تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیتالش

جاذبه های گردشگری روستای سوباتان گیلان

جاذبه های گردشگری روستای ییلاقی سوباتان 

روستای ییلاقی سوباتان در مرز بین استان گیلان و اردبیل و در ارتفاعات تالش واقع شده است.

روستای سوباتان یکی از توابع بخش کرگان‌رود تالش میباشد. اما به عنوان سوباتان گیلان شناخته میشود. در سفر به سوباتان هرآنچه از سفر به دامان طبیعت انتظار دارید را خواهید یافت، از دشت گرفته تا جنگل های انبوه و خانه های روستایی روی تپه و حتی رودخانه و دریاچه در سفر به این خطه از ایران در انتظار شما میباشند.

ریشه نام سوباتان به واژه سووتن باز می گردد که به زبان تالشی به معنای محل روئیدن گلپر میباشد.اما برخی معتقدند  که سوباتان از دو واژه سو همراه با باتان تشکیل شده است. و به معنای محل ریزش آب است.

روستای سوباتان مکان مناسبی برای چادر زدن یا اجاره کردن خانه هایی ییلاقی به حساب می آید. همچنین می توانید با آداب و فرهنگ مردم این دیار نیز بیشتر آشنا شوید.
سوباتان دارای ده ها دیدنی میباشد که ده تا از مورد مشهورترین آن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.پس در ادامه با دوباره سفر همراه باشید ،تا با جاذبه های گردشگری روستای ییلاقی سوباتان بیشتر آشنا شویم.

روستای ییلاقی سوباتان گیلان

جاذبه های گردشگری روستای ییلاقی سوباتان 

غار گنج خانه سوباتان

در شرقی ترین ناحیه روستای سوباتان دیواری سنگی واقع شده است. که غار گنج خانه نیز در همین قسمت میباشد. اگر به غار گردی علاقه مند میباشید، غار طبیعی گنج خانه در سوباتان مقصد خوبی برای شما میباشد. دهانه غار گنج خانه تنگ میباشد،اما وقتی وارد آن شوید بیش از هفت متر ادامه دارد.

اگر شما غارنورد حرفه ای نمیباشد توصیه می شود از این غار صرف نظر کنید. بومیان سوباتان بر این باورند که غار گنج خانه دارای طلسم میباشد. و اگر وارد آن شوید،ممکن است سالم بیرون نیائید که این داستان هم به دلیل  شکل خطرناک آن میباشد.

غار گنج خانه سوباتان

کوه های سوباتان

سوباتان از سمت شرق به جنگلهای تالش و از غرب به مناطق ییلاقی استان اردبیل ادامه پیدا میکند. اگر از دریاچه نئور حدود بیست کیلومتر فاصله بگیرید. ارتفاع زیاد و زیادتر می شود تا ۲۴۰۰ متر نیز پیش خواهید رفت.

کوه های این ناحیه در اغلب فصول سال دارای برف میباشند و مناطقی جذاب جهت کوه نوردی و جمع آوری گیاهان دارویی میباشد.

کوه های سوباتان

پارک جنگلی آلچالق

آلچالق ناحیه ای زیبا در شمال شرقی سوباتان میباشد. که متاسفانه در حال نابودی است. بسیاری از درختان پارک جنگلی آلچاق طعمه اره قاچاقچیان چوب گشته اند. و چهره پارک  آسیب میبیند و آری از درخت میشود.

پارک جنگلی آلچالق سوباتان

چشمه های طبیعی 

سوباتان همچنین دارای چشمه های طبیعی متعددی میباشد. از چشمه های مشهور سوباتان می توان به سید بلاغی، میله بلاغی، نظیری بلاغی، گزنه هونی و چشمه کوچ اشاره کرد.

جالب است بدانید که بسیاری از مناطق سوباتان دارای لوله کشی آب آشامیدنی و گاز نمیباشد،و چشمه ها تامین کننده آب مورد نیاز ساکنان میباشند.

چشمه های طبیعی سوباتان گیلان

آبشار ورزان 

آبشار ورزان از آن دسته دیدنی هایی میباشد. که اغلب گردشگرانی که به سوباتان سفر میکنند سری به آن میزنند. فاصله این آبشار حدود چهار کیلومتر از سوباتان میباشد. آبشار ورزان در غرب سوباتان قرار دارد.

آبشار ورزان سوباتان

موزه مردم شناسی عشایری سوباتان

این مجموعه به صورت خصوصی ساخته شده است .و حدود نه سال میباشد. که در سوباتان نمایان گر بخش کوچکی از فرهنگ بومی ها و عشایر ناحیه کهن سوباتان میباشد. سوباتان دارای تمدن ۳۵۰۰ ساله میباشد، و نباید پیشینه این مکان فراموش شود. علاقه مندانی که می خواهند با فرهنگ این مرز و بوم بیشتر آشنا شوند ،حتما از موزه مردم شناسی عشایری سوباتان دیدن کنند.

موزه مردم شناسی عشایری سوباتان

مکان 

سوباتان روستایی از توابع بخش کرگان‌رود در شهرستان تالش میباشد.که در شمال‌غرب استان گیلان قرار گرفته است. این روستا در غرب بخش کرگان رود و در شمال‌غرب شهرستان تالش میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا