تور

اجاره خودرو در دبی
ایرانگردیجهانگردیراهنمای سفر

آشنایی با متل ، تفاوت هتل با متل

آشنایی با متل

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد  آشنایی با تفاوت های متل و هتل را  داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این تفاوت ها  با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

تفاوت متل با هتل

متل

تمام مسافران هنگام رزرو جایی برای اقامت با کلماتی همچون هتل و متل و هتل آپارتمان مواجه می شویم که خیلی وقت ها نمی دانند اینها چه تفاوتی با هم دارند و آیا کدام قیمت مناسب تری دارند یا کدام امکانات بیشتری دارند و گاهی بدون اینکه تفاوت های آنها را بدانند از متصدی های آژانسها می خواهند که به سلیقه خود یکی را انتخاب کنند.

متل خلاصه شده واژه موتور و هتل است و معمولا در بیرون شهرها و میان راهها ساخته می شوند.در کل متل نوعی هتل است که می توان با خودرو شخصی وارد آن شد و خودرو را مقابل درب اتاق پارک کرد. یکی از نشانه های اصلی متل ها این است که لابی ندارند و مسافر به محض تحویل گرفتن کلید از مهماندار می توانند با خودرو به سمت اتاق خود بروند.

در سال 1900و زمان توسعه مسافرت های جاده ای اولین متل ها ساخته شدند.معمولا متل ها برای اقامت رانندگان بین راهی ساخته می شوند و به همین دلیل این نام را بر روی آن گذاشتن .

تفاوت متل با هتل

طراحی

هتل ها معمولا چندین طبقه دارند و دارای لابی و عموما پارکینگ هستند و چند ورودی مجزا دارند. اما متل ها معمولا یک یا دو طبقه هستند و ورودی اتاقها رو به بیرون است تا مسافران دسترسی آسان و سریع به وسایل نقلیه خود داشته باشند.متل ها راهرو ندارند و پیاده روی در آنها خارج از ساختمان انجام می شود.

تفاوت متل با هتل

موقعیت هتل و متل

هتل ها در تمام نقاط یافت می شوند مانند مراکز شهرها ، نزدیک فرودگاه و ترمینال ها ، ورودی شهرها نزدیک به نقاط تفریحی ، حتی برخی از مردم شهر برای گذراندن اوقات فراغت خود به هتل ها می روند و از امکانات آنها استفاده می کنند اما متل ها بیشتر در خارج شهرها در محل ورودی شهرها و کنار آزادراه ها ساخته می شود و حتی در نزدیکی بعضی از مکانهای گردشگری که امکان سفر با خودرو را دارند ساخته می شود.

تفاوت متل با هتل

امکانات

در هتل ها امکانات متنوعی همچون استخر و جکوزی ، باشگاه بدنسازی ، اتاق های تفریح و بازی ، خشک شویی ، خدمات داخل اتاق ، اتاق های پذیرایی و سالن اجتماعات و مراکز تجاری را دارند در حالی که متل ها بیشتر این امکانات را ندارند.اگر متلی استخر داشته باشد خارج ساختمان است و حتی در بیشتر متل ها تهیه غذا به عهده خود مسافران است.

تفاوت متل با هتل

هزینه

هتل ها به نسبت امکانات و خدمات با کیفیت و مجللی که ارائه می دهند هزینه بالایی نیز دریافت می کنند که هر چه این امکانات با کیفیت و مجلل تر باشد و بهتر باشد به نسبت هزینه هتل بالا و اقامت در آن راحت تر و دلپذیرتر می شود اما متل ها معمولا به دلیل امکانات کمتری که ارائه می کنند هزینه های کمتری نیز دریافت می کنند و در کل هدف ساخت متل ها سازماندهی مسافرانی است که در ورودی شهرها و پارکها اقدام به بر پا کردن چادرهای مسافرتی می نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا