تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

هفت پارک دیدنی مشهد

هفت پارک دیدنی مشهد

در این مطلب از وب سایت گردشگری دوباره سفر شما را با هفت پارک دیدنی مشهد آشنا می کنیم. در ادامه مطلب با این مکان های دیدنی واقع در  شهر مشهد همراه ما باشید.

مشهد پایتخت معنوی دلها و مرکز خراسان رضوی می باشد. این شهر زیبا و معنوی دارای مرقد امام رضا (ع) و دارای بهترین هتل ها، رستوران ها، پارک های آبی، بازارهای فراوان می باشد. اگر شما به این شهر معنوی سفر کردید علاوه بر زیارت مرقد امام هشتم می توانید از جاهای دیدنی مشهد هم دیدن کنید. ما شما را با هفت پارک دیدنی و بسیار زیبای مشهد آشنا می کنیم.

1-پارک کوهستانی

این پارک زیبا دومین پارک بزرگ مشهد می باشد. وسعت پارک کوهستانی 18 هکتار می باشد و در بلندی واقع است. در این پارک امکان تماشای شهر وجود دارد و به نوعی بام مشهد هم می باشد. برای رسیدن به بلندترین نقطه این پارک 400 پله طراحی شده است و یک مسیر کوه نوردی می باشد. در ارتفاعات این پارک آلاچیق برای استراحت و تفریح خانوادگی وجود دارد.

پارک کوهستان

2-پارک ملت

پارک ملت یکی از بهترین شهربازی های خاورمیانه و ایران است. بازدید از آن یک تفریح هیجان انگیز و خانوادگی مناسب است. این پارک بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه با ظرفیت 450 نفر و ارتفاع 80 متر را دارد. در این پارک وسایل بازی هیجان انگیز دیگری مانند: ترن هوایی، رنجر، تاب گردان و ….. می باشد . شما اگر کودک خردسال دارید بازی های امن دیگری هم برای کودک خردسالتان در این پارک وجود دارد.

پارک ملت

3- پارک طبیعی هفت حوض

هفت حوض یک پارک زیبا و کوهستانی می باشد. این پارک برای کسانی که می خواهند از هیاهو و شلوغی شهر مشهد و آلودگی به دور باشند، و بتوانند صدای طبیعت و پرندگان را بشنوند بسیار عالی می باشد. این پارک خارج از شهر مشهد با هفا آبشار زیبا مست ، که این مکان مناسب روزهای گرم تابستان می باشد. در این پارک اگر می خواهید به زیبایی های زیبا برسید باید 2 کیلومتر پیاده روی کنید. اگر در فصل تابستان یا زمستان به این شهر سفر کردید حتما به این پارک بروید.

پارک 7حوض

4- پارک علمی پروفسور بازیما

یک پارک عالی برای همه سنین مخصوصا نوجوانان، این پارک علمی برای کسانی که عاشق سفرهای علمی می باشند بسیار زیبا می باشد. پارک پروفسور بازیما به سه حوزه ی زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم اطلاعاتی جالبی به بازدید کنندگان می دهد. این پارک در طبقه چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه گردشگری سپاد می باشد. اگر در سفر به مشهد نوجوان خود را آوردید حتما به این پارک زیبا بروید و خاطره ای خوب برای خود و فرزندتان بسازید.

پارک پروفسور بازیما

5- پارک وکیل آباد

این پارک در 8 کیلومتری شمال غربی مشهد و یکی از پر طرفدارترین پارک های مشهد است. در این پارک درختان بلند چند ساله و کهن بسیاری وجود دارد که شما می توانید از سایه آنها استفاده کنید و لذت ببرید. همچنین یک دریاچه در این پارک می باشد که در اطراف آن صدای پرندگان را همراه صدای آب و باد می شنوید. پارک وکیل آباد یکی از معروف ترین پارک های مشهد می باشد که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را در خود جای می دهند.

پارک وکیل آباد

6- باغ ملی مشهد

باغ ملی یکی از قدیمی ترین و در دسترس ترین پارک مشهد است. این پارک در مرکز شهر است. پارک با بهترین گل کاری که از گذشته بخشی از ارگ بوده است به حساب می آیدف در این پارک جشن های زیادی برگزار می شود ، همچنین در این پارک می توانید زیر درختان چنار بلندش بنشینید، یا قدم بزنید.

باغ ملی

7- باغ گیاه شناسی مشهد

این باغ سال 1372 در مشهد تاسیس شدو تا امروزه یکی از مهم ترین و پر بازدید ترین باغ  و پارک مشهد محسوب می شود. وسعت این باغ 11 هکتار و شامل: باغ صخره ای و آبشار، باغ گیاهان دارویی ومعطر، سیستماتیک و آربراتوم، جشنواره تخصصی گل های داودی، بانک بذر و ژنوم گیاهی، باغ رز، محل آموزشی و نمایشی، باغ میوه های بومی ایران و نهالستان می شود.

گیاه شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا