تور

اجاره خودرو در دبی
آسیاتفلیسجهانگردیگرجستان

آشنایی با حمام سولفور تفلیس | گرجستان

آشنایی با حمام سولفور تفلیس

در این سری از مقالات جهانگردی قصد آشنایی با حمام سولفور تفلیس را که یکی از جاهای دیدنی گرجستان است را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

حمام سولفور تفلیس

یکی از جاهای دیدنی تفلیس شهر قدیمی آن است که حمام های سولفور مختلفی را در خود جای داده است و همین حمام ها یکی از دلایل جذب گردشگران به این منطقه می باشد. آب گرم این حمام ها که حاوی گوگرد می باشند آرامش بخش بوده و همچنین برای بعضی از امراض از قبیل رماتیسم  مفید هستند و خاصیت درمانی دارند.

طبق روایات تاریخی یکی از دلایلی که شاه واختانگ گرگاسالی در قرن 5 میلادی در این منطقه سکونت کرده و آن را پایتخت گرجستان انتخاب می کند گرمای آرامش بخش جشمه های آب گرم این منطقه بوده است.

حمام سولفور تفلیس

ارتباط تنگاتنگی بین علت بنا شدن شهر تفلیس با حمام های سولفور یا حمام گوگردی وجود دارد به طوریکه گفته می شود یکی از علت های اصلی ساخت این شهر وجود چشمه های آب گرمی است که در آن وجود دارد، چشمه هایی غنی از گوگرد و عناصر معدنی با درجه خرارتی بین 38 الی 40 درجه که سالهاست از آب این چشمه ها برای درمان انواع مریضی  از قبیل درد مفاصل و بیماری های پوستی استفاده می شود.

حمام سولفور تفلیس

اهالی تفلیس به جهت تمدد اعصاب و استراحت و کسب آرامش در اوقات فراغت از این حمام ها استفاده می کنند.الکساندر پوشکین یکی از افراد مشهوری است که این حمام را امتحان کرده، وی در مورد این تجربه بی نظیرش نوشت: مطمئناً در تفلیس با چیزی لوکس تر از این حمام مواجه نخواهم شد.

حمام های گوگردی در داخل شهر قدیمی هستند و با گنبد هایی متمایز شده اند  و مثل اسپاهای باستانی دارای خدمات ماساژ و سونا می باشند. نکته قابل توجه این است که بوی گوگرد در تمام فضاهای این حمام ها احساس می شود.

بهترین زمان برای رفتن به حمام

این حمام ها معمولا در تمام فصول سال دارای بازدید کننده و استفاده کننده است اما بهترین زمان برای استفاده از این حمام های آب گرم فصل زمستان است و این فصل می تواند یک تجربه فراموش نشدنی  و لذتی بسیار  از ورود به محیطی گرم برایتان ایجاد کند. استفاده از این حمام به اسکی بازان که درگیر با دردهای عضلانی هستند بسیار پیشنهاد می شود.

حمام سولفور تفلیس

امروزه 15 حمام گوگرد در تفلیس پذیرای میهمانان می باشد، حمام ها از نظر مشخصات هیچ تفاوتی ندارند و تنها در شماره اتاق با هم متفاوتند. اجاره هر یک از اتاق ها به طور گروهی هم امکان پذیر است، با این کار با هزینه ای کمتر می توانید از امکانات حمام استفاده نمایید.

حمام سولفور تفلیس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا