباد و امام زاده‌ هاشم است. این روستا ۳۰ کیلومتر با رودبار و ۱۲ کیلومتر با شهر توتکابن فاصله دارد. بعضی این دریاچه را با نام دهستان بلوکات‌ می‌شناسند و ممکن است بپرسند دریاچه بلوکات کجاست؟ باید بدانید منظور از این پرسش همین دریاچه عروس است.

روستای حلیمه جان خود به تنهایی زیبا است و دریاچه عروس تنها بخشی از زیبایی‌های آن است. روستایی با بافت و معماری سنتی، جنگل انبوه و شالیزارهای برنج که سپیدرود خروشان در کنار آن جاری است. در دریاچه عروس ماهی وجود دارد اما بهتر است برای ماهیگیری به سپیدرور بروید. برای آسودگی بیشتر قبل از سفر نقشه دریاچه عروس را بررسی کنید یا در صورت نیاز‌ می‌توانید از گوگل مپ آن را دانلود کنید.

دریاچه حلیمه جان ( عروس )

بهترین زمان برای سفر به این روستا، تابستان و بهار است. فصل‌های زمستان و پاییز نیز برای مشاهده زیبایی‌های وصف ناپذیر طبیعت این روستا، زمان بسیار مناسبی‌ است، اما امکان کمپ زدن در اطراف این دریاچه به‌علت گل‌آلود بودن مسیر‌های اطراف آن وجود ندارد.

این دریاچه به دلیل طبیعت بکر اطراف آن، دارای زیبایی‌های خاصی است. این روستا به‌دلیل قرارگیری در ارتفاعات، در تابستان نیز هوایی خنک دارد.

دریاچه حلیمه جان ( عروس )

دو رنگ بودن دریاچه حلیمه جان شگفت‌زده‌تان می‌کند، هنگام صبح جلبک‌ها سطح دریاچه را پوشانده‌اند که با نزدیک شدن به ساعات میانی روز با وزش باد این جلبک‌ها کنار می‌روند و دریاچه دو رنگ (سبز و آبی) می‌شود؛ شاید به دلیل همین خودنمایی، نام دریاچه حلیمه جان را دریاچه عروس گذاشته‌اند. زمین سرسبز به همراه درختان اطراف دریاچه که تصویر آن‌ها در آب نمایان است، فضایی رویایی ایجاد می‌کند و آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

امکانات رفاهی دریاچه عروس رودبار

  • قایق‌های پدالی و بادی
  • آلاچیق و محل کمپ
  • کافه و رستوران‌
  • سرویس بهداشتی
  • فروشگاه و سوپر مارکت

دریاچه حلیمه جان ( عروس )

دسترسی

مسیر جاده‌ای که به دریاچه می‌رود، مسیر راحتی است، یعنی از اتوبان تهران – قزوین، باید از جاده منجیل و رودبار عبور کنید تا به توتکابن برسید و تابلوی خروجی حلیمه جان را ببینید. دسترسی به این دریاچه به پیاده‌روی نیز نیاز دارد اما باید بدانید که این پیاده‌روی تقریباً یک‌ ساعته واقعاً ارزشش را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا