تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

دریاچه لزور، تهران

دریاچه لزور

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با دریاچه لزور تهران آشنا می کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این مکان دیدنی در تهران بیشتر آشنا شوید.

دریاچه لزور، گنج پنهان تهران

یکی از دریاچه های نزدیک تهران، دریاچه لزور یا گنج پنهان تهران می باشد، این دریاچه به سد سیاه رود نیز معروف می باشد. در فصل بهار و تابستان طبیعت اطراف این دریاچه شباهت خیلی زیادی به اطراف چهار محال بختیاری دارد. این دریاچه زیبا در روستای لزور واقع است. روستا در مرز استان تهران و مازندران می باشد، روستای لزور یکی از بزرگترین روستاهای استان تهران از توابع فیروزکوه می باشد.

روستای لزور در فاصله 165 کیلومتری از شمال شرقی تهران، در 45 کیلومتری شمات غربی فیروزکوه و در میان رشته کوه های البرز واقع است، ارتفاع آن از سطح دریا 2500متر می باشد.

روستای لزور از سمت شمال با روستای نشل و ورزنه از توابع شهرستان بابل هم مرز است. روستای لزور از قدیم الایام به دارالمومنین مشهور بوده است.

دریاچه لزور
روستای لزور

قدمت روستا به 400سال پیش می رسد، لزور دارای پیشینه های تاریخی نیز می باشد که مهمترین آنها امامزاده معصوم، امامزاده خوشنام، برج نیمه، قلعه قل دوش و پل سنگی می باشد. در قدیم مسافرت ها را با پای پیاده انجام می دادند و مسیر رسیدن به روستا از منطقه شمال بوده است که امروزه هم بیشتر گردشگران از این مسیر می روند، ولی بیشتر مردم از این مسیر استفاده نمی کنند.

در اطراف روستا دریاچه لزور واقع است، که از آب پشت سد لزور به وجود آمده است. نام های دیگر دریاچه لزور عبارتند از : سد سیاه رود، معجز چشمه. معجز چشمه یکی از چشمه های نزدیک سد است. آب و هوای ملایم ، مناظر زیبا و بکر و طبیعت اطراف دریاچه لزور در تابستان همیشه این دریاچه را به یکی از قطب های گردشگری شهرستان فیروزکوه تبدیل کرده است.

تفریحات دریاچه لزور

اطراف دریاچه قله هایی برای پیاده روی و کوه نوردی وجود دارد. همچنین در این ناحیه یکی درگر از تفریحات ماهیگیری است. دوچرخه سواری کوهستانی نیز این مسیر را برای ورزش انتخاب می کنند. همچنین اگر برای کوه نوردی به این مقصد می روید، روستای لزور مبدا صعود به قله های (میشینه مرگ و بوم) بوده است. قله میشینه مرگ به عنوان بلندترین قله رشته کوه البرز شرقی با ارتفاع 4030 متر در شمال غربی روستا می باشد. مسیر صعود به قله از تنگه های پر آب، دشت های سر سبز و از مجاورت دریاچه سد سیاه رود، یکی از زیباترین و جذاب ترین برنامه های کوه نوردی منطقه است.

دریاچه لزور
دریاچه لزور، تهران

لوازم ضروری برای رفتن به لزور

این منطقه بسیار قشنگ و مناسب برای شب ماندن می باشد. برای شب ماندن در این منطقه زیبا و هوای خنک و همراه باد آن به یک چادر و یک کیسه خواب گرم نیاز دارید. همچنین باید لباس های لایه ای فصل گرم را همراه خود داشته باشید. شما اگر می خواهید آسمان پر ستاره شب را ببینید ، می توانید دریاچه لزور را انتخاب کنید.

شما به وضوح می توانید کهکشان راه شیری را ببینید و با تماشای چند دقیقه ای آسمان می توانید شهاب سنگ ها را هم مشاهده کنید. شما در تابستان به یک سایه بان نیاز دارید چون در این منطقه یک سایه درخت هم پیدا نمی کنید.

دریاچه لزور
شبهای دریاچه لزور

زمان مناسب سفر به دریاچه لزور

زمان مناسب برای دیدن دریاچه لزور، فصل بهار و تابستان و پاییز می باشد. در این فصل تورهای مختلفی برای بازدید از این دریاچه می روند.

نحوه دسترسی به دریاچه لزور

برای رسیدن به دریاچه، باید از تهران به جاده فیروزکوه بروید. حدود 10 کیلومتر مانده به فیروزکوه، بعد از پمپ بنزین نمرود، یک سه راهی معروف به سه راهی لاسم در سمت چپ وجود داردکه به سمت شمال و بخش ارجمند می رود. رفتن به این جاده بعد از 27 کیلومتری  به ارجمند رسیده و در ادامه راه 13 کیلومتر دیگر که برویدبعد از گذر از روستاهای شادمهن و اهنز در انتهای جاده به روستای لزور می رسید. در کل از تهران چیزی کمتر از 200 کیلومتر تا لزور راه در پیش دارید.(تمام راه جاده آسفالته می باشد.)

دریاچه لزور
دریاچه لزور

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا