تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیرشت

سوغات رشت و همه چیز در مورد صنایع دستی آن

اگر به رشت سفر کرده‌اید، باید بگوییم هم خوشبحال خودتان و هم خوشبحال خانواده و دوستانتان! خوشبحال خودتان، زیرا این شهر زیبا و بارانی را می‌بینید و تعطیلاتتان را در دلچسب‌ترین آب و هوای ایران می‌گذرانید. خوشبحال دوستان و خانواده تان، زیرا بهترین سوغاتی‌های ایران نصیب ‌شان خواهد شد! در این مطلب می‌خواهیم چند مورد از بهترین و معروف‌ترین سوغات رشت که دل هر کسی از هر جای جهان را می‌برند را به شما معرفی کنیم.

سوغات شهر رشت: صنایع دستی زیبا یا خوراکی‌های خوشمزه؟

اول از هر چیز بگوییم که در بین سوغات شهر زیبای رشت، هم صنایع دستی معروف است و هم خوراکی‌های لذیذ این شهر. اگر دوستانتان اهل هنر هستند برای آن‌ها یکی از 4 صنایع دستی زیبایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را سوغات ببرید. اما اگر طرفدار خوشمزه‌جات هستند، به سراغ 4 خوراکی خوشمزه‌ای که در این مطلب معرفی می‌کنیم، بروید. البته قبل از هر چیز بر روی رزرو هتل ارزان در رشت کلید کرده و به راحتی یک هتل مناسب بودجه‌تان رزرو کنید، تا خیالتان از بابت اقامتتان در شهر رشت راحت باشد.

4 سوغات بسیار خوشمزه رشت که نظیرش را هیچ جا نخورده‌اید

اگر به فکر خرید سوغات رشت هستید، احتمالاً کم کم می‌خواهید از سفر برگردید. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت utravs.com بزنید و ارزان‌ترین بلیط برگشت از رشت به مقصد موردنظرتان را رزرو کنید. حالا برویم سراغ معرفی 3 سوغاتی بسیار خوشمزه رشت که حتما پیشنهاد می‌کنیم به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان ببرید:

کلوچه فومن: هنوز به خانه نرسیده، تمام می‌شود!

 این سوغات رشت آنقدر خوشمزه و پرطرفدار است که پای خودش را به شهرهای دیگر هم باز کرده است. کمی کلوچه فومن داغ و تر و تازه بخرید و به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان ببرید. البته تضمین نمی‌کنیم که این سوغاتی به مقصد برسد، زیرا آنقدر خوشمزه است که ممکن است خودتان هنوز به مقصد نرسیده همه اش را نوش جان کنید!

کلوچه فومن رشت

رشته خوشکار: یک سوغاتی عالی برای عاشقان شیرینی

بهترین سوغات رشت چیست؟ رشته خوشکار از آن شیرینی‌های محلی است که طعمی تکرار نشدنی دارد و صدای چرق چرقی که زیر دندان می‌کند هم بسیار دلچسب است. البته این شیرینی وقتی تازه باشد مزه دیگری دارد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم مقداری رشته خوشکار را خام خام به عنوان سوغاتی ببرید و به دوستانتان بگویید که خودشان آن را سرخ کرده و میل کنند. (دستور تهیه این رشته‌ها در اینترنت هست و بسیار هم ساده است.) مطمئن باشید خانواده و دوستانتان طعم این شیرینی که از آرد برنج، دارچین، گردوی چرخ شده، هل، روغن و شکر درست شده است را هیچوقت فراموش نمی‌کنند. راستی تا یادمان نرفته بگوییم که اگر به دنبال یک اقامتگاه راحت با قیمت مناسب در رشت هستید، همین حالا سری به صفحه هتل های رشت در سایت یوتراوز بزنید.

رشته خوشکار، سوغات خوشمزه رشت

پنیر سیاهمزگی: طعم واقعی پنیر را بچشید.

خوشمزه‌ترین سوغات رشت چیه؟ با یک بار امتحان کردن پنیر سیاهمزگی دیگر لب به پنیرهای سوپرمارکتی نمی‌زنید و متوجه خوشمزه ترین سوغات رشت خواهید شد. این پنیر چرب و خوش مزه طعم بسیار خاصی دارد که با تمام پنیرهای صبحانه که قبلاً خورده‌اید فرق می‌کند. این سوغات خوشمزه رشت را در محله پیرسرا بخرید و برای عزیزانتان ببرید تا تازه متوجه شوند که طعم واقعی پنیر یعنی چه!

آلوچه و رب انار: سوغاتی عالی برای دوستداران ترشی جات

چه کسی است که عاشق آلوچه و رب انار نباشد؟ اما آلوچه و رب انار رشت چیز دیگری است. اگر کسی را می‌شناسید که عاشق خوراکی های خوشمزه و به خصوص ترشی‌جات است، کمی رب انار و آلوچه رشت را برای او سوغات ببرید و مطمئن باشید خودش اعتراف می‌کند که خوشمزه‌تر از آن را جایی نخورده است.

4 صنایع دستی بسیار زیبا برای سوغاتی

اگر می‌خواهید زیبایی‌های رشت را برای عزیزانتان سوغات ببرید، حتماً یکی از این 4 مورد را انتخاب کنید:

محصولات حصیری: یک سوغاتی پر از عشق و هنر

مگر می‌شود بخواهید سوغاتی بخرید و چشمتان را بر روی محصولات حصیری رشت ببندید؟ تمام تار و پود سبدها، ظرف‌ها و وسایل تزیئنی حصیری رشت با عشق و حوصله زیادی توسط محلی‌های این شهر بافته شده‌اند. به همین دلیل است که ما معتقدیم در تمام تار و پود این سوغاتی، عشق و فرهنگ و هنر نهفته است. این هنر دست را برای کسی که خیلی دوستش دارید به عنوان سوغات ببرید و حس خوبی که در این هنر دست نهفته است را به او هدیه دهید.

چموش دوزی: سنتی‌ترین و زیباترین صنایع دستی رشت

اگر کسی را می‌شناسید که عاشق صنایع دستی است، حتماً یک چموش برای او سوغاتی ببرید. چموش نوعی کفش محلی و بدون پاشنه است که چرم آن را با انار رنگ آمیزی می‌کنند. یعنی تمام مراحل ساخت این کفش از تولید گرفته تا حتی رنگ آمیزی آن به شیوه کاملاً محلی و بدون استفاده از وسایل مدرن انجام شده است. افرادی که عاشق دکورهای اصیل و سنتی هستند می‌توانند چموش را به عنوان یک شیء دکوری در خانه شان قرار دهند و هر بار با نگاه کردن به آن یاد شما بیفتند.

سوغات شهر رشت

بامبو بافی: هنری خاص و منحصر به فرد

فکرش را می‌کردید که با گیاه هم بشود چیزی بافت؟ چند پیشنهاد عالی برای هدیه دادن صنایع دستی بامبو بافی برایتان داریم:

  • اگر کسی را می‌شناسید که اهل قلم و هنر است، برای او یک قلم نی بامبو بافی شده را به عنوان سوغات رشت گیلان ببرید.
  • اگر می‌خواهید برای کسی که عاشق آشپزی است سوغاتی ببرید، الک بامبو بافی شده را انتخاب کنید.
  • اگر کسی را می‌شناسید که طراحی داخلی و دکوراسیون‌های سنتی را دوست دارد، یک آباژور بامبو بافی شده را از رشت برای او بخرید تا با آن به خانه‌اش روح ببخشد.

عروسک‌های زیبای پارچه ای

دستان هنرمند محلی‌های رشت با حوصله و زحمت بسیار زیادی این عروسک‌ها را بافته است. به همین خاطر است که وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، انگار روح دارند و واقعاً چیز خاصی درونشان است که در مابقی عروسک‌ها نیست. اگر می‌خواهید صنایع دستی را به عنوان سوغات رشت هدیه دهید، این عروسک‌ها یکی از زیباترین گزینه‌ها هستند. عروسک‌های زیبای رشت یک دکور جذاب و اصیل برای خانه افرادی که اهل فرهنگ و صنایع دستی هستند خواهند بود. صد البته که این عروسک‌ها برای بزرگسالان هم عالی هستند و به عنوان دکور استفاده می‌شوند. اما اگر می‌خواهید برای یک کودک سوغاتی ببرید هم حتماً به سراغ این گزینه بروید. داشتن این عروسک‌ها به کودکان کمک می‌کند که با فرهنگ‌های محلی و لباس مردم محلی آشنا شوند.

سوغات رشت عروسک

یک پیشنهاد ناب و عالی برای مسافران رشت

درست است که زیبایی شهر رشت و سوغاتی‌هایش به همه چیز می‌ارزد؛ اما اگر رفت و برگشت راحتی نداشته باشید یا جای مناسبی برای اقامت در رشت پیدا نکنید، سفر به دلتان نمی‌چسبد. سایت یوتراوز اینجاست تا به شما کمک کند بهترین تجربه سفر به رشت را برای خودتان و خانواده‌تان رقم بزنید. اگر خیال سفر به رشت را در سر دارید، حتماً سری به یوتراوز بزنید تا قبل از دیگران بلیط ارزان رشت را بخرید. بعلاوه، در این سایت می‌توانید بهترین هتل‌هایی که مناسب بودجه‌تان باشد را هم پیدا کرده و فقط با چند کلیک رزرو کنید. سفر خوشی را برای شما و عزیزانتان آرزومندیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا