تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیتنکابن

چشمه آبگرم فلکده تنکابن | استان مازندران

چشمه آبگرم فلکده

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با چشمه آب گرم فلکده را که یکی از جاهای دیدنی تنکابن است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

چشمه آب گرم فلکده

تنکابن یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است. این شهرستان از سمت غرب به شهرستان رامسر، از شرق به شهرستان چالوس، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر متصل است. شهرستان باصفا و زیبای تنکابن با زیبایی های وصف ناپذیر طبیعت خود که در آن رودخانه ها، آبشارها، چشمه ها و سرسبزی و شگفتی خودنمایی می کند، یکی از بهترین انتخاب ها برای تجربه سفر به طبیعت است. یکی از مکان های محبوب در نزدیکی این شهر چشمه فلکده است.

آبگرم فلکده از مقاصد گردشگری و دیدنی های تنکابن در نزدیکی روستای فلکده است و در فاصله ۳۳ کیلومتری شهر تنکابن قرار دارد. این چشمه آب گرم با درجه حرارت متوسط، در کنار رودخانه لیره سر قرار گرفته است و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به عدم وجود گوگرد در آب آن اشاره کرد. بدین ترتیب می‌توانید از آب این چشمه به‌راحتی برای شنا و آشامیدن استفاده کنید. همچنین مناظر زیبا و خیره‌کننده این منطقه از دیگر ویژگی‌های جالب و مورد توجه آن محسوب می‌شوند.

چشمه آب گرم فلکده

آب گرم فلکده یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی تنکابن است که گردشگران زیادی برای بازدید و شنا در آن به این منطقه می‌آیند. همچنین بر اساس اعتقاد مردم به خواص درمانی چشمه‌های آبگرم، برخی برای استفاده از خواص درمانی به این نقطه سفر می‌کنند و می‌توان در درمان برخی از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی، نتیجه‌ی مناسبی را شاهد بود.

روستای فلکده

این روستا در منطقه لیره سر قرار گرفته که مسیر آن از سه راهی خرم‌آباد در داخل شهر تنکابن است. با توجه به قرارگیری روستای فلکده در نزدیکی جنگل‌های دوهزار استان مازندران، یکی از بهترین مناظر روستایی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. این روستا مخصوصا در فصول بهار و تابستان با داشتن آب و هوایی معتدل، همواره توجه مسافران زیادی را جلب می‌کند.

روستای فلکده

به دلیل واقع شدن این محل در نزدیکی رودخانه لیره سر، چشمه‌ای با آب سرد نیز در نزدیکی آن وجود دارد که استفاده از آن به خصوص در فصول گرم بسیار خوشایند است و گردشگران زیادی از آن استقبال می کنند.

چطور به چشمه آب گرم فلکده برویم ؟

فلکده در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب تنکابن و در بخش خرم آباد قرار گرفته است. برای رسیدن به فلکده، باید از شهر تنکابن راهی خرم آباد شد و تا قلعه گردن رفت تا به جاده دو هزار رسید. در ادامه، جاده دو هزار را به سمت جنوب ادامه میدهید تا به دو راهی جاده سه هزار – روستای لیره سر برسید. روستای لیره سر در فاصله حدودا ۷ کیلومتری شمال روستای فلکده قرار دارد. مسیر لیره سر را پیش بگیرید تا به ایست بازرسی جنگل‌ بانی برسید.

روستای فلکده

ادامه مسیر دسترسی به روستا خاکی و برای رانندگی کمی نامناسب است. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم فاصله ۷ کیلومتری روستای لیره سر تا فلکده را به صورت پیاده از دل این جاده جنگلی، پیمایش کنید و از زیبایی محیط پیرامون نهایت لذت را ببرید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان تنکابن، بخش خرم‌آباد، روستای فلکده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا