تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاترابزونترکیهجهانگردی

صومعه سومولا ، ترابزون ترکیه

صومعه سومولا

در این بخش از مقالات جهانگردی قصد معرفی و آشنایی با صومعه سومولا را که یکی از جاهای دیدنی ترکیه است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

صومعه سومولا

در شمال شرق ترکیه در کنار سواحل دریای سیاه شهر زیبای ترابزون واقع شده است. این شهر زیبا از شهرهای تجاری ترکیه است و خرید مسکن در این شهر ارزان تر از بقیه شهرهاست.یکی از مکانهای زیبای این شهر صومعه سومولا است که قدمت تاریخی دارد و عبادتگاه مسیحیان نیز در این صومعه قراردارد.

صومعه سومولا ترابزون

صومعه سومولا

این صومعه یکی از مکانهای مهم گردشگری است که هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی است .سومولا یک صومعه ارتدکس یونانی است که در منطقه macka در استان ترابزون در ترکیه واقع است . این مکان در یک صخره شیب دار و ارتفاعی حدود 1200 متر بر روی دره آلتین دره است.این صومعه یک مکان تاریخی و فرهنگی مهم در پارک ملی آلتین دره است.

سومولا یعنی سیاه و تاریک و این صومعه به خاطر سنگ های سیاه در اطراف آن به صومعه سومولا معروف گردیده است. سومولا در دوره امپراتوری تئوبوسیوس در سال 386 بعد از میلاد مسیح ساخته شده .در افسانه هایی در مورد صومعه آورده اند که دو کشیش تندیس حضرت مریم را در غاری پیدا کردند و بعد ساخت را شروع کردند.سال های مختلفی این صومعه بارها خراب شده و دوباره پادشاهان مختلفی آن را ساختند.آخرین ساخت این صومعه در قرن 13 دوره سلطنت الکسیوس سوم انجام شد.

صومعه سومولا

شما می توانید بعد از رفتن به صومعه چند مکان دیگر را هم بازدید کنید که کلیسای سنگی ، اتاق شاگردان ،اتاق مهمانان و فواره ای که برای جمع کردن آب کوهستان ساخته شده است را تماشا کنید.

این صومعه یک بالکن دارد که گاهی اوقات راهبان، اوقات بیکاری خود را در آنجا جمع می شدند و از مناظر دیدنی اطراف دیدن می کردند.

صومعه سو مولا

از دیگر دیدنی های صومعه، نقاشی دیدنی از داستان های انجیل حضرت عیسی و حضرت مریم است.سومولا یک مکان توریستی است و محلی است مشرف به جنگل و رودخانه ای زیبا و جذاب.همچنین این صومعه یک مکان فرهنگی و مذهبی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا